Kivat lue

Augustinaen

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Junilykke2018
Sommerfuglene
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Snøkrystallene2021❄️
Annenhver unge jeg ser har den klassiske kivat lua. Er denne så god? Bedre passform enn andre luer? Eller er det designet som har gjort den så populær?

Har prøvd ørten luer, og passformen til kivat er foreløpig den eneste som sitter bra her ihvertfall :)

Jobber i barnehage, har ikke set så mye til denne luen :)

Personligt synes jeg det beste for barna er en halslue, så den ikke "går" op over ørene og vi må dra den ned hele tiden + så barna ikke får ørebetændelse :happy:

Jobber i barnehage, har ikke set så mye til denne luen :)

Personligt synes jeg det beste for barna er en halslue, så den ikke "går" op over ørene og vi må dra den ned hele tiden + så barna ikke får ørebetændelse :happy:

Bl.a. for der jeg jobber for vi ikke knyte lurer som har det pga. farer for at sitte fast i grene osv. så barna kan bli kvalt.

Bl.a. for der jeg jobber for vi ikke knyte lurer som har det pga. farer for at sitte fast i grene osv. så barna kan bli kvalt.

Er det ikke lov med knytelue?

Barn får ikke ørebetennelse av å gå uten lue. Som ordet betennelse hentyder til må det en bakteriell infeksjon eller et virus til.

Jeg så på en Kivatlue i dag, den ser fin ut, men fargene var så dølle at jeg droppa å kjøpe.

Ikke der jeg jobber :) Er forskelligt hvordan barnehage ser på den saken da.

Hvis barna har knyte lue, da knyter jeg den ikke, sætter bare snorene inn i dressen, men da sitter luen kjempe dårligt, derfor synes jeg hals luer er bedre.

Hvis barna har knyte lue, da knyter jeg den ikke, sætter bare snorene inn i dressen, men da sitter luen kjempe dårligt, derfor synes jeg hals luer er bedre.

Ser for meg at halsluer er varmt nå på våren? Aldri hørt at det ikke er lov i barnehage.. her er det lov :)

For vår gutt var kivat den lua som satt desidert best på. Den satt der den skulle, sklei hverken opp eller ned og satt godt rundt ørene.
Nå er min snart 5 og vi bruker enda luene uten knyting, pannebånd og vinterluer uten dusker.
Jeg synes absolutt de var/er verdt pengene :)

Barn får ikke ørebetennelse av å gå uten lue. Som ordet betennelse hentyder til må det en bakteriell infeksjon eller et virus til.

Jeg så på en Kivatlue i dag, den ser fin ut, men fargene var så dølle at jeg droppa å kjøpe.

Hmm. Når jeg ser dem på nett er det stort utvalg. Liker noen av dem :)

For vår gutt var kivat den lua som satt desidert best på. Den satt der den skulle, sklei hverken opp eller ned og satt godt rundt ørene.
Nå er min snart 5 og vi bruker enda luene uten knyting, pannebånd og vinterluer uten dusker.
Jeg synes absolutt de var/er verdt pengene :)

Kunne ikke vært mer enig. Vi har også Kivat i alle varianter. ❤️ Sitter som støpt.

Kjøpte vårlue til kivat til jenta for ikke så lenge siden og det er desidert beste lua vi har hatt! Sitter så fint på hun både med og uten knytting og sklir aldri ned i øyene som alle andre vi har forsøkt.

Hun er ganske lita rundt hodet så å finne lue med god passform har vært kjempevanskelig egentlig. De blir ofte for stor eller for små, eller merkelig i fasongen på henne.

Back
Topp