Vi har brukt å synes at de er så trege på Burger King på Vinterbro vi. På Mc Donalds på ski synes jeg det har brukt å gå ganske fort. Men jeg har visst lett for å velge noe de ikke har liggende klart, og da må jeg jo vente.[&:]
I dag tok det imidlertid kaka... Det var to køer, ikke så lange egentlig. Det var ikke så mye folk heller, dette var akkurat i det senteret stengte. Jeg stod i en av dem. Jeg hadde Isabelle i vogna (sambo var ute og flyttet bilen, men jeg tenkte at jeg kunne jo kjøpe til meg og Isabelle så vi kunne begynne å spise). Og når man har med vogn så kommer man jo ikke umiddelbart frem til kassen idet de foran går, vogna var imellom liksom. Og plutselig lyste det "Stengt" på kassen, og han som hadde ekspedert der stod og "tappet" seg en softis... "Unnskyld, stenger du når det står folk i kø?" sa jeg. "Ja" sa han bare, og gikk med softisen sin. Jeg trodde knapt det jeg hørte, ble lang i maska ja. Ei i den andre køen stod også å måpte av dette, og hun sa jeg kunne gå foran henne. Det var jo snilt!
Men selvsagt måtte McFeast'en jeg skulle ha "bestilles". Og det var ikke måte på hvor lang tid det tok. Hun som slapp meg forbi var ferdig med å spise før vi fikk gått og satt oss. Køen begynte å bli lang også (det var nå bare ei som betjente kassene). Sambo kom og stilte seg i køen. Hun i kassa var grei nok, men de bak der virket ikke som de gjorde jobben sin, for hun måtte mase på dem hele tiden, samtidig som køen vokste.[&:] Til slutt fikk jeg burgeren min, og Isabelle og jeg fikk satt oss. Men denne gangen måtte sambo vente på et eller annet også. Han stod og stod og stod og stod... Jeg og Isabelle var omtrent ferdig med vår mat, da han endelig fikk sin. Nå spiser han fort da, så det "ordnet seg", men det var skikkelig dårlig service der i dag.
Oi - langt gitt!