Kg?

ORIGINAL: Tinker82

Dette er mitt første svangerskap og så lang (32+1) har jeg gått opp 6,5 kg, har lite vann i kroppen så dette er nok den reel vektoppgang (inkl baby, livmor, morkake, fostervann og kanskje litt ekstra fett).

du har vel hatt livmoren din hele tiden??[:D]tror ikke den veier mer no enn før graviditeten, den er bare fylt opp. Hehe ikke meningen å pirke, måtte bare si det da det var litt morsomt[:)]

eg har lagt på meg 13 kg til nå, håper ikke det blir så mye mer ettersom det begynner bli tungt og sliter med bekkenløsning....[:'(]

er 31+4 å har lagt på meg 6 kg! med førstemann la i påå me 6 kg på heile svangerskapet[:D]

håpe d ikje bli så mykje meir, har noe vaten i kroppen no å men får trille så svetten spruter når babyen er ute[:D]

har gått opp 6 kg jeg, å er 32+2 i dag[:D]

Men har bynt å få noe vann i beina så det blir vel mer etter vert:)

har gått opp 7 kg, ikke mye. Med veslejenta gikk jeg opp 20 og det føltes myye tyngre. Spurte JM om hun hadde noen ide om hvorfor og sannsynligvis er det fordi jeg er mer aktiv i dette svangerskapet.. mer jobb, mer trening + en 2 åring: får ikke tid til å sitte mye i sofaen [:D]

10,5kg hr... 34 uker..

er i uke 33 i morra[:D] og har lagt på meg 2,4 kilo til nå.  men la kun på meg 6 kilo når jeg gikk med tvillingene.

Er i uke 31+1 og har lagt på meg 5,5 kilo så er superfornøyd [:)]

Men så sliter jeg nå med de 35 kiloene jeg la på meg med Maja da så er MEGET glad for at jeg ikke har lagt på meg mer.. Og håper ikke det blir så masse mer heller.

ORIGINAL: Liza A

Hvor langt har dere kommet og hvor mye har dere lagt på dere til nå??? -13 kg 33uker 6 dager i dag
La dere eventuelt på dere mye med første, om dere har noen fra før?

Uke 32 og har gått opp 12 kilo her

Er i uke 33+3 og har lagt på meg 16 kg. Begynner å bli tungt, men skal ikke klage, tror det er mye vann, ser ikke tykk ut, bare stor mage :)

ORIGINAL: mecluc

Dette er mitt første svangerskap og så lang (32+1) har jeg gått opp 6,5 kg, har lite vann i kroppen så dette er nok den reel vektoppgang (inkl baby, livmor, morkake, fostervann og kanskje litt ekstra fett).

du har vel hatt livmoren din hele tiden??[:D]tror ikke den veier mer no enn før graviditeten, den er bare fylt opp. Hehe ikke meningen å pirke, måtte bare si det da det var litt morsomt[:)]

Livmora vil faktisk veie mer ved fødsel enn før... til vanlig veier den noen gram, men ved fødsel ca 1 kg! [;)]

lagt på meg 5kg til nå, uke 31. sist la jeg på meg 7kg (fødte i uke 37). Spørs om jeg ikke legger noe mer på meg denne gang, alt har kommet siste 1,5mnd....[8|]

livmora veier faktisk mer under graviditeten[;)] Den vokser og utvider seg - ikke bare strekker på det den har. Blir så gradvis mindre etterpå . Så den er nok med på vekta den også ja[;)]

Livmoren veier nok mer nå ja, slik flere har påpekt, fant denne oversikten på mammanett.no:

Inndeling av vektøkningen i svangerskapet Foster 3500 gram Morkaka 600 gram Fostervann 800 gram Livmoren 1000 gram Brystene 400 gram Blodvolum 1200 gram Væske i vevet 1200 gram Fett 3500 gram Gjennomsnittelig vektøkning 12,1 kilo
http://mammanett.no/graviditet/vekt

Dette er min første, jeg er 32+2 uker og har ikke lagt på meg et gram siden jeg blei gravid... Begynte på 80-81kg gikk ned til ca 76-75 og veide i dag 80 blank..

la på meg 13 kg med første...

har lagt på meg 10kg nå, på toppen av det jeg hadde etter første..

ORIGINAL: Anncki

Livmora vil faktisk veie mer ved fødsel enn før... til vanlig veier den noen gram, men ved fødsel ca 1 kg! [;)]

åja da så, da beklager eg[:)] syntes bare det virket mest logisk at den bare strakk seg[:)] sorry

E i uke 31+3 og har lagt på meg 12 kg til sammen.Gikk mest opp i begynnelsen

Back
Topp