Kjøkkenfrustrasjon

Nawroz

Forumet er livet
Jeg og mannen på kjøkkenet = dårlig kombinasjon. Gubben (som ikke er norsk) ville lage vafler til kveldsmat (han har aldri laget det før), og spør meg om hjelp til oppskrift. Jeg finner en oppskrift og forsøker å hjelpe han med det, men han bare peiser på å kaster alle ingrediensene i en bolle samtidig som han bruker øyemål i stedet for litermål. Jeg prøver fortvilt å forklare han hvilke rekkefølge det skal gjøres i, men han bryr seg ikke om det og fortsetter å kaste sammen ingrediensene i tilfeldig rekkefølge.

Gad, gir opp å hjelpe han på kjøkkenet (og ellers) for han mååå gjøre ting på sin egen måte [8D] Jeg er sånn som mååå følge oppskrift og gjøre ting i riktig rekkefølge (ikke bare når det gjelder matlaging, men ellers også), mens han synes sånt er lite viktig og gjør aldri ting etter noen liste. Jeg bør lære meg å slappe mer av, men blir like frustrert hver gang [8D] Kontrollfreak, kanskje? [:-]

Vaflene ble gode da, til tross for at han ikke gjorde det slik JEG ville [8D][>:]

kanskje greit at han gjorde som han ville da..

ORIGINAL: TinyGiny

Ja, i grunn, bare jeg som vil at ting skal gjøres på min måte [:-] Gikk bare ut derifra og lot han styre selv, går jo som oftest greit [;)]

ORIGINAL: TheGoodWife

ORIGINAL: Nawroz

ORIGINAL: TinyGiny

Ja, i grunn, bare jeg som vil at ting skal gjøres på min måte [:-] Gikk bare ut derifra og lot han styre selv, går jo som oftest greit [;)]

Hadde du likt om han ville du skulle gjøre det på han måte da?

Nei, haha, derfor jeg gikk ut derifra, fordi jeg blir oppgitt av meg selv og mine kontrollfreakgener [8|]

Hehe.. Jeg humrer litt nå, skjønner virkelig ikke hva man skal med oppskrift på en vaffelrøre.. Det er jo verden enkleste ting å slumpe sammen! [8D]

ORIGINAL: Pijah

Hehe.. Jeg humrer litt nå, skjønner virkelig ikke hva man skal med oppskrift på en vaffelrøre.. Det er jo verden enkleste ting å slumpe sammen! [8D]

Hehe, jeg lager ikke så ofte. Han som har gått til innkjøp av vaffeljernet til og med [8D] Men er ikke bare vaffelrøra da, hver gang han spør meg om hjelp så forsøker jeg å hjelpe, men så ender det opp med at han gjør ting på sin egen måte uansett, så var lite vits å spørre meg til å begynne med. Mens jeg, kontrollfreaken, vil ha gjort på min måte, og blir lettere frustrert. Må bare le av meg selv, for har arva det fra mamma og hun fra bestemor [8D] og jeg som aaaaldri skulle bli som dem [:-] det gikk jo bra [8D]

Og til dere som kommenterte oppe, dette innlegget var ikke kritikk av han, men av meg selv [8D]

ORIGINAL: Henriettemamma

Hehe viste nesten ikke at det fantes en skrevet vaffeloppskrift engang jeg hehe

Ååå, det finnes jo mange, hehe, den ene mer avansert enn den andre (fant jeg ut etter å ha googlet vaffelrøre).. Han er visst mer norsk enn meg han mannen min, siden han tydeligvis har skjønt at det bare er å røre sammen, og ikke jeg har skjønt det [8D]

Back
Topp