Kildesorterer dere hjemme?

Thessaniya

Forumet er livet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Vi sorterer mat, plastikk, papp, glass og metall :)
Pluss batterier, pærer og el-produkter.

I Sverige sorterer vi mye mindre en i Norge, så mine forelder skjønner ingenting når de kommer hit og åpner søppelskapet og har 3 bøtter foran seg :P

Jupp, har de grønne og blå posene :) og før kommunen bynte med det sorterte jeg plasten og matavfall o poser jeg kjøpte selv :)

Huff... er alt for dårlig på det!! Her skal vi sortere restavfall, papp og plastikk. Men plastikk skal i en stor søppelsekk som ar opp så mye plass. så her går det meste i restavfall utenom papp!

Dårlig på det! Hvor skal egentlig plast, hermetikk osv?

Her sorteres papp og papir, glass og flasker. Og lyspærer og batteri.

Flasker pantes jo, glass vet jeg hvor det er en egen container til i byen og lyspærer og batteri kan leveres ved kiwi her, men vet ikke hvor resten skal.

Prøver å sortere så godt jeg kan, men tar ofte mannen i å legge søppelet i feil pose :p
Vi sorterer matavfall, plast, restavfall og papp. Kunne nok vært flinkere med batterier og metall

Vi sorterer restavfall, papir, plast og hermetikk/glass hos oss :)

Jupp, har de grønne og blå posene :) og før kommunen bynte med det sorterte jeg plasten og matavfall o poser jeg kjøpte selv :)
Oi så flink :) jeg har ikke bott her så lenge jeg, så har bare tatt de gratis på butikken.
Men jeg hadde nok ikke betalt for posen for å sortere mat.. Tror jeg.. Men bra du gjorde det! :)

Huff... er alt for dårlig på det!! Her skal vi sortere restavfall, papp og plastikk. Men plastikk skal i en stor søppelsekk som ar opp så mye plass. så her går det meste i restavfall utenom papp!
Vi har bare en liten bøtte med vanlig handlepose i under vasken for plastikk og når den er full knytter jeg den sammen å hiver den i kjelleren, der har vi en sånn stor sekk :) det sparer plass!

Jepp. Blir sinnsykt mye plastsøppel i løpet av en mnd. Minst to sånne store poser. Lite matsøppel da heldigvis.
Vi kaster nok for mye mat :( 3-4 sånna grønne uka. Men det er mye skall fra teks potet eller gulrot å da, ikke bare matrester :)
Men det blir noe helt vanvittig med plastikk ja!!

Vi har bare en liten bøtte med vanlig handlepose i under vasken for plastikk og når den er full knytter jeg den sammen å hiver den i kjelleren, der har vi en sånn stor sekk :) det sparer plass!

Da må jeg gå ut med det i boden - det gidder jeg ikke! :P Hvis de virkelig ønsker at vi skal kildesortere så må de tilrettelegge bedre ;)

Sorterer papp, endel hermetikk og glass og en sjelden gang plast. Papp, restavfall og glass/hermetikk står samlet i borettslaget men for å få satt bort plasten må man et helt annet sted samt ha med nøkkel, så blir bare stress :-P

Tror vi hadde vært bedre på det om vi hadde hatt privat bosspann, nå får jo bergenserne bare tømming hver 3. Eller 4.uke uten å måtte betale ekstra gebyr.
Ikke lagt opp til matavfall og tror ikke naboene hadde blitt så glad om vi satt opp konpostbinge 1m fra terassen deres

Ja bøtter for dette og bøtter for datt. Litt for mange bøtter nå syns jeg

Dårlig på det! Hvor skal egentlig plast, hermetikk osv?

Her sorteres papp og papir, glass og flasker. Og lyspærer og batteri.

Flasker pantes jo, glass vet jeg hvor det er en egen container til i byen og lyspærer og batteri kan leveres ved kiwi her, men vet ikke hvor resten skal.
Her der jeg bor skal både glass og metall i samme boks... Kanskje det er like der du bor?
Plasten putter jeg i sånn stor sekk som man tar gratis på butikken og når den er full hiver man ut den ved siden av den blå dunken så tar de den med seg når dem hente plast :)

Edit: Skulle jo skrive at jeg synes du sortere my jeg :P

Prøver å sortere så godt jeg kan, men tar ofte mannen i å legge søppelet i feil pose :p
Vi sorterer matavfall, plast, restavfall og papp. Kunne nok vært flinkere med batterier og metall
Hehe, typisk mannfolk :P
Syns dokk e flinke da, som sortere det i hvert fall! Det blir fort at en slurver litt med akkurat metall... Vi gjør det spes om bøtta det ligger i er full! :( man er liksom litt for lat å bare kjøre den lille omveien for å tømme den :P

Sorterer papp, endel hermetikk og glass og en sjelden gang plast. Papp, restavfall og glass/hermetikk står samlet i borettslaget men for å få satt bort plasten må man et helt annet sted samt ha med nøkkel, så blir bare stress :-P

Tror vi hadde vært bedre på det om vi hadde hatt privat bosspann, nå får jo bergenserne bare tømming hver 3. Eller 4.uke uten å måtte betale ekstra gebyr.
Ikke lagt opp til matavfall og tror ikke naboene hadde blitt så glad om vi satt opp konpostbinge 1m fra terassen deres
Hehe, du kan jo prøve :P
Neida, men det er synd at kommunen (?) ikke har lagt opp for matsortering, jeg vet ikke hva det er men jeg elsker de små grønne posene og spesielt når vi har en full så jeg får tømme den :P
(Jeg har dilla på å bytte søppelposer, det ser så ryddig ut når det er en ny tom pose :) får nesten panikk når jeg kommer til folk der posen egentlig er for liten for bøtta og det inni nesten rinner over! ;) haha, er nok litt knepp jeg :P)

Ja bøtter for dette og bøtter for datt. Litt for mange bøtter nå syns jeg
Ja! Haha, folk som kommer på besøk står jo bare å stirrer på alle bøtter :P
Men vi har bare plass til 3 stk nå da, så jeg gleder meg til å bygge nytt kjøkken, da blir det skuff i stedet for skap og flere bøtter! ;)

Back
Topp