Katt?

Svirrevipp

Forelsket i forumet
Er det flere her inne som har katt?
Hvordan forholder dere dere til den, nå som dere er gravide?

Jeg har katt, som jeg er utrolig glad i, og som jeg rett og slett ikke KLARER å la være å kose med de neste 8 mnd! :smiley-ashamed005:love7

Er det flere her inne som har katt?
Hvordan forholder dere dere til den, nå som dere er gravide?

Jeg har katt, som jeg er utrolig glad i, og som jeg rett og slett ikke KLARER å la være å kose med de neste 8 mnd! :smiley-ashamed005:love7

Jeg har to katter :) Koser masse med dem, men ordner ikke med doen. Det tar mannen min seg av ;) De er innekatter, så risikoen for toxoplasmose burde være nokså lav, tenker jeg.. :)

Koser med katten som før. Må være litt mer forsiktig med tett kosing opp mot fjeset, men er så vanskelig :P Tar ikke kattedoen så lenge jeg er gravid. Må jeg, så er det med hansker, og nøye håndvask etterpå.

Jeg har og jeg koser med henne som før. Men har ikke sandkasse å er vel det man ska være veldig forsiktig med?

Jeg har sandkasse, siden vi akkurat har flyttet, og ikke fått installert kattedør enda, men jeg er alltid forsiktig med den. Bruker hansker, og vasker hendene godt etterpå. Men det sies at om man tømmer hver dag, så er man trygg. Eggene som smitter klekkes visstnok ikke før etter 48 timer?
Men det var kosingen jeg tenkte på… Godt å høre flere koser som før...

Hmm… Samboer nekter å tømme kattedo.. Haha… Spørs om han må tvinges! ;)

Koser med katten som før. Må være litt mer forsiktig med tett kosing opp mot fjeset, men er så vanskelig :p Tar ikke kattedoen så lenge jeg er gravid. Må jeg, så er det med hansker, og nøye håndvask etterpå.

Haha.. Godt å høre det er flere… Jeg elsker å trykke ansiktet mitt inn i den kosete pelsdotten! :love7

En annen ting…
Hvis man har hatt katten i mange år, er det ikke da sånn at man mest sannsynlig er smittet allerede? Virker jo litt rart om man plutselig blir smittet nå?

Æ har 3 katte, 2 innekatte(rasekatte) og en gutt kastrert, chipa, vaksinert osv :) Æ gjør alt sjøl, MEN me hanska i kattedoen :) Koze litt mindre me dem og vaske mæ me anti bact etterpå =) Går bare fint, regna me æ e immun æ :) Har had katt i 29år så.

Vi har katt har alltid. Hatt det. Eneste jeg passer på er å ikke ha henne oppi ansiktet. Hun er utekatt så vi har ikke do inne.

Vokst opp med to innekatter og hatt opp mot tyve katter i fosterhjem (i ulike varighet) fra dyrebeskyttelsen. Tok test i forbindelse med forrige svangerskap og jeg var ikke smittet fra før gitt. Har ikke katt nå

Har to katter:)og har hatt det gjennom alle mine svangerskap:) tok ikkje avføringen når di hadde doen inne!

Jeg har to katter :) Koser masse med dem, men ordner ikke med doen. Det tar mannen min seg av ;) De er innekatter, så risikoen for toxoplasmose burde være nokså lav, tenker jeg.. :)
Ja, jeg har hørt at katter først må bli smittet (dvs gjennom rått kjøtt) før de selv kan være bærere. Vet du om det stemmer? Jeg har også innekatt, og hun har aldri spist rått kjøtt.

Sambo må til hans store frustrasjon ta kattedoen! Han får like mye kos, men vasker alltid hendene etter jeg har koset med han :)

Ja, jeg har hørt at katter først må bli smittet (dvs gjennom rått kjøtt) før de selv kan være bærere. Vet du om det stemmer? Jeg har også innekatt, og hun har aldri spist rått kjøtt.

Jeg har sjekket litt, og hvis katten alltid har vært innekatt og ikke spiser rått kjøtt så er det ingen risiko for at den kan være syk eller smitte deg :)

"Innekatter som kun spiser tørrmat, boksemat eller kokt mat blir ikke smittet av parasitten" står det hos Apotek1 :) (http://www.apotek1.no/graviditet/toksoplasmose)

Jeg har ikke katt dette svangerskapet, men hadde det forrige svangerskap. Koste masse med han akkurat som før jeg ble gravid. Fikk bare mannen til å ta doen hans, men han pleide ofte å gjøre fra seg ute så var ikke ofte den måtte rengjøres. Jeg tror det er større fare for Toxoplasmore gjennom uvaskede grønnsaker og lite stekt kjøtt.
Bare vær flinkere med å vaske hendene etter kos ellers så tror jeg ikke det er så stor fare:)

Back
Topp