Keisersnitt?

Fru.Kongshaug

April 2013s nerd!
VIP
Hvor mange er vi her inne nå som allerede veit at det blir planlagt keisersnitt?

Etter 3 vakumforløsninger, hvor 2 satt fast, har valget nå falt på planlagt keisersnitt.
Og siden de to siste ble født i uke 37 og uke 38, blir det iallfall ikke senere enn uke 38 - men på standby allerede fra uke 37 hvis en fødsel smått skulle starte.

Det skal bli så deilig å slippe den samme ventingen, starter det snart..og rietellingen! :P

Vaginal her!
Panikken er at morkaka ligger i veien og jeg må ta ks, er jo livredd nåler så bedøvelse avskrekker meg

Her blir det mest trolig keisersnitt. Var hos legen på fredag og fikk trua på at det blir ks denne gangen etter en tøff fødsel sist og mye redsel nå.

Vaginal her!
Panikken er at morkaka ligger i veien og jeg må ta ks, er jo livredd nåler så bedøvelse avskrekker meg

Jeg har mega sprøyteskrekk, og må i narkose for å få tannbehandling. Men jeg skal klare meg gjennom et ks, for jeg vil rett og slett ikke klippes fra A til Å flere ganger, og ikke vil jeg ha flere barn med fødselsskader heller.
Må nok forberedes en del, en ting er iallfall sikkert...det kommer ikke flere barn ut nedentil :p

Hvordan har dere fått gjennomslag for ks?
Ønsket ks med første da jeg absolutt IKKE vil føde vaginalt. Gikk til en psykologlignende dame på KK i forkant av fødselen for å bli tryggere på det jeg skulle gjennom (fødselsangst).
Fødselen endte med hastekeisersnitt fordi han ikke kom noen vei og mistet puls.
Denne gangen ønsker jeg virkelig å få gjennomslag! :)

Jeg skal ha KS etter et haste KS, og et planlagt.. Jeg hadde gjort MYE for å få føde normalt igjen, (fødte første normalt) å vurderer å spørre de om det er en mulighet for å få prøve selvom..

Jeg kom meg så sykt mye raskere ved normal fødsel, å alle smertene etter vanlig fødsel er ingenting imot etter KS :/

Ikke for å skremme altså, forstår du har hatt vanskelige fødsler, så forstår at du vil under kniven da :)

Men det er jo forskjell fra person til person..:) Noen kommer seg jo veldig raskt :) jeg mista en del blod første gang, å andre gang fikk jeg infeksjon i såret, så sikkert derfor jeg er så negativ.. :p

Har ikke født før, men med at jeg er snytt ut av nesa på mamma, og med søster og tante i tilegg til mamma som har måttet ta katastrofekeisersnitt på alle barna (utenom meg, atpåklatt, og planlagt ks), har jeg informert lege om det, og blir også å ta det opp med jordmor på onsdag. Kan gjerne prøve å føde vaginalt! Men jeg vet at det er en høy sannsynlighet for at mitt bekken er like lite som deres. Vi tilhører en slekt hvor damene stort sett er lavere enn 155cm...

Har ikke født før, men med at jeg er snytt ut av nesa på mamma, og med søster og tante i tilegg til mamma som har måttet ta katastrofekeisersnitt på alle barna (utenom meg, atpåklatt, og planlagt ks), har jeg informert lege om det, og blir også å ta det opp med jordmor på onsdag. Kan gjerne prøve å føde vaginalt! Men jeg vet at det er en høy sannsynlighet for at mitt bekken er like lite som deres. Vi tilhører en slekt hvor damene stort sett er lavere enn 155cm...
Du må oppdatere oss på om du får gjennomslag :)

Litt spennende å se "hva som skal til" for at folk for gjennom planlagt keisersnitt i dag synes jeg. Er jo blitt så strengt. Føler jeg har lest flere poster her inne om folk jeg føler har GODE grunner til hvorfor de burde få planlagt KS - men som har blitt avvist. Så litt spennende å se de som faktisk får det gjennom, hva de "gir etter for". :)

Ønsker ikke KS selv altså, så det er ikke for å finne ut hva slags saftig historie jeg skal servere for jordmor. Bare interesse. Bare så det er presisert :)

Jeg skal ha KS etter et haste KS, og et planlagt.. Jeg hadde gjort MYE for å få føde normalt igjen, (fødte første normalt) å vurderer å spørre de om det er en mulighet for å få prøve selvom..

Jeg kom meg så sykt mye raskere ved normal fødsel, å alle smertene etter vanlig fødsel er ingenting imot etter KS :/

Ikke for å skremme altså, forstår du har hatt vanskelige fødsler, så forstår at du vil under kniven da :)

Men det er jo forskjell fra person til person..:) Noen kommer seg jo veldig raskt :) jeg mista en del blod første gang, å andre gang fikk jeg infeksjon i såret, så sikkert derfor jeg er så negativ.. :p

Både første og siste mistet de hjertelyden på, og første lå på neo i 2,5 uker etter fødselen. Minste trengte bare ei natt der. Men jeg er riktig nok skadet for livet, og velger heller da litt lengre recovery

Skal i tillegg steriliseres, 4 er nok for meg

Jeg har ingenting å sammenligne med men føler at ks er ett mye bedre alternativ. For meg er det så unaturlig å tenke at ett helt barn skal komme ut mellom beina mine O_o
Tenker det er umulig, og det var det i mitt tilfelle..
Storebror var 4.3 kg ved fødsel, så ikke så veldig liten ;)
Men hvordan vet du at du skal ha ks denne gangen? Har legen din sagt det? :)
Håpe du får lov å prøve vanlig fødsel om det er mest ønskelig for deg:) Kjedelig med infeksjoner osv, forstår du har hatt en dårlig opplevelse:(

Jeg har mega sprøyteskrekk, og må i narkose for å få tannbehandling. Men jeg skal klare meg gjennom et ks, for jeg vil rett og slett ikke klippes fra A til Å flere ganger, og ikke vil jeg ha flere barn med fødselsskader heller.
Må nok forberedes en del, en ting er iallfall sikkert...det kommer ikke flere barn ut nedentil :p
Absolutt forståelig!

Litt spennende å se "hva som skal til" for at folk for gjennom planlagt keisersnitt i dag synes jeg. Er jo blitt så strengt. Føler jeg har lest flere poster her inne om folk jeg føler har GODE grunner til hvorfor de burde få planlagt KS - men som har blitt avvist. Så litt spennende å se de som faktisk får det gjennom, hva de "gir etter for". :)

Ønsker ikke KS selv altså, så det er ikke for å finne ut hva slags saftig historie jeg skal servere for jordmor. Bare interesse. Bare så det er presisert :)

Jeg ble selv avvist sist fødsel da jeg ønsket ks grunnet skikkelig fødselsangst. Denne gangen har jeg startet prosessen tidligere og er MYE mer bestemt enn sist og ikke mist mer kunskapsrik når det gjelder både fødsel og ks for ikke å snakke om at jeg faktisk har en helvettesfødsel bak meg, disse tingene spiller mye inn og denne gangen ser det heldigvis mye lysere ut for at jeg får ks. Så jeg krysser det som krysses kan. Men merker jo at de prøver alt de kan for å "overtale" meg.... Kaster på meg skrekk historier om ks osv.... Syns det er forferdelig at det skal være slik.

Når man har sånne skrekkhistorier bak seg forstår jeg godt at man heller velger litt lengre tid til å komme seg etter et KS, enn å utsette seg selv for det samme igjen. Ikke minst kanskje å få føle litt snev av kontroll om man virkelig har angst, eller familiehistorier som tilsier at dette kan bli kritisk.

Jeg har ingenting å sammenligne med men føler at ks er ett mye bedre alternativ. For meg er det så unaturlig å tenke at ett helt barn skal komme ut mellom beina mine o_O
Tenker det er umulig, og det var det i mitt tilfelle..
Storebror var 4.3 kg ved fødsel, så ikke så veldig liten ;)
Men hvordan vet du at du skal ha ks denne gangen? Har legen din sagt det? :)
Håpe du får lov å prøve vanlig fødsel om det er mest ønskelig for deg:) Kjedelig med infeksjoner osv, forstår du har hatt en dårlig opplevelse:(

Fordi de anbefaler det etter 2 KS, + at livmoren revna ved det ene KS, så de har hele tiden sagt at jeg ikke burde føde normalt etterpå.. Derfor jeg fikk planlagt sist :)

Jeg hadde akutt Ks sist for guttn sto fast, helvettes fødsel og drømme keisersnitt!! Skal ha ks denne gangen også pga sist gang. Måtte ha narkose for de greide aldri sette besøvelsen i ryggen riktig, holdt på å stikke i over 30 min. Hadde ikke vondt i DET HELE TATT etter ks og såret vises ikke! Super fornøyd!! Hadde aldri blitt gravid om jeg ikke hadde fått ks denne gang. Guttn var 4475 og 56cm, men bare 35 i hode omkr. Håper at ks går like smooth denne gangen ;-)

Last edited:

Var hos jordmor I dag, oh hun er ikke enig med det legen sier, og mener det at familiehistorien er sånn ikke blir å påvirke meg og min fødsel... Så er veldig spent på hvordan fødsel blir i og med at det da er bestemt at med mindre det går fullstendig skeis blir det vaginal fødsel.

Var hos jordmor I dag, oh hun er ikke enig med det legen sier, og mener det at familiehistorien er sånn ikke blir å påvirke meg og min fødsel... Så er veldig spent på hvordan fødsel blir i og med at det da er bestemt at med mindre det går fullstendig skeis blir det vaginal fødsel.
Er det ikke mulig å få målt bekkenet før fødsel?

Back
Topp