Kines reise

Ja håper kroppen er helt ok med sterk forkjølelse, dårlig søvn og mye stress på kroppen :smiley-ashamed004 Hadde jo i utgangspunktet sperm som måtte overleve minst 4 dager for at dette skulle gå, så redd det bare tørket ut slimhinnene mine eller noe sånt noe :arghh:
Var det jeg var redd for og, hadde over 39 i feber og. Virker som om et immunforsvar som jobber med noe annet, lettere slipper til et egg

Var det jeg var redd for og, hadde over 39 i feber og. Virker som om et immunforsvar som jobber med noe annet, lettere slipper til et egg
Hahaha jeg trodde det var helt motsatt? Immunforsvaret øker jo kroppstemperaturen for at den skal få jobbet bedre, så da tenkte jeg at den IALLFALL stopper fremmed DNA fra blastocysten :hilarious: Men kanskje du har rett. Nå må man bare begynne å bli syk rundt EL hehe!

Hahaha jeg trodde det var helt motsatt? Immunforsvaret øker jo kroppstemperaturen for at den skal få jobbet bedre, så da tenkte jeg at den IALLFALL stopper fremmed DNA fra blastocysten :hilarious: Men kanskje du har rett. Nå må man bare begynne å bli syk rundt EL
Hehehe ja, alt må forsøkes å tolkes positivt. Har i hvertfall slitt med å bli gravid og at utvikling fortsetter etter implantasjon, men nå satt det. Skal sies at jeg bare hadde feber de første dagene, men var syk lenger

Hehehe ja, alt må forsøkes å tolkes positivt. Har i hvertfall slitt med å bli gravid og at utvikling fortsetter etter implantasjon, men nå satt det. Skal sies at jeg bare hadde feber de første dagene, men var syk lenger
Tror det er mye tilfeldigheter også. Har jo fått kjemisk en del måneder, og ser ikke helt hva jeg gjorde annerledes den måneden jeg ble gravid vs alle andre måneder. Mest spesielle med den syklusen for min del var at jeg var ute med jobben og drakk dagen før jeg skulle få EL, så den dagen EL skulle komme hadde jeg alle tegn, men egget slapp ikke. 5 dager senere så kom EL på nytt. Da slapp tydeligvis gullegget for meg. Så de ekstra dagene med modning var gull verdt tror jeg. Så for min del må jeg visst reise ut å feste dagen før EL virker det som hahaha. Det er det som er hemmeligheten :pompus: :hilarious:

10 dpo

Følte jeg ga litt opp denne prøveperioden når jeg sto opp. Tror jeg har veldig bra progesteron produksjon denne måneden, men det hjelper jo ikke hvis svømmerne til mannen ikke overlevde i 4,5 dager. Tror Fertility Woman fra protein.no har æren for at denne syklusen ser så bra ut faktisk :hilarious: I overgår våknet jeg 3 ganger i løpet natten av kvalme, som ga seg etter 3 min når jeg satte meg opp. Siden jeg hadde spist på fornuftige tidspunkter før jeg la meg så spørs det om det var hormonelt. Siden tempen min utvikler seg høyere enn forrige gang og tidligere, så regner jeg med at det var en respons fra kroppen. Aldri opplevd det før. Legger med temp grafen min som beviser fint progesteronnivå.

Screenshot_20251028_072225_FF App.jpg

Så min tanke nå er å starte på lavkarbo igjen. Det tar ca 3 uker å komme seg skikkelig i ketose, altså er jeg akkurat for sent ute for EL neste måned. Det kan jo uansett hende det har noe effekt. Til EL den 13. Desember burde det ha full effekt da :happy:

Så nå går jeg litt mentalt over til neste prøveperiode for meg selv tenker jeg, for sjansen var i utgangspunktet så veldig lav denne måneden.

Kjempefin tempgraf :love017

Det ble jo utfordrende for de stakkars svømmerne denne gangen, men ser ut som tempen din er helt topp, så har trua på at ting ligger til rette for at det kan bli jackpot neste runde når dere får lagt inn litt til rett tid :gen014

Det ble jo utfordrende for de stakkars svømmerne denne gangen, men ser ut som tempen din er helt topp, så har trua på at ting ligger til rette for at det kan bli jackpot neste runde når dere får lagt inn litt til rett tid :gen014
Håper det :) Men gått noen prøveperioder nå med negative resultater, så derfor jeg tenker at jeg må starte med lavkarbo igjen. Men det er sånn 3 uker der man har mindre energi og kan få "keto-flu" og sånt før man er skikkelig igang, så kjipt å bare holde på i 2 måneder også gi seg før jul. Men vil ikke gå på lavkarbo i julen heller :smiley-ashamed004

Håper det :) Men gått noen prøveperioder nå med negative resultater, så derfor jeg tenker at jeg må starte med lavkarbo igjen. Men det er sånn 3 uker der man har mindre energi og kan få "keto-flu" og sånt før man er skikkelig igang, så kjipt å bare holde på i 2 måneder også gi seg før jul. Men vil ikke gå på lavkarbo i julen heller :smiley-ashamed004
Hvis du har trua på det så syns jeg du skal kjøre på, men så lenge du syns det er greit og ikke stresser med det :Heartpink Det er jo ikke bare en ting som utgjør baby, men andre variabler, små ting i hvordan feks hormonene og hjernen kommuniserer.. mye man ikke har kontroll over også, det tok 4 runder etter kjemisk her før kroppen bare virket som den SKJØNTE tegninga! Jeg tenker at kroppen din jobber nok med seg selv på å forbedre seg på å bli gravid igjen :smug::Heartpink Du gjør mer enn nok ved å bare ta vare på deg selv :Heartpink Også hadde dere jo uhell i timing denne runden da :Heartpink

CD 2

Da er jeg inne i prøveperiode 7 (9. måned med prøving). Har ikke helt utelukket karbohydrater allikevel, kjører mer et kutte ut "unødvendige" karbohydrater løp. Dvs. jeg spiser en liten porsjon havregrøt til frokost sammen med et frøknekkebrød eller cottage cheese med bringebær. Ellers dropper jeg poteter, ris, pasta. Men spiser gulrøtter og beter som har mer nødvendig næringsinnhold. Holder meg så og si mellom 50 og 100 karbohydrater.
Ellers tar jeg multivitaminer, Fertility Woman, Q10, Omega-3, ashwagandha, glass rødbetejuice hver dag, et glass grapefruitjuice. Så ganske mange tabletter totalt sett, men har gått igjennom og dobbeltsjekket at jeg ikke får for mye av noen vitaminer. Er i grenseland på magnesium, så har sluttet å ta ekstra magnesium på kvelden når jeg startet med Fertility Woman tilskuddet.

Så får se om Fertility Woman tilskudded fungerer denne måneden her da :happy: Første syklus med fullt bruk av de.

Ellers forventer jeg ikm enten 30. november eller 1. Desember. Tror jeg skal gå inn i ikm uke 49 etterhvert og velge 1. Desember (29 dagers syklus).

CD 2

Da er jeg inne i prøveperiode 7 (9. måned med prøving). Har ikke helt utelukket karbohydrater allikevel, kjører mer et kutte ut "unødvendige" karbohydrater løp. Dvs. jeg spiser en liten porsjon havregrøt til frokost sammen med et frøknekkebrød eller cottage cheese med bringebær. Ellers dropper jeg poteter, ris, pasta. Men spiser gulrøtter og beter som har mer nødvendig næringsinnhold. Holder meg så og si mellom 50 og 100 karbohydrater.
Ellers tar jeg multivitaminer, Fertility Woman, Q10, Omega-3, ashwagandha, glass rødbetejuice hver dag, et glass grapefruitjuice. Så ganske mange tabletter totalt sett, men har gått igjennom og dobbeltsjekket at jeg ikke får for mye av noen vitaminer. Er i grenseland på magnesium, så har sluttet å ta ekstra magnesium på kvelden når jeg startet med Fertility Woman tilskuddet.

Så får se om Fertility Woman tilskudded fungerer denne måneden her da :happy: Første syklus med fullt bruk av de.

Ellers forventer jeg ikm enten 30. november eller 1. Desember. Tror jeg skal gå inn i ikm uke 49 etterhvert og velge 1. Desember (29 dagers syklus).
spennende å høre om lavkarbo tanken din! Er det noe bevist at det virker? eller er det for å prøve noe nytt? :happy:

CD 2

Masse lykke til i denne prøveperioden. Har en god følelse for deg og krysser fingrene for positiv test om noen uker med en spire som sitter helt til mål! :love017 Spennende med både lavkarbo og tilskudd :joyful:
Ser du har opplevd kjemisk tidligere, hvordan var syklusen din etter de? Ser nesten ut som jeg snart har EL og er på CD 6:dontknow men kanskje bare hormonene stabiliserer seg!

spennende å høre om lavkarbo tanken din! Er det noe bevist at det virker? eller er det for å prøve noe nytt? :happy:
Alle de 3 første prøveperiodene mine var jeg på lavkarbo :) Etter jeg sluttet har jeg bare fått negative prøveperioder. Men tror ikke man trenger å gå så strikt som jeg gjorde på starten når man prøver på barn. De første to prøveperiodene der jeg fikk kjemisk så fikk jeg i meg for lite mat pga prøvde egentlig å gå litt mer ned i vekt og trente mye samtidig også. Men vekten stabiliserte seg helt i flere måneder, så etterhvert så økte jeg til normal mengde mat. Da ble jeg gravid i den syklusen som etterhvert endte i MA. Lavkarbo gir jevnt blodsukker nivå, som igjen gir stabile hormonnivåer. Det er bare viktig å få i seg nok mat også :smiley-ashamed004 Jeg er jo under 25 i bmi da, så trenger ikke å gå ned mer. Men skulle gjerne kommet meg under 70 kg bare og er såå nære. Er nesten 1,80 høy da til info. Men men, det gikk bare ikke :confused005

Men jo, skikkelig lavkarbo er gjerne under 20 eller under 30 karbohydrater om dagen. Tror ikke man trenger å gå så langt ned dersom det er hormonene man ønsker å jevne ut. Da kan man få i seg mer langvarige karbohydrater som ikke gir blodsukkerstigning som ellers ville vært fy fy på skikkelig lavkarbo. Tror det er bra med havregryn og rødbeter spesielt :happy:

Når man blir gravid så burde man øke til ca 150 karbohydrater per dag.

Masse lykke til i denne prøveperioden. Har en god følelse for deg og krysser fingrene for positiv test om noen uker med en spire som sitter helt til mål! :love017 Spennende med både lavkarbo og tilskudd :joyful:
Ser du har opplevd kjemisk tidligere, hvordan var syklusen din etter de? Ser nesten ut som jeg snart har EL og er på CD 6:dontknow men kanskje bare hormonene stabiliserer seg!
Takk! :happy:

De kjemiske prøveperiodene mine spilte ikke så stor rolle på syklusen egentlig. Altså etter at det dropper så kommer mensen, og hver gang jeg har hatt kjemisk har jeg bare hatt mensen i typ 2 dager og veldig mildt. Det har egentlig vært eneste fordelen med kjemisk :smiley-ashamed004 Så selv om mensen kanskje ble litt forsinket så hentet det seg inn igjen, også tror jeg at jeg hadde litt tidlig EL de syklusene? Men absolutt ikke CD 6 da :nailbiting: Tror tidligste man kan ha er CD 8, men alt etter CD 10 tror jeg er greit. Håper det drøyer litt til før du får EL da! Men kan jo hende det går fint allerede nå? Har ikke så mye erfaring med det. EL testene reagerer også på hcg, så dersom du fortsatt har litt hcg igjen fra den kjemiske så kan det hende det er derfor du får høye EL målinger?

Alle de 3 første prøveperiodene mine var jeg på lavkarbo :) Etter jeg sluttet har jeg bare fått negative prøveperioder. Men tror ikke man trenger å gå så strikt som jeg gjorde på starten når man prøver på barn. De første to prøveperiodene der jeg fikk kjemisk så fikk jeg i meg for lite mat pga prøvde egentlig å gå litt mer ned i vekt og trente mye samtidig også. Men vekten stabiliserte seg helt i flere måneder, så etterhvert så økte jeg til normal mengde mat. Da ble jeg gravid i den syklusen som etterhvert endte i MA. Lavkarbo gir jevnt blodsukker nivå, som igjen gir stabile hormonnivåer. Det er bare viktig å få i seg nok mat også :smiley-ashamed004 Jeg er jo under 25 i bmi da, så trenger ikke å gå ned mer. Men skulle gjerne kommet meg under 70 kg bare og er såå nære. Er nesten 1,80 høy da til info. Men men, det gikk bare ikke :confused005

Men jo, skikkelig lavkarbo er gjerne under 20 eller under 30 karbohydrater om dagen. Tror ikke man trenger å gå så langt ned dersom det er hormonene man ønsker å jevne ut. Da kan man få i seg mer langvarige karbohydrater som ikke gir blodsukkerstigning som ellers ville vært fy fy på skikkelig lavkarbo. Tror det er bra med havregryn og rødbeter spesielt :happy:

Når man blir gravid så burde man øke til ca 150 karbohydrater per dag.
Åja okei! Spennende :joyful: tenk om det er det som skal til for deg:nailbiting:

Back
Topp