Sånn jeg har forstått det så behandler en kiropraktor kun skjelettet mens en manuellterapeut behandler "alt", både muskler og ledd.Hva er egentlig forskjellen mellom kiropraktor og manuellterapeut? Jeg lurer på om mini kan ha en låsning, han sover nesten bare med hode vendt mot høyre, og blir fort frustrert ved høyre pupp. Lurer også på om han har en del vondt i magen, promper mye, og på kveldene er han så overtrøtt. Sliter med å få han til å sove mer enn en lang lur (2-3 timer) i løpet av dagen. På ettermiddagen blir det kun korte lurer på 5-15 min... Tenkte jeg skulle ringe en klinikk å bestille time i morgen for å se om det er noe, eventuelt utelukke at det er noe...
Hvordan har det gått med dere andre?
Vi har time i morgen tidlig til manuellterapeut. Det er flere grunner til at jeg ønsker å få sjekket henne.
Hun lå i seteleie i store deler av svangerskapet og alltid til samme side. Så ble hun tatt med keisersnitt.
Hun gråter heldigvis ikke mye, men sliter med søvn. På dagtid sover hun sjelden mer enn 30min i slengen og blir derfor lett overtrøtt og urolig. Hvis jeg skal få henne til å sove lenger så må jeg sitte over henne og putte smokk eller bysse, for søvnen er så urolig og lett. Hun er også ofte urolig når jeg ammer henne og kan skrike ved puppen selv om hun gaper etter den. Hun tilter hodet kun til ene siden når vi holder henne opp og bøyer kroppen mot samme side når hun ligger på rygg. Dette samsvarer med måten hun satt i magen på. Hun har heller aldri villet ligge på brystet vårt og gnir hodet fra side til side og blir sint hvis vi prøver. Føler det er mange ting som peker mot noen låsninger her, så det blir spennende å se i morgen