Kirkenes sykehus*

En tråd i 'Fødesteder i Norge' startet av Babyverden, 22 Nov 2012.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Babyverden Administrator ⭐️ Babyverden Stab ⭐️ VIP

Telefon: 78 97 32 35
    Nettside: https://finnmarkssykehuset.no/behandlinger/fodsel-kirkenes
    Adresse: Dr. Palmstrøms vei 15, 9900 Kirkenes (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
    - Epidural
    - Lystgass
    - Akupunktur
    - Steriltvannspapler
    - Badekar

Barseltilbud og visittider:
    Vi har to fødestuer. På barsel er det seks senger og to familierom.
    Far og søsken er velkomne på avdelingen utenom i hviletiden som er 13.00-15.00. Andre besøkende kan komme kl. 18.30-20.30

Gjennomsnittlig liggetid: 3-5 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Fri parkering på sykehusets parkeringsplass.
    Antall fødsler i året ca 200-250.

• Liker Liker x 1
    Last edited by a moderator: 22 Feb 2018
  2. Atpåklatten kommer i juni :) Elsker forumet Sommerfuglene <3

Her blir min 3dje fødsel. De 2 andre barna mine har jeg født på Nordlandsykehuset i Bodø.

3. andrea93eb februar 2014 Miss Avslappet♥ Februar 2014 - Skjult forum VIP

Hadde min første fødsel kom inn med rier og 3 cm dem sa at jeg kunne bare dra hjem. Ble ikke tatt på alvor som jeg hadde håpet på og dem ville sende meg hjem den dagen jeg fødde. Var noen kjempeflinke jordmødre på aften og natt som passet og hjalp meg som at jeg følte meg ivaretatt. Så har en blandet opplevelse om tiden før fødselen men etter fødselen var det en fin opplevelse på kirkenes sykehus

4. Mamma til snart 6:) Flørter med forumet

har bare fint å si om kirkenes sykehus har født alle barna mine der, å det blir jeg forhåpentligvis også å gjøre denne gangen :) har hatt kjempe flinke jordmødre alle gangene og de har tatt godt i mot oss før og tatt godt hånd om oss under og etter fødsel.

• Liker Liker x 1
  5. Oppdatert informasjonslink

6. Newnew Glad i forumet ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Etter å ha født her en gang, lovet mann min meg at jeg kunne reise til hvor som helst i landet å bo de siste 4 ukene før termin, for å slippe risikoen for å måtte føde på kirkenes sykehus igjen. Både lege og jordmor som var inne hos meg under fødselen var totalt inkompetente, å gjorde hele opplevelsen unødvendig traumatisk. Er først nå, 10 år senere at jeg har tort å blitt gravid igjen.. siden nå har jeg flyttet bort fra finnmark. Syns virkelig de burde sendt meg videre når de innså at det kom til å bli en risikofødsel.

Last edited: 15 Aug 2018
  7. Mamma til snart 6:) Flørter med forumet

Huff det hørtes jo helt for jævlig ut at du skulle få en sånn opplevelse der borte, har sjøl født alle mine 5 der i 07.09.11.13.og 16 å har alltid hatt helt fantastiske jordmødre men har også opplevd sure, å skikkelig uforskammelige jordmødre som man har lurt på ka i alle daga dem har vært der for. men heldigvis har ikke det vært æ som har hatt med dem å gjøre for å si det sånn. å nå så blir det kanskje at man føder på ny sykehuset der borte visst dem klare å få fløtta over til februar da vell og merke.;)

8. BK92 Flørter med forumet

Hadde nettopp en fantastisk opplevelse på Kirkenes sykehus. Etter overtidskontroll mandag med null modning, begynte ujevne og relativt milde rier å komme tirsdag. De ba meg komme inn tross at det ikke var fødsel på gang akkurat, så vi kjørte de to timene det er. Det var bare bittelitt modning så vi fikk bo på Scandic over natten. Ikke noe mer modning onsdag og ny hotellnatt. Onsdag kveld begynte tyngre rier som varte over natten.

Vi fikk altså komme inn for sjekk når vi ønsket, det var trygt.

Torsdag møtte vi til avtalt igangsetting, heldigvis 3-4 cm nå. De tok vannet og satt på drypp. Litt kort fortalt: 24 timer med drypp og riestormer ga meg bare 6 cm og barnets hode vandret ikke nedover slik det skal - stod helt på stedet hvil.

Fikk epidural så fort de skjønte at jeg trengte det, det funket bra. Prøvde akupunktur og spinning baby, ingen nytte. De prøvde virkelig alt de kunne komme på.

Fredag kl. 11 fikk jeg et kontrollert keisersnitt, og møte min nydelig jente. 5 dager f.o.m KS var vi på barsel, hvor de hjalp oss med alt! De tok seg så god tid til å svare på spørsmål, veilede og hente utstyr. Alle fagfolk var veldig dyktige på sitt felt og alt gikk som smurt for oss. Man har ikke 100% kjemi med alle men det må man ikke så lenge man får hjelpen man trenger :) Jeg kan ikke skryte nok av denne opplevelsen, tross at den var litt tøff.

• Hjertelig Hjertelig x 1

Del denne siden