Kikhullsoperasjon i morgen

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Det er vel flere som har gjort det?

Jeg har time tidlig på morgenkvisten, så jeg slipper å faste så lenge (fra midnatt).

Men hva spiser man dagen før?

Det står at hvis ikke magen er tom så kanskje de ikke opererer? Da må man jo prøve å "tømme kanalene" og kanskje droppe å spise biff dagen før? Eller? Blir så mange spørsmål når man aldri har gjort ting før...

Har lyst på taco jeg... Kan jeg spise det?

Har alltid spist som normalt dagen før operasjoner (har gjennomgått så ufattelig mange at jeg kom ut av tellingen for årevis siden). Aldri vært noe problem overhodet. Spis det du har lyst på og lykke til med laparaskopien i morgen! :)

Jeg hadde laparaskopi for 4 år siden. Fastet bare som jeg fikk beskjed om uten å spise annerledes i forkant. Lykke til og kos deg med tacoen ;-)

Hvor lenge måtte du vente på operasjon? Jeg var på oppstartsamtale for to uker siden, og de henviste meg til laparaskopi ved A-hus. Har mottatt brev fra Ullevål om at vi kan ringe inn mens, men gynekologen ønsket at jeg tok operasjonen før jeg begynte med første ivf.. Begynner å bli utolmodig.. Alt innebærer så mye venting.. Lurer på hva de finner der inne..

Mitt inntrykk er at det går fortere nå enn da vi startet med dette, men etter operasjonen gikk det fort for vår del. Mener operasjonen var helt i slutten av november, så fikk vi en samtale i jula og startet på nesespray i midten av mars. Da hadde vi så flaks at det var full klaff så jeg var gravid 8 mnd etter første samtale på ullevål. Greit å sjekke alt, håper ikke de finner noe spesielt hos deg og at alt går fint!

Takk :) kjenner jeg er litt ambivalent til dette.. Håper det er endiomitrose som har gjort det vanskelig for oss å bli gravide. Hører jo om folk som er blitt gravide på egenhånd etter operasjonen, men det innebærer jo at egglederne ikke er ødelagte. Har hatt vanskelig for å innse at jeg tilhører gruppen ufrivillig barnløse..

Nå skal jeg ikke kapre tråden din Bubbly, lykke til med operasjonen i morgen! Skriv gjerne hvordan det var! :)

Jeg hadde laparaskopi for 4 år siden. Fastet bare som jeg fikk beskjed om uten å spise annerledes i forkant. Lykke til og kos deg med tacoen ;-)
Har alltid spist som normalt dagen før operasjoner (har gjennomgått så ufattelig mange at jeg kom ut av tellingen for årevis siden). Aldri vært noe problem overhodet. Spis det du har lyst på og lykke til med laparaskopien i morgen! :)

Takk for svar!! Da er en sinnsykt god taco fordøyd. Namm namm :D
Så tenkte jeg å spise litt før jeg legger meg. Timen er kl. 7.30 så slipper å være sulten veldig lenge heldigvis :)

Hvor lenge måtte du vente på operasjon? Jeg var på oppstartsamtale for to uker siden, og de henviste meg til laparaskopi ved A-hus. Har mottatt brev fra Ullevål om at vi kan ringe inn mens, men gynekologen ønsket at jeg tok operasjonen før jeg begynte med første ivf.. Begynner å bli utolmodig.. Alt innebærer så mye venting.. Lurer på hva de finner der inne..

Hei!
Jeg tilhører Ahus. Fikk time nøyaktig 1 mnd etter samtale med gyn på Ahus (de utfører ikke når du har mensen, så det må du si ifra om).

De vil ikke henvise meg til ass. befruktning på Riksen før kikhullsoperasjonen er utført. Alle blodprøver og sædtester er utført så når operasjonen er over har hvertfall Riksen alt de trenger av info om meg.

Ventetiden på kikhullsoperasjonen var ikke så lang, men alt det andre har tatt en EVIGHET!! Spesielt å få svar på sædtester (se min andre tråd...)
Ble henvist til utredning i august i fjor, så har tatt en stund.

Bestill time så fort som mulig :) Det er alltid venting...

Takk :) kjenner jeg er litt ambivalent til dette.. Håper det er endiomitrose som har gjort det vanskelig for oss å bli gravide. Hører jo om folk som er blitt gravide på egenhånd etter operasjonen, men det innebærer jo at egglederne ikke er ødelagte. Har hatt vanskelig for å innse at jeg tilhører gruppen ufrivillig barnløse..

Nå skal jeg ikke kapre tråden din Bubbly, lykke til med operasjonen i morgen! Skriv gjerne hvordan det var! :)

Jeg er litt som deg. For man ønsker jo å finne årsaken og FIKSE den slik at alt funker som det skal. Vi har hatt mistanke om endometriose lenge før vi startet å prøve å lage barn, pga smertene, så blir overrasket om de ikke finner noe. Desverre så har typen dårlig sæd i tillegg, så det blir nok ass. befruktning uansett.

Bare koselig at du kaprer tråden. Fint å høre hvordan andre har det også. Det er jo meningen her inne å støtte hverandre ;)

Tuuusen takk for linken. Jeg har jo ikke hatt peiling på hva jeg kan forvente. Nå vet jeg litt mer forløpet av det hele.

Typen skal levere meg på sykehuset og så hente meg når jeg er ferdig. Han har jo jobb også.
Men hvor oppbevarer jeg telefonen slik at jeg kan ringe han? Eller er det best om han bare blir der og venter stakkar? 3-4 timer på sykehus er LENGE å vente...

Håper du får svar og hjelp, Sonalita! Har en venninne som prøvde mange ivf-forsøk i norge og utlandet før hun ble operert for endometriose og ble gravid på aller siste forsøk. Det er mulig, så jeg håper du også får oppleve mirakelet! :)

Ok, da får jeg nok snart brev fra Ahus, håper jeg. Man har jo lyst til å bare bli ferdig med det :) Jeg er heldigvis ferdig med alt av prøver, oppstartsamtale og godkjent for ivf. Hvis egglederne er åpne og de får fjernet endemitriose har jeg lyst til å prøve litt på egenhånd før vi setter igang med hormoner. Mannen har gode svømmere, så skal egentlig ikke være noen grunn for at det ikke går.

Ja, fint å ha et forum for folk som gjennomgår det samme som en selv. Nå har ikke vi vært så åpne om vår situasjon, syntes det er litt tungt å snakke om, blir mer virkelig når man snakker med de som står nær en om det.

Vi er i hvert fall heldige som får den hjelpen vi får, for et par ti-år siden var det ikke så mye hjelp.

Lykke til igjen, så satser på at vi går rundt med store mager om noen mnd alle sammen :)

Tusen takk mannehanne :) Jeg håper det ordner seg, hadde vært helt fantastisk!

Håper du får svar og hjelp, Sonalita! Har en venninne som prøvde mange ivf-forsøk i norge og utlandet før hun ble operert for endometriose og ble gravid på aller siste forsøk. Det er mulig, så jeg håper du også får oppleve mirakelet! :)
usen

Tuuusen takk for linken. Jeg har jo ikke hatt peiling på hva jeg kan forvente. Nå vet jeg litt mer forløpet av det hele.

Typen skal levere meg på sykehuset og så hente meg når jeg er ferdig. Han har jo jobb også.
Men hvor oppbevarer jeg telefonen slik at jeg kan ringe han? Eller er det best om han bare blir der og venter stakkar? 3-4 timer på sykehus er LENGE å vente...
Jeg ville latt mannen dra på jobb, for det kan bli mange timers venting enten du tas inn med én gang til inngrepet eller på vente. Det er jo dessverre sånn at alt som er akutt prioriteres før dem som skal gjennomgå laparaskopi o.l. Det vil si at dersom det f.eks. er flere keisersnitt eller andre akutte ting som oppstår på morgenen, tas disse før deg. Har opplevd det flere ganger med andre typer operasjoner også, planlagte inngrep. Det har dermed blitt mange timers forsinkelse flere ganger. Forbered deg på venting og bli heller positivt overrasket om du kommer inn tidlig på dagen slik du er forespeilet. Ta med deg lett underholdning/nettbrett/blader e.l. Du må også klare å tisse på toalettet etter inngrepet før du får reise hjem. Det KAN ta litt tid, men kan også gå uten problemer.

Lykke til med inngrepet i morgen! Håper du får noen svar! :)

Jeg ville latt mannen dra på jobb, for det kan bli mange timers venting enten du tas inn med én gang til inngrepet eller på vente. Det er jo dessverre sånn at alt som er akutt prioriteres før dem som skal gjennomgå laparaskopi o.l. Det vil si at dersom det f.eks. er flere keisersnitt eller andre akutte ting som oppstår på morgenen, tas disse før deg. Har opplevd det flere ganger med andre typer operasjoner også, planlagte inngrep. Det har dermed blitt mange timers forsinkelse flere ganger. Forbered deg på venting og bli heller positivt overrasket om du kommer inn tidlig på dagen slik du er forespeilet. Ta med deg lett underholdning/nettbrett/blader e.l. Du må også klare å tisse på toalettet etter inngrepet før du får reise hjem. Det KAN ta litt tid, men kan også gå uten problemer.

Lykke til med inngrepet i morgen! Håper du får noen svar! :)

Tusen takk for info! Kjekt å være klar over at det kan bli venting. Telefonen er min beste venn i slike situasjoner så jeg lader den full i natt ;)
Da skal også typen få reise på jobb. Så ringer jeg han når jeg våkner.
Bare skjønner ikke hvor jeg skal legge telefonen mens jeg blir operert.

Takk for lykkeønskninger :)

Lykke til i dag! Personalet på avdelingen tar vare på telefonen din. Du har sikkert med en veske eller lignende. Den låses inn i et skap på avdelingen :).

Spent på hvordan det går idag, Bubbly!

Takk!! Begynte operasjonen ca. 1 time etter jeg møtte opp, så det gikk fort!

Alt gikk kjempefint (narkose er kjekt!!), bortsett fra starten av oppvåkninga hvor jeg hadde skikkelige mens smerter. Fikk etterhvert en del smertestillende, så det ble bedre og bedre. Men det var en del tårer....

Brukte laaaang tid på å komme meg opp pga blodtrykksfall, men sykepleierne var veldig flinke med meg.

De fant endometriose, og svidde bort alt de kunne finne. Er på en måte glad for at de fant, for det forklarer jo de sterke smertene jeg har hver mnd. I tillegg så hjelper det kanskje litt i fremtiden selvom vi uansett skal på ass. befruktning. Kanskje i det minste mens-smertene blir bedre :)

Kasta opp på vei hjem og slet en del med blodtrykket, men nå er alt mye bedre.
Sambo har ordnet kjeks, potetgull, cola, vann, saft, brødskive osv osv, så jeg blr tatt godt vare på! :D

Nå ligger jeg på sofaen og koser meg med tv og mat og drikke.
Luftsmerter i brystet og skuldre kommer av og til. Og de er vonde, men ingenting i forhold til mens-smertene.

Tusen takk for all støtte <3
Klem!!

Så bra det er over og at de fikk fjernet endometriosen :-) hørtes veldig kjent ut! Det er eneste gang jeg har vært i narkose og jeg syntes det var skikkelig ubehagelig å våkne igjen. Hadde også blodtrykksfall og det tok tid å komme opp igjen. Smerten i skulderen var der en stund, men tror ikke det varte så lenge.
Bra du blir tatt godt vare på! Kos deg så godt du kan og lykke til videre :-)

Back
Topp