Katten min nekter å gå ut å tisse, han tisser inne!! Hjelp!

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Den største katten min er verdens største pyse[X(]
Det har kommet snø og han nekter å gå ut, stakkars labbene blir jo faktisk kalde[&:]
Jeg sitter her i stua og pusene får mat, han står og spiser og plutselig hører jeg noen som graver jeg løper ned for å se, ingen pus.
Kommer opp igjen da står pusen ved døra, slipper han ut å går inn på boden. Der har han tisset på gulvet[:'(]
For det første så har vi tisse kasse, hva med å gå på den?
Og for det andre er det kun 5 minus hva med å gå ut???
Herregud, hva er det som foregår oppe i hode hans egentlig?
Han er ikke syk, bare protesterer på dette.
Nå er han ute og der blir han litt altså, tror han skjønte det også.
Her om dagen maset han om å få gå inn, men jeg var ute på trappa da så jeg tenkte han kunne vente, han maset og maset til slutt skjønte han at dette ikke gikk hans vei så da satt han seg i hjørnet på garporten og tisset. Hadde han tenkt til å tisse inne da også??
Andre katten minstemann han får ut å tisser.
Herregud jeg blir så oppgitt over alt akkuratt nå[>:]

har slitt litt med dette vi også.
skjønner at de ikke vil ut å tisse igrunn.

men sørg for at kassen alltid er ren, og spray med sånn get off der de har tendens til å tisse.
Har hjulpet her

Takk for svar[:D]
Tissekassen er ren, men har ikke prøvd sånn get off spray. Dette skal prøves.
Om sommeren ser jeg ikke snurten av han, men om vinteren får jeg han pokker ikke ut.
Hva med enn mellom ting da[8|]
Takker for tips.

herregud... jeg leste GUtten din...[8D] kunne ikke skjønne hvorfor han skulle tisse ute...
på tide å legge seg her ja [:D]

hehe, nå har ikke jeg katt men hund. Hun nekter å gå ut og tisse om det regner ute! Om jeg da tar henne ut så springer hun fort under en busk eller langs husveggen for så å pile inn igjen. Virkelig fin på det

strø litt hel pepper der han tisser...så gjør han det nok ikke igjen. funka iallefall hos mamma og pappa når katten deres tissa i vaskekjelleren.

Var faktisk på kurs for ikke så lenge siden der de snakket om katter som tisser inne. Jobber med dette hver dag (er dyrepleier) og det er mange som sliter med det. Det vi ser som har aller størst effekt på katter som tisser inne er et produkt som heter Feliway. Det finnes i spray og diffuser som man setter i stikkontakten, og skiller ut en lukt som minner lukta av feromonet som kattemora skiller ut når hun dier kattungene.

Viktig å huske på at katter ikke tisser inne på trass, eller for å være vanskelig. Katter er komplekse dyr, og det er stort sett alltid en grunn til at de tisser inne. Det kan være forandringer i hjemmet, nye katter i nabolaget, osv osv.

Jeg ville gått til innkjøp av en feliway diffuser (de koster litt, men som regel holder det med en runde, så blir de så trygg at de kan gå på kassa igjen). Så ville jeg vaska der han har tissa med biotex spray (sånn for klær, den løser opp enzymene i urinen sånn at det fjerner lukta helt), og gjerne desinfisert med sprit etterpå. Pass på at kassa alltid er ren, og at den står en plass hvor katten får være i fred når den går på do.

Vi har kjempestor suksessrate med bruk av feliway, så absolutt verdt et forsøk. Lykke til [:)]

ORIGINAL: Sunniva Julekule

Var faktisk på kurs for ikke så lenge siden der de snakket om katter som tisser inne. Jobber med dette hver dag (er dyrepleier) og det er mange som sliter med det. Det vi ser som har aller størst effekt på katter som tisser inne er et produkt som heter Feliway. Det finnes i spray og diffuser som man setter i stikkontakten, og skiller ut en lukt som minner lukta av feromonet som kattemora skiller ut når hun dier kattungene.

Viktig å huske på at katter ikke tisser inne på trass, eller for å være vanskelig. Katter er komplekse dyr, og det er stort sett alltid en grunn til at de tisser inne. Det kan være forandringer i hjemmet, nye katter i nabolaget, osv osv.

Jeg ville gått til innkjøp av en feliway diffuser (de koster litt, men som regel holder det med en runde, så blir de så trygg at de kan gå på kassa igjen). Så ville jeg vaska der han har tissa med biotex spray (sånn for klær, den løser opp enzymene i urinen sånn at det fjerner lukta helt), og gjerne desinfisert med sprit etterpå. Pass på at kassa alltid er ren, og at den står en plass hvor katten får være i fred når den går på do.

Vi har kjempestor suksessrate med bruk av feliway, så absolutt verdt et forsøk. Lykke til [:)]

Eller at det er så enkelt at katten har problem med urinen, som det er hos oss.. Da hjelper ikke Feliway, Get off, ren ny innkjøpt kassa med helt fersk sand eller noen verdens ting. [:(]

tante og onkelen min hadde to katter som skreik hysterisk på døren hver morgen (de sov ute), for så å løpe inn å gjøre både stort og lite fra seg inne. Gjerne i sengene deres også faktisk. De måtte avlives, for de klarte ikke å få de til å slutte med det.

Vi måtte også avlive to av våre katter for halvannet år siden. De gav ikke fred, og fant nye tisseplasser hver dag. Da de begynte i sengen til minsten (dette var mens jeg gikk høygravid), så var det nok. Snakket med dyrlegen, men vi fikk de ikke til å slutte uansett hva vi gjorde, så da ble de avlivet. (etter dyrlegens anbefaling).

Var jo ikke noe oppløftende det jeg hadde å skrive da, men vi har vært uheldige da. Prøvde alt mulig, men det var ikke så lett, siden de bare fant seg nye plasser. Var skikkelig gøy å finne DEN ruen med drit og piss opp på kjøkkendisken..... Tror ikke jeg har skrubba noe så inntenst med klorin som den disken.
Dyrlegen trodde at den ene dro den andre med seg. Ikke vet jeg. Prøvde å holde de ute en hel uke i strekk, for at de skulle lære seg, men nei da. Kjekkere å gjøre fra seg inne tydeligvis.

ORIGINAL: Sunniva Julekule

Her har vi den kontakten i kontakten vår[:D]
Han har ikke noe problemer men han liker rett og slett ikke kassen og nå er det iskaldt ute og han vill ikke ut.
Ellers i året tisser han ute.
Vaker alltid med en slik spray, for den fjerner lukten av tiss.
Vi har hatt problemer med den andre katten vår, han tisset inne mye..
Men den største gjør det kunn når gradestokken bikker -10 ellers aldri.
Kassen hans er ren, det synes jeg er viktig. Ekkelt å tisse eller bæsje i skitten kasse...[:'(]
Takker masse for tips, men det eneste som hjelper her nå er at det blir varmere.
Han gjorde det samme ifjor[8D]

Back
Topp