Keisesnitt hos hund...? Husky...?

Trengte ikke noe som helst hjelp av vetrinær.
Alt av livmor kom ut, hun trengte ikke å bli behandlet for noe av dyrlegen heller...:))

Hvis du kjenner valpene sparke har hun ikke lenge igjen. Vet du når hun ble parret? Gjennomsnitt drektifhetstid hos hun er 63 dager. Jeg ville begynt å ta tempen på henne (vanlig termometer i rompa). Ta tempen flere ganger daglig fremover. 12-48 timer før fødsel går tempen ned, når den går opp igjen er fødselen nærme. Siden du ikke har hatt valpekull tidligere ville jeg tatt røntgen av tispa ca en til to uker før fødsel. Da får du vite antall valper og vet litt mer om når fødselen er over eller om du må reise til veterinæren for å sjekke nøyere om fødselen stopper opp. Du leser sikkert mye om hva slags utstyr som er lurt å ha i hus. Og gi tispa mest mulig ro den siste tiden nå. La henne venne seg til rommet du skal ha valpene på og hold andre hunder unna. Det samme gjelder de tre første ukene etter fødsel. Ingen andre hunder i nærheten av valpene. Spør om du lurer på noe!

Valpene er 3 uker nå :) det gikk kjempe bra med valpene og tispa, trengte ikke noe hjelp av noen :)
Hvor lang tid pleier det å ta for å selge valper? Sett de fleste har valpene sine ute to hele mnd før de får solgt

Valpene er 3 uker nå :) det gikk kjempe bra med valpene og tispa, trengte ikke noe hjelp av noen :)
Hvor lang tid pleier det å ta for å selge valper? Sett de fleste har valpene sine ute to hele mnd før de får solgt

Varierer etter pris, rase, etterspørsel, hvem foreldrene er osv. Du kan legge ut de for salg nå, men de skal ikke separeres fra mor før de er 3 mnd

Varierer etter pris, rase, etterspørsel, hvem foreldrene er osv. Du kan legge ut de for salg nå, men de skal ikke separeres fra mor før de er 3 mnd
Det var det jeg også tenkte. At de bør helst være med moren til de er 3 mnd.. Men hva er grunnene til det?
Sosialiseringen er så viktig...
Moren kan vel få jurbetennelse..?

Det var det jeg også tenkte. At de bør helst være med moren til de er 3 mnd.. Men hva er grunnene til det?
Sosialiseringen er så viktig...
Moren kan vel få jurbetennelse..?

Pga mental og fysisk utvikling skjer sammen med moren, og de viktigste utviklingstrinnene vanligvis før 10 uker, men for at noen valper er litt tregere i utviklingen enn andre, så anbefales det 12 uker for å være sikker på at alle valpene er ferdig med disse viktige utviklingstrinnene.

Pga mental og fysisk utvikling skjer sammen med moren, og de viktigste utviklingstrinnene vanligvis før 10 uker, men for at noen valper er litt tregere i utviklingen enn andre, så anbefales det 12 uker for å være sikker på at alle valpene er ferdig med disse viktige utviklingstrinnene.
Er det ikke 8 uker på valper da?

Back
Topp