Kirkenes sykehus*

Babyverdens redaksjon

Betatt av forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
VIP
Telefon: 78 97 32 35
Nettside: https://finnmarkssykehuset.no/behandlinger/fodsel-kirkenes
Adresse: Dr. Palmstrøms vei 15, 9900 Kirkenes (vis på kartet)

Fødeavdelingen tilbyr følgende typer smertelindring:
- Epidural
- Lystgass
- Akupunktur
- Steriltvannspapler
- Badekar

Barseltilbud og visittider:
Vi har to fødestuer. På barsel er det seks senger og to familierom.
Far og søsken er velkomne på avdelingen utenom i hviletiden som er 13.00-15.00. Andre besøkende kan komme kl. 18.30-20.30

Gjennomsnittlig liggetid: 3-5 døgn

Her finner du Spedbarnsboken: Boken deles ut direkte til mor etter fødsel.

Parkering: Fri parkering på sykehusets parkeringsplass.
Antall fødsler i året ca 200-250.
 
Last edited by a moderator:
Her blir min 3dje fødsel. De 2 andre barna mine har jeg født på Nordlandsykehuset i Bodø.
 
Hadde min første fødsel kom inn med rier og 3 cm dem sa at jeg kunne bare dra hjem. Ble ikke tatt på alvor som jeg hadde håpet på og dem ville sende meg hjem den dagen jeg fødde. Var noen kjempeflinke jordmødre på aften og natt som passet og hjalp meg som at jeg følte meg ivaretatt. Så har en blandet opplevelse om tiden før fødselen men etter fødselen var det en fin opplevelse på kirkenes sykehus
 
Hadde min første fødsel kom inn med rier og 3 cm dem sa at jeg kunne bare dra hjem. Ble ikke tatt på alvor som jeg hadde håpet på og dem ville sende meg hjem den dagen jeg fødde. Var noen kjempeflinke jordmødre på aften og natt som passet og hjalp meg som at jeg følte meg ivaretatt. Så har en blandet opplevelse om tiden før fødselen men etter fødselen var det en fin opplevelse på kirkenes sykehus

har bare fint å si om kirkenes sykehus har født alle barna mine der, å det blir jeg forhåpentligvis også å gjøre denne gangen :) har hatt kjempe flinke jordmødre alle gangene og de har tatt godt i mot oss før og tatt godt hånd om oss under og etter fødsel.
 
Etter å ha født her en gang, lovet mann min meg at jeg kunne reise til hvor som helst i landet å bo de siste 4 ukene før termin, for å slippe risikoen for å måtte føde på kirkenes sykehus igjen. Både lege og jordmor som var inne hos meg under fødselen var totalt inkompetente, å gjorde hele opplevelsen unødvendig traumatisk. Er først nå, 10 år senere at jeg har tort å blitt gravid igjen.. siden nå har jeg flyttet bort fra finnmark. Syns virkelig de burde sendt meg videre når de innså at det kom til å bli en risikofødsel.
 
Last edited:
Etter å ja født her engang, lovet mann min meg at jeg kunne reise til hvor spm helst i landet å bo de siste 4 ukene før termin, for å slippe risikoen for å måtte føde på kirkenes sykehus igjen. Både lege og jordmor som var inne hos meg under fødselen var totalt inkompetente, å gjorde hele opplevelsen unødvendig traumatisk. Er først nå, 10 år senere at jeg har tort å blitt gravid igjen.. siden nå har jeg flyttet bort fra finnmark. Syns virkelig de burde sendt meg videre når de innså at det kom til å bli en risikofødsel.


Huff det hørtes jo helt for jævlig ut at du skulle få en sånn opplevelse der borte, har sjøl født alle mine 5 der i 07.09.11.13.og 16 å har alltid hatt helt fantastiske jordmødre men har også opplevd sure, å skikkelig uforskammelige jordmødre som man har lurt på ka i alle daga dem har vært der for. men heldigvis har ikke det vært æ som har hatt med dem å gjøre for å si det sånn. å nå så blir det kanskje at man føder på ny sykehuset der borte visst dem klare å få fløtta over til februar da vell og merke.;)
 
Første å andre fødsel va på gamle sykehuset nede i byen, med nr 1 så trodde dem ikke på mæ når æ kom inn, vannet var gått så dem sjekket ikke åpning heller. Ga mæ en sprøyte med sovemedisin å ba mæ slappe av, 20 minutt etter så begynte pressrian, å 10 minutt etter det va ungen ute.
Andre fødsel stressa dem noe sykt, tøyde å bøyde for å få fortgang i fødselen, så ungen va ute innen vaktskifte. Fikk ikke så mye hjelp til amming å sånt, å ungen bare gråt å gråt, å fikk nesten ingen hjelp. Da sa æ at om det kom en til så skulle æ hjem samme dagen!
Nr. 3 ble født på nye sykehuset i 2019. Helt Anna opplevelse, jordmor va fantastisk å lot kroppen jobbe sjøl for det meste, måtte bare tøye litt når rian dabba litt av mot slutten. Fin oppfølging etter fødsel, men dro hjem samme dagen pga opplevelser under fødsel nr 2.
Men helt Anna opplevelse på nye sykehuset enn gamle!
 
Back
Topp