Keisersnitt

Oktava

Andre møte med forumet
Hei
Er det noen flere her som skal ha planlagt snitt? Har to hs fra før, men kjenner jeg er super nervøs for pks nå.. husker godt smertene i etterkant som venter og sårheten av å ikke kunne løfte mine andre barn på flere uker i etterkant:(

Jeg skal ha pks. Fødte vaginalt sist, så vet ikke helt hva jeg går til. Leste litt om mor-assistert- keisersnitt i dag, men det ut til at det ikke gjøres i Norge ennå.

Jeg skal ha mitt tredje keisersnitt. Spent på når jeg får dato nå. Ser ut som jeg har fått svangerskapsdiabetes etter å vært en tur innom sykehuset på torsdag der jeg hadde masse glukose i urinen. Har hatt det litt på følelsen. Legen min er på ferie så må vente en uke på å få det bekreftet siden jeg måler blodsukker. Da kommer hun iallefal 2 uker før tiden. Fikk infeksjon etter begge mine ks. Så spent.

Jeg var inne på samtale på riksen i går, fått beskjed om at fødsel blir senest uke 38. Godt å ha noe å forholde seg til da mine tidligere fødsler har vært lange og kompliserte, men samtidig gruer jeg meg sånn til det nå. Kjenner jeg trenger å høre gode historier med pks:smiley-angelic002

Jeg var inne på samtale og de ønsker å vente til uke 39. Syns det nesten er litt seneste laget da termin ble satt i uke 12, men på uke 18 så skulle den vært flyttet til 5 dager tidligere. Er litt kjipt om det blir ett hastesnitt uka før.

Jeg skal også ha pks pga tidligere operasjoner i magen (lang historie). Ska til samtale med gastro og ny måling hos fødselslege de neste ukene. Dato ville bli avgjort i uke 33 mener jeg de sa. Og avhenger av størrelsen til bebis. Jeg har operert 3 ganger i magen, men gruer meg likevel. Håper også jeg slipper å ende med hastekeisersnitt. Synes 10-14 dager før termin er sent.

Jeg var inne på samtale og de ønsker å vente til uke 39. Syns det nesten er litt seneste laget da termin ble satt i uke 12, men på uke 18 så skulle den vært flyttet til 5 dager tidligere. Er litt kjipt om det blir ett hastesnitt uka før.
Veldig rart å planlegge for ks i uke 39, jeg ville tatt en runde på dette med jordmor på helsestasjonen :)

Veldig rart å planlegge for ks i uke 39, jeg ville tatt en runde på dette med jordmor på helsestasjonen :)
I utgangspunktet er jeg og babyen veldig friske, så er kanskje derfor de vil vente såpass lenge. Jeg skal ha pks pga. Intern cerclage. Men de sa at de fremskynder om det skulle skje noe.

Jeg fikk først beskjed om at de til vanlig setter opp pks en uke før termin. Men at de i mitt tilfelle setter det opp i uke 37 senest uke 38. Noe jeg er svært takknemlig for da rier hos meg er uaktuelt. Men synes at uken før er farlig nære termin når man vet at man må ha ks

Hva gjør dere med søknad om foreldrepermisjon? Vanlige er å sette termindatoen, men når man har pks så skal man plotte inn den datoen. Men jeg aner jo ikke når jeg får innkallelse

Hva gjør dere med søknad om foreldrepermisjon? Vanlige er å sette termindatoen, men når man har pks så skal man plotte inn den datoen. Men jeg aner jo ikke når jeg får innkallelse
Jeg ringte i dag og purret på innkalling. Står på NAV at man må legge inn innkallingen når man søker om foreldrepenger og de legger dato for pks som termin dato. Det er 6 ukers behandlingstid og permisjon skal jo starte 3 uker før. Så begynner å haste nå. Så håper jeg får snart.

Jeg fikk først beskjed om at de til vanlig setter opp pks en uke før termin. Men at de i mitt tilfelle setter det opp i uke 37 senest uke 38. Noe jeg er svært takknemlig for da rier hos meg er uaktuelt. Men synes at uken før er farlig nære termin når man vet at man må ha ks
Ja rier er uaktuelt her også, da skal jeg inn med engang. Hun på tlf sa det ble i uke 38 nå da. Så får se hva brevet sier når jeg får det

Fødselslegen min sa at man legger inn termindato, og så endrer man det når man får endelig dato. Jeg skal inn i uke 32 og får dato i uke 33 ca.

Back
Topp