Kines reise

Nivået av nikotin i blodet synker raskt, men skal det ha en skikkelig effekt må han kutte sånn 3-5 dager før. Aller helst et par måneder føre da haha. Han kan redusere skikkelig denne uken her, og kutte helt akkurat på søndag. Jeg klarer ikke å få han ikke til å slutte helt, så enkleste var å få han til å slutte akkurat søndag. Noe han synes er vanskelig siden vi skal kjøre 7-8 timer den dagen. Men tenker han får det til :smiley-ashamed004 Vi fikk kjemisk på 5 dagers sperm første prøveperioden vår, men da var vi på lavkarbo diett. Da spiste vi begge skikkelig sunt med masse grønnsaker og droppet jo karbohydrater. Nå har vi ikke den goden av å ha spist sunt og hatt jevnt blodsukker flere måneder i forkant av forsøket.
Aha, takk for utfyllende svar. Dette kan du!
Veldig spent på prosjektet deres. Krysser fingrene :hello2

Veldig mange som jobber offshore fast har jo millionlønninger, men de må likevel leve veldig simpelt offshore iallfall :hilarious: Jeg er bare ute 2-3 turer i året. Forrige gang hadde jeg delelugar og hadde ikke tilgang til rommet i pauser og sånt :sorry:
Skulle nesten ha vert bra for meg da kunne eg ikkje brukt opp penga når eg er offshore hehe:hilarious:

CD 4

Ser på tempen min som seiler ned og er takknemlig for at det er over et år siden jeg sist var syk. Litt overrasket over hvor stabil tempen er. Basert på de første dagene der jeg startet med temping og den hoppet 0.2 grader per dag, så forventer jeg mye mer av det. Kanskje de hoppene er et tegn på at EL er på vei?

Screenshot_20251007_102435_FF App.jpg

Er så utrolig gøy og informativt å tempe- man blir kjent med kroppen på en annen måte❤️✨

Er så utrolig gøy og informativt å tempe- man blir kjent med kroppen på en annen måte❤️✨
Ja, termometeret skal iallfall bli med offshore :smiley-ashamed004 Trenger jo nesten ikke teste til EL denne gangen siden det eneste jeg bryr meg om er at det skjer innen eller i løpet av lørdagen. Det vil jo tempen plukke opp i ettertid, og det er jo egentlig alt jeg trenger å vite :scratch Får jo bare et forsøk på mandag morgen, og etter det går det som det går.

Ja, termometeret skal iallfall bli med offshore :smiley-ashamed004 Trenger jo nesten ikke teste til EL denne gangen siden det eneste jeg bryr meg om er at det skjer innen eller i løpet av lørdagen. Det vil jo tempen plukke opp i ettertid, og det er jo egentlig alt jeg trenger å vite :scratch Får jo bare et forsøk på mandag morgen, og etter det går det som det går.

Håper Salvie-teen funker, for da får du brått EL 3 dager før:nailbiting::smiley-angelic001:love017 Har troen på PP6- var da jeg ble gravid nå også:shy:

Håper Salvie-teen funker, for da får du brått EL 3 dager før:nailbiting::smiley-angelic001:love017 Har troen på PP6- var da jeg ble gravid nå også:shy:
Det er litt mye å håpe på å få EL på CD12 da hehe! Om noe kan jeg godt få 26 dagers syklus denne måneden her også og EL på CD13. Det er det jeg virkelig håper på :) Sååå torsdag 16.!! Krysser fingrene for at jeg får det til. Bare én dag tidligere hjelper jo også noe.

Screenshot_20251007_154804_ChatGPT.jpg

Jo samboeren min har sagt han skal prøve å kutte snusen helt i 3 dager før EL :hello2 Også kutte ned fra i morgen :happy:

Kvaliteten på sæden er allerede satt, men det å kutte rett føre skal visstnok øke bevegeligheten :)

PP 6 i gang

Casen for denne prøveperioden: Syklusen er kanskje fortsatt ikke på 28 dager. Hvis den er det denne måneden skal EL være lørdag 18. Oktober. Mandag 13. Oktober reiser jeg offshore. Morgningen mandag blir den eneste sjansen vi har på å få inn svømmere denne prøveperioden, og de må leve i 5 dager for å befruktet egget.

Får vi det til?

Planen er at vi begge kutter mye unødvendig karbohydrater fra i dag.
Hver morgen og hver kveld drikker jeg en kopp salvie te og en kopp med bringebærblad (blander de bare sammen til en stor kopp). Hver morgen drikker jeg en kopp matcha i stedet for kaffe pga det gir en tregere koffeintopp enn kaffe, og inneholder mye antioksidanter. På dagtid tar jeg en-to kopp(er) peppermyntete for pga det er betennelsesdempende og beroligende, samt det hjelper fordøyelsen etter et måltid.

Før frokost tar jeg melkesyrebakterier.

Morgen tar jeg 1g inositol, ashwagandha, multivitamin, omega-3 og Q10. Tar noen dråper grapefruktekstrakt i vann.

Før måltider tar jeg eplecidereddik for å stabilisere blodsukkeret.

Middag tar jeg multivitamin, q10.

Kvelds tar jeg multivitamin, 1g inositol, ashwagandha. Noen dråper grapefruktekstrakt.

Leggetid magnesium.

MANNEN må ta inositol, sink, selen, Q10 og E-vitamin. Dvs multivitamin + Q10 og inositol. + Omega-3. Vi må ha sex torsdag kveld/fredag morgen slik at gamle sædceller kommer seg vekk, og batchen på mandag kun består av nye. Han må også holde seg hydrert, ikke drikke alkohol og droppe nikotin på søndag.

For å gjøre ting vanskeligere skal vi i bryllup på lørdag, så vi har allerede avtalt at vi skal kjøre slik at han har en unnskyldning til å ikke drikke :smiley-ashamed004 Ellers skal vi kjøre over til østlandet på dagtid på fredag, og ikke reise hjem så alt for sent fra bryllupet på lørdag. Da burde vi få nok søvn :)

Lang post det her, men det blir en veldig spennende prøveperiode med mye planlegging. Blir mye sunn mat denne uken, litt oftere men enklere trening og alt for mye te i magen for min del :smiley-ashamed004 Også lurer jeg på hva jeg må ha med meg offshore av vitaminer neste uke. Da tror jeg det bare blir multivitamin og fertilitetstilskudd bestilt fra protein.no dersom det rekker og komme med Q10 og inositol. Samt teer.
Interessant å lese om planen deres, og alle tiltak dere gjør! Mulig jeg tar en pausemåned fra ekstra tiltak denne prøveperioden, men fra neste PP skal jeg innom her igjen og se om jeg kan vurdere å kopiere noe av det du gjør :) Masse lykke til!!

Det er litt mye å håpe på å få EL på CD12 da hehe! Om noe kan jeg godt få 26 dagers syklus denne måneden her også og EL på CD13. Det er det jeg virkelig håper på :) Sååå torsdag 16.!! Krysser fingrene for at jeg får det til. Bare én dag tidligere hjelper jo også noe.

Vis vedlegget 471805

Jeg fikk EL mye tidligere, fra CD20 til CD12-CD15 etter salvie-te❤️

Interessant å lese om planen deres, og alle tiltak dere gjør! Mulig jeg tar en pausemåned fra ekstra tiltak denne prøveperioden, men fra neste PP skal jeg innom her igjen og se om jeg kan vurdere å kopiere noe av det du gjør :) Masse lykke til!!
Jo takk :) Vet jo ikke om det fungerer enda da, men håper jo det vil ha noe effekt. Problemet med å starte med nye ting er jo at det gjerne ikke fungerer før om 3 måneder :hilarious: Men å starte med stabilisering av blodsukkeret vil jo ha umiddelbart effekt da :)

Jo takk :) Vet jo ikke om det fungerer enda da, men håper jo det vil ha noe effekt. Problemet med å starte med nye ting er jo at det gjerne ikke fungerer før om 3 måneder :hilarious: Men å starte med stabilisering av blodsukkeret vil jo ha umiddelbart effekt da :)
Hehe ja, må ha litt tålmodighet (dessverre) :bag: Fint med noe som kan ha umiddelbar effekt også. Tenk så heldige og etterlengtede våre kommende babyer er, som har mammaer og pappaer som jobber så hardt for å få dem!

Vis vedlegget 471805

Vis vedlegget 471805
Sniker litt, henger vanligvis på assistert forumet. Men du kunne jo dratt til en gynekolog dagen før du reiser ut for å se hvordan du ligger an, og evt sette en eggløsningssprøyte hvis forholdene ligger til rette? Jeg har gjort det et par ganger for å framskynde eggløsning før innsett av fryst embryo når skulle ut og reise. Da har de sagt at ledende folikkel må være over 17 mm for å kunne sette den :) Ikke sikkert du synes det er verdt det da, mentenkte måtte gi et lite tips i tilfelle :angelic:

Sniker litt, henger vanligvis på assistert forumet. Men du kunne jo dratt til en gynekolog dagen før du reiser ut for å se hvordan du ligger an, og evt sette en eggløsningssprøyte hvis forholdene ligger til rette? Jeg har gjort det et par ganger for å framskynde eggløsning før innsett av fryst embryo når skulle ut og reise. Da har de sagt at ledende folikkel må være over 17 mm for å kunne sette den :) Ikke sikkert du synes det er verdt det da, mentenkte måtte gi et lite tips i tilfelle :angelic:
Jeg er bare CD10 på mandag da, det må vel være for tidlig??

Hvilken dag fikk du EL på denne syklusen her egentlig?

Fikk positive tester CD13, mega positive tester CD14 og heftige EL-smerter om morran CD15 kl 08.50 tirsdag den 23.september som varte ett kvarter der jeg måtte legge meg på sofaen å puste meg gjennom smertene. Hadde sex morgen og kveld CD13, morgen CD14 og formiddag igjen CD15 ca 1 time etter el-smertene(EL-dagen)✨

Jeg er bare CD10 på mandag da, det må vel være for tidlig??
Ja, det er kanskje litt tidlig da. De vokser jo 1-2 mm per døgn, og slipper naturlig en plass mellom 17/18 til 20 mm. Du vet kanskje hvilken dag du vanligvis har eggløsning og kan regne deg bakover. Jeg har sen eggløsning (ofte cd18-21), så hadde vært for tidlig hos meg ihvertfall :)

Ja, det er kanskje litt tidlig da. De vokser jo 1-2 mm per døgn, og slipper naturlig en plass mellom 17/18 til 20 mm. Du vet kanskje hvilken dag du vanligvis har eggløsning og kan regne deg bakover. Jeg har sen eggløsning (ofte cd18-21), så hadde vært for tidlig hos meg ihvertfall :)
Etter MA så har syklusen min vært litt uforutsigbar, så vet ikke når EL kan finne på å komme. Pleide å ha normal 28 dagers syklus, så har jo ikke så mange dager "til gode" for å fremskynde EL regner jeg med. Hadde 26 dager syklus i forrige prøveperiode. Aldri hatt så kort, men det er fortsatt bedre med for kort enn for lang når man prøver. Pleide å ha 32 dager syklus i tenårene, men gikk på P-stav i 9 år. 32 dager når man ikke prøver å få barn er jo behagelig :) Ikke like mye når man teller dagene til EL hehen :smiley-ashamed004 Kan skjønne at det er praktisk å ta i bruk eggløsningssprøyte da :happy:

Back
Topp