Kikkehulls operasjon?

MarcusMamma

Forumet er livet
Hadde det for 9 dager siden og i dag våknet jeg og så bandasjen på navlen var blodig. Har ikke blødd noe fra navlen annet enn første dag, er dette vanlig tro?

Hadde det for 9 dager siden og i dag våknet jeg og så bandasjen på navlen var blodig. Har ikke blødd noe fra navlen annet enn første dag, er dette vanlig tro?

Har gjort detta tre gonger, og skjedd to av tre. Ta av bandasjen og sjekk kva som skjer :)

Gjorde det kun samme døgnet, og da var jeg på sykehuset, så de byttet.
Du kan jo ringe legen å høre? :-)

Det ser egentlig mer ut som at du har fått en infeksjon og at det som renner fra såret er betent væske. Synes du skal kontakte sykehuset/fastlege og be dem se på såret (mulig de henviser deg til fastlegen, men det står nok i brevet du har fått etter inngrepet). Mulig bildet lyver, for litt vanskelig å se fargen på det som har rent. Det er uansett mye væske der, så jeg ville fått det sjekket snarest mulig. God bedring!

Tatt på ny bandasje men så bare det var litt rødt. Ja er gulgrønn veske og blod sammen... Ringt til kk så får vente til de ringer opp igjen

Lurt å ringe legen ja:)

Vill fått sjekket det der. Blødde litt fra mitt også, men ikke på langt nær som det der..

Tatt på ny bandasje men så bare det var litt rødt. Ja er gulgrønn veske og blod sammen... Ringt til kk så får vente til de ringer opp igjen
Hvordan går det? Fikk du tlf tilbake? Det ser virkelig ut som om at det kan være betent, spesielt med det du beskriver. Gulgrønn veske. Jeg hadde en kikkhulls operasjon på kneet mitt for noen år siden, og det startet som hos deg med puss, så ble det rødt/varmt. Da var det godt betent og fikk antibiotika og smertestillende. Viktig å få sånt sjekket, spesielt med tanke på at det er magen så det ikke utvikler seg om det er betent :)

Ja de ringte men de mente jeg bare skulle vaske det i dusjen. Så får håpe det ikke er betent
Krysser fingrene. Du får bare følge med om det utvikler seg noe. Om det blir mer/verre. Rødt, hovent og/eller om du får feber, da drar du bare rett på legevakten om de fortsatt sier at du skal vaske det i dusjen..

Ser ut som det er betent ja. Lukter det? Pass på å bytt bandasje med en gang du ser det har komt væske gjennom, å observer såret om det blir rødt/vamt/hovent/smertefullt. Og dersom du får feber eller får nedsatt allmenntilstand drar du til legen/legevakten. :) Kjøp heller saltvann på apoteket og skyll det.

Back
Topp