Keisersnitt..

Kaisa85

Betatt av forumet
Noen som allerede nå vet de skal ha planlagt ks?

Jeg hadde planlagt sist, pga for trangt bekken og fikk beskjed den gangen at ved senere svangerskap ville det da også mest sannsynlig bli planlagt ks..
Har veldig delte følelser angående dette, men må jo gjøre det som er tryggest for både barn og mor..

Er jo litt greit å vite hva som venter.. Jeg var sykt redd sist. Og vannet gikk om natta, natten før planlagt ks mest sannsynlig pga stress.. Fikk rykket frem i køen den dagen for å si det sånn. Tror jeg ihvertfall takler det litt bedre i forkant gang nr to.. Hvordan var det for deg gang nr 2?

Jeg har allerede snakket med fastlegen om å ta opp med sykehuset å få planlagt KS denne gangen. Hadde en svært dramatisk fødsel forrige gang som endte i hastesnitt i narkose. Jeg fikk aldri mer enn 5 cm åpning, og hodet på babyen var veldig "deformert" i flere uker, etter å ha stanget i bekkenet i mange timer før forløsning. Som jeg hadde prøvd å si til sykehuset før fødselen, så har både søster og mamma hatt KS pga. smalt bekken, og jeg gikk ut i fra at jeg hadde det samme. Men man skal jo alltid prøve å føde- uansett!
Og sønnen min var 3,890g, litt over gjennomsnittet, men ikke veldig stor.

Denne gangen vil jeg absolutt ikke gjenoppleve en slik fødsel. og har i tillegg en hudsykdom i underlivet som vil gjøre en naturlig fødsel verre. Jeg er veldig bekymret for å ikke få gjennomslag, da det virker nesten umulig. Men fastlegen min mener jeg har en veldig god sak. Synd det ikke er hun som bestemmer...

Noen som allerede nå vet de skal ha planlagt ks?

Jeg hadde planlagt sist, pga for trangt bekken og fikk beskjed den gangen at ved senere svangerskap ville det da også mest sannsynlig bli planlagt ks..
Har veldig delte følelser angående dette, men må jo gjøre det som er tryggest for både barn og mor..
Hvordan fikk du målt på forhånd? Min mor og bestemor måtte ha det pga for lite bekken, fortalte det til legen min, hun sa at det måtte sykehuset gjør en vurdering på når dagen jeg skulle fø kom.. Hmmm... Vil veldig gjerne måle meg på forhånd

Jeg kranglet meg til måling av bekkenet i uke 32 (om jeg ikke husker feil) pga tverrleie og de mente de kunne snu barnet til setefødsel.. Jeg argumenterte med min mors fødselsproblemer..

Jeg kranglet meg til måling av bekkenet i uke 32 (om jeg ikke husker feil) pga tverrleie og de mente de kunne snu barnet til setefødsel.. Jeg argumenterte med min mors fødselsproblemer..
Føler at hun tror jeg sier det for å få keisersnitt , jeg før mer en gjerne naturlig, vil bare vite på forhånd at det går :)

Føler at hun tror jeg sier det for å få keisersnitt , jeg før mer en gjerne naturlig, vil bare vite på forhånd at det går :)

Legg det frem slik.. Jeg skulle også gjerne ha opplevd en vanlig fødsel. Javisst er det nok vondt, men tror plagene i ettertid stort sett kan være mindre.. Og denne gangen skal vi ha lettere vogn og bilsete :p

Jeg skal ha keisersnitt pga jeg fikk grad 4 rift sist fødsel. Fikset skaden i fjor så jeg får ikke føde igjen.

Back
Topp