Kildesorterer dere hjemme?

Ja! Haha, folk som kommer på besøk står jo bare å stirrer på alle bøtter :P
Men vi har bare plass til 3 stk nå da, så jeg gleder meg til å bygge nytt kjøkken, da blir det skuff i stedet for skap og flere bøtter! ;)
Ja Når vi for større plass skal alt inn i skaper:) nå er kjøkkenet mitt overfylt men det er bare på 5 kvm. Så det er ikke stort:)

Her der jeg bor skal både glass og metall i samme boks... Kanskje det er like der du bor?
Plasten putter jeg i sånn stor sekk som man tar gratis på butikken og når den er full hiver man ut den ved siden av den blå dunken så tar de den med seg når dem hente plast :)

Edit: Skulle jo skrive at jeg synes du sortere my jeg :P

Hmm... Nå kom jeg på at de har en sånn tømmeplass(kom ikke på det riktige ordet) og der kan jeg sikkert kaste det jeg ikke vet. Dumt de bare har åpent mandager, men får bare planlegge litt. ;)

Takk. :P

Vi sorterer papp/papir, plast, restavfall og matavfall.
Alt annet leverer vi til returpunkt, eller returstasjon. :) (Metall, batterier, trevirke osv.)

Hehe, du kan jo prøve :P
Neida, men det er synd at kommunen (?) ikke har lagt opp for matsortering, jeg vet ikke hva det er men jeg elsker de små grønne posene og spesielt når vi har en full så jeg får tømme den :P
(Jeg har dilla på å bytte søppelposer, det ser så ryddig ut når det er en ny tom pose :) får nesten panikk når jeg kommer til folk der posen egentlig er for liten for bøtta og det inni nesten rinner over! ;) haha, er nok litt knepp jeg :P)
Du er hjertelig velkommen hit for posebytting ;-) her blir de stappfull og da går de ikke inn i containeren uten makt :-P

Plast, restavfall, glass og metall og papp sorterer vi, og vi er flinke for å kunne klare oss med minste restavfalldunken, den større er en del dyrere i året :p

Nei :p
Men hos oss er det motsatt.
I sverige er det mye mer sortering. De betaler pr kg søppel som blir hentet med bil.

Ja. :)
Flasker pantes, og ellers sorterer vi mat, rest, plast, papir, glass og metall. :)

Back
Topp