Kiropraktor for spedbarn

Lille♥venn

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Noen som har tatt med baby til kiropraktor før? Jeg forventet ikke å se forandring etter en behandling, jeg hadde iallefall ikke forventet å se forverring etter en behandling..! Han har så vidt sovet i natt, han kniper og trykker og spreller så fælt..! Vet ikke om jeg tør å dra dit igjen :S

Var med datteren min på 4år da hun var baby. Mener å huske at di sa det kunne bli litt værre før det ble bedre. Jeg ville prøvd ett par ganger . Evt prøv manuell terapeut .

Noen som har tatt med baby til kiropraktor før? Jeg forventet ikke å se forandring etter en behandling, jeg hadde iallefall ikke forventet å se forverring etter en behandling..! Han har så vidt sovet i natt, han kniper og trykker og spreller så fælt..! Vet ikke om jeg tør å dra dit igjen :S
Fikk du ny time til han? Jeg var med min første pga låsninger og da måtte han ha 2 behandlinger før det hjalp, var hos kiropraktoren med to dagers mellomrom da... Ville nok prøvd litt til var jeg deg, for det hjelper mangen :)

Ville også prøvd en gang til, og rådført deg med kiropraktor om du er usikker. :)

Har det til to av mine. Trenger mer enn en behandling og kiro sier også i fra sånn ca hvor mange ganger. Men 3-4 behandlinger er ikle uvanlig. Hadde 3 med nr 1 og 2 med nr 3.

Og det blir verre før det blir bedre. :)

Elstemann på fem var hos kiropraktor spm spedbarn pga låsninger. Mener også at det kunne bli verre Før det ble bedre. Hadde ringt kiropraktoren og hørt. Ville også prøvd ett par behandlinger til☺

Jeg har gått til kiropraktor med min gutt, han er nå bra. Ble fortalt at han kunne ha en uroperiode/gråtetok samme dag som behandlingen som en "bivirkning". Vi hadde 4 behandlinger og ble bedre og bedre for hver behandling :-)

Har ikke vært hos kiropraktor med baby, men har hatt mye behandling selv og for meg har det i alle fall blitt verre en dag eller to, for så å bli mye bedre. Spør kiropraktoren om det og prøv flere behandlinger, det kan ta litt tid å ordne opp i låsninger :-)

Men kiropraktoren sa at han absolutt ikke er ille, og det er ikke som om han har kolikk...
Jeg føler heller for å ta han med på manuell terapi eller naprapat og få massasje enn å hoppe rett på den mest smertefulle behandlingen med en gang.

Hvordan merket dere at baby hadde låsninger?

Her merkes det ikke, er derfor jeg avbryter behandling.
Han ligger på magen, på begge sider, ammer på begge pupper, sittende og liggende, og ser på begge sider når han ligger på ryggen på stellebordet.
Tror vi heller ser det ann.

Første gangen skreik hun på kvelden og dagen (andre og tredje gang bare sov hun, fjerde gang så skreik hun masse) Vært mye roligere etter siste timen og ikke skrikeøkter på 6timer lenger. Det var årsaken til at vi dro til kiropraktor og da fant hun låsninger. Det er måned siden vi var der nå (vår baby er 10 uker).

Første gangen skreik hun på kvelden og dagen (andre og tredje gang bare sov hun, fjerde gang så skreik hun masse) Vært mye roligere etter siste timen og ikke skrikeøkter på 6timer lenger. Det var årsaken til at vi dro til kiropraktor og da fant hun låsninger. Det er måned siden vi var der nå (vår baby er 10 uker).

Kopiert fra en annen forum post, jeg har bare en hånd ledig :p

Oppdatering slik at denne tråden ikke blir funnet frem ved tilfelle:
Han viser ingen tegn til å plages med låsning eller noe, så jeg snakket med lege på HS og hun trodde kanskje han spiser for mye og får da mageknip.
Han er litt vanskelig å omvende til "maks hver tredje time"...
Men noen her inne tipset meg om probiotika og jeg vil virkelig fortelle hele verden om det..!
Vi merket endring allerede samme dag som vi gav første dose!
Han sluttet å knipe og trykke på dagen og sov godt, han sparket litt på natten ennå, dog.
Nå er vi på dag to og eneste kniping han har gjort, er når han bæsjer eller prumper, men poenget er: Han får ut ALT!! ❤️
Jeg har nå en baby som sov i 5 timer i går på trilletur, han våknet en gang, men sovnet med en gang jeg bysset han igjen, og han har nå sovet rolig hele natten bortsett fra når han vil ha bleieskift eller mat!
Helt fantastisk!! ❤️
Vi har det bra, ja! :)

Oppdatering slik at denne tråden ikke blir funnet frem ved tilfelle:
Han viser ingen tegn til å plages med låsning eller noe, så jeg snakket med lege på HS og hun trodde kanskje han spiser for mye og får da mageknip.
Han er litt vanskelig å omvende til "maks hver tredje time"...
Men noen her inne tipset meg om probiotika og jeg vil virkelig fortelle hele verden om det..!
Vi merket endring allerede samme dag som vi gav første dose!
Han sluttet å knipe og trykke på dagen og sov godt, han sparket litt på natten ennå, dog.
Nå er vi på dag to og eneste kniping han har gjort, er når han bæsjer eller prumper, men poenget er: Han får ut ALT!! ❤️
Jeg har nå en baby som sov i 5 timer i går på trilletur, han våknet en gang, men sovnet med en gang jeg bysset han igjen, og han har nå sovet rolig hele natten bortsett fra når han vil ha bleieskift eller mat!
Helt fantastisk!! ❤️
Vi har det bra, ja! :)
Her fikk hun første dose i går. Fortsatt mye kniping, men sov fra 23-7:30 i natt :) men i dag har ho bare gulpa etter at jeg gav henne det :( så da lurer jeg på hvordan du gir dråpene og når på døgnet? Vil så gjerne få det til å bli bedre for lillesøster, så ho skal slippe kniping og trykking helr døgnet

Frøkna mi ble verre den første natten og vi dro tilbake to ganger til og hun ble mye bedre.

Her fikk hun første dose i går. Fortsatt mye kniping, men sov fra 23-7:30 i natt :) men i dag har ho bare gulpa etter at jeg gav henne det :( så da lurer jeg på hvordan du gir dråpene og når på døgnet? Vil så gjerne få det til å bli bedre for lillesøster, så ho skal slippe kniping og trykking helr døgnet

Gulping betyr jo bare at hun får opp luft, det bare blir med mat :p
Jeg gir han dråpene før frokost (første amming som ikke er på soverommet), og jeg bare drypper en og en dråpe i munnen rett fra flasken...
Han prumpet og rapet en del etter han fikk dråpene :)

Eldste min var hos kiropraktor, etter første beh. var det verre det påfølgende døgnet, men andre behandling gjorde underverker. Fire behandlinger. Han hadde det de kalte atypisk kollikk, konstant sutring søgnet rundt, roet seg bare ved å sove på min mage.

Nr to var hos manuellterpeut, urolig kvelden etter behandling og så bare bedre og bedre. Tre behandlinger totalt. Hun hadde skjev nakke pluss luftsmerter. Klarte bare å sove på magen. Hylte når hun lå flatt på rygg. Siden gikk greit.

Back
Topp