Kjølebind og skylleflaske fra fodebaggen.no

Veldig verdt det!! Førstegangsfødende og fødte for to uker siden. Sydde bare et par sting innvendig, men Gud bedre så deilige de kjølebindene var mot et hovent og ømt underliv ☺️ Og flasken var genial.

Frosne vanlige bind er ikke det samme, fikk et på barsel. De er harde og kjennes ubehagelig mot huden, og en kan ikke ha de helt inntil. Da må man ha klut eller papir over og blø i det. Hadde definitivt kjøpt det!

Andregangsfødende her og jeg er superfornøyd med nedkjølingsbindene. Mye bedre enn de som man kan få på barsel. Hadde også med skylleflaske, men følte ikke behovet for å bruke den.

Brukte aldri skylleflaska da jeg endte opp med å bare tisse i dusjen hver gang jeg måtte på do, så fikk jeg nok vann til at det ikke svei - og jeg fikk «vasket» underlivet med vann for hver gang.

isbindene brukte jeg noen dager etter fødsel, da det ble mer «ømt». Men brukte de kun liggende, ikke noe god å sitte i da de presser mot underlivet. Etterhvert endte jeg opp med å bare bruke en fryst ertepose i en tynn klut i ny og ned og holdt mot underlivet.

Back
Topp