Keisersnitt

Barn_2

Glad i forumet
Noen som vurderer å søke på det?

Har tenkt tanken denne gang men litt usikker...

Fordi det tok over 7 mnd før jeg var normal igjen der nede og orker Evt ikke det igjen. Ødla en del av baby tida mi...

Jeg skal ha mitt 3.keisersnitt, har tidligere hatt to planlagte.

Hva er grunnen til at man velger keisersnitt hvis ikke det er en medisinsk grunn? Trodde det måtte være en medisinsl grunn for å få det.
Personlig har jeg ikke tenkt så mye på det, men hørt at keisersnitt fører med seg mye plager i ettertid (?)så mest sannsynlig blir det vanlig fødsel :)

Tror ikke man får keisersnitt i Norge hvis det ikke er medisinsk grunn?
Medisinsk grunn er ikke bare at ungen sitter fast eller er for stor...

Jeg var kjempe heldig med mine keisersnitt, var i super form og etter 2.mann fikk jeg reise hjem søndag (keisersnittet var fredag formiddag).

Medisinske grunner kan være så mangt...
Jeg ville nok fått det igjennom, men er veldig usikker på om jeg skal søke eller om jeg skal ta sjansen på at det blir bedre denne gang.

Mulig jeg heller bensin på flammene nå, men har på følelsen at en del "skriker" seg til KS for å slippe å føde?

Medisinske grunner kan være så mangt...
Jeg ville nok fått det igjennom, men er veldig usikker på om jeg skal søke eller om jeg skal ta sjansen på at det blir bedre denne gang.

Jeg ville fått jordmor eller fastlege til å skrive et brev til sykehuset hvor det kanskje kommer frem litt detaljer fra forrige fødsel, hva som gikk galt i ettertid og hvordan det påvirket deg i tiden etter fødsel.
Da får du sikkert snakke med en lege på sykehuset som kan gi deg flere valg,
ett av dem kan f.eks være at de legger til rette for en vaginal fødsel men at du har litt spesielle behov.

Er legen enig i at et keisersnitt vil være det beste, så får du det:)

OG det er like greit å ta opp disse tankene tidlig hos lege/jordmor, for du skal ikke gå i svangerskapet og f.eks grue deg til fødselen. Da finnes det hjelp å få :)

Masse lykke til, det viktigste er jo at nurket kommer ut og at mor&barn er friske :)

Vet at endel har fått KS fordi de har veldig angst for å føde, om dette regnes som medisinsk eller ikke vet jeg ikke. Men det har i hvert fall vært mulig å få det hvis man er veldig engstelig. Men det er nok litt ulik praksis på ulike sykehus. Det beste er nok å snakke med jordmor om hvordan du har det og hvordan det var med forrige baby ja.

Det er nok ikke bare bare å ta KS heller, man får et stort sår på magen som kan være vondt i lang tid. Jeg har ikke hatt KS men har blitt operert i magen, og mine små arr på to cm kan fremdeles være smertefulle nå et år etter. Og jeg kjenner folk som har tatt KS som har vondt i arret lenge etter. Ikke for å skremme altså, jeg ville bare påpeke at det er ikke smertefritt å ta KS heller. Og folk som velger dette gjør det ikke nødvendigvis fordi det er en "enkel løsning" :)

Jeg ville valgt vaginal fødsel, og helst i vann... Men nå har ikke jeg født før da, kanskje jeg ikke har vett til å være redd...:) Jeg tenker i hvert fall ikke på fødselen som noe skummelt, enda. Jeg blir vel mer engstelig etterhvert som det nærmer seg. Jeg har mistet så mange ganger, har aldri opplevd at en graviditet ender med fødsel. Så foreløpig klarer jeg ikke helt å skjønne at det kan være realiteten om 8 måneder :)

Etter å ha født en gang, er jeg ikke redd for flere fødsler. Var nok litt mer skrekkslagen før jeg visste hva det var ;-)

Jeg hadde blitt kjempe skuffa om jeg måtte ta ks! Det jeg drømmer om en en litt raskere fødsel og å slippe å få drypp.. Men det blir vel på samme viset som med de to første. Akkurat nå er jeg glad så lenge jeg kommer helt i mål og ikke mister igjen!

Hatt et ikke planlagt skåret og et planlagt, så blir planlagt ks igjen. Dette gleder jeg meg til, har bare gode erfaringer.

Hadde en kjempe flott vaginal fødsel sist, og håper jeg får oppleve det samme denne gangen.
Har absolutt ikke lyst på KS, men forstår at det er forskjellig fra person til person både fysisk og psykisk.

Håper jeg får føde vaginalt som sist, men skulle det tilsi at det ikke blir sånn, er jeg glad vi har ks som løsning :) Det viktigste er jo å få barnet ut til verden :)

Jeg hadde haste KS med nr 1. Pga hu satt fast,store komplikasjoner mht kraftig svang. forgiftning med skjelvinger og 41 i feber på føden,samt svang. diabetes. De mente bekkenet var for lite og mht forgiftninga,så¨vurderer jeg KS,selv om det var smertehelvete etterpå og jeg fikk depresjon pga det så håper jeg att ett planlagt ks vil forandre på det for hele barsel tida ble ødelagt pga lite forventet ks. Så derfor vurderer jeg å søke :)

Vært gjennom en vaginal fødsel og et "haste" snitt. Håper jeg kan få en vaginal denne gang. Alt for å slippe unna operasjon i alle fall

Back
Topp