Kaste mm

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Har nettopp måtte helle ut en halv liter morsmelk fordi vesla nektet å drikke det fra noe annet enn pupp, nå var den blitt dårlig. Føles så feil når så dyrebare dråper går til spille, flere som føler det slik?

JA! Har kastet mye, og det er ikke noe artig å se på... ;)

Syns ikke det er dyrebare dråper. Bare mer irriterende tanke at jeg gadd å pumpe for ingenting, så irriterende å helle ut for tiden jeg brukte føltes så bortkastet :p

Pumpet og fryste ned mengder de første to mnd, for så å finne ut at vesla hadde allergi mot en hel haug av matvarer, deriblant melk og egg. Da var det ikke så vanskelig å godta at jeg måtte kaste hele lageret, for melka i fryseren ville gjort henne dårlig dersom hun fikk den :/

Ja! Føler jeg heller gull ned i sluken... Dyrebare dråper som det har vært arbeid å få ut.

Bare fordi jeg lurer.. Hvorfor er det "dyrebare dråper"? Det produseres melk hele tiden?!

Bare fordi jeg lurer.. Hvorfor er det "dyrebare dråper"? Det produseres melk hele tiden?!
For de som fremdeles har melk og har nok melk ja ;)

Morsmelk "vokser ikke på trær" og det finnes ingenting som kan sammenlignes. Alle vet at morsmelk er veldig bra av ulike grunner, så man ser vel lett på det som verdifull væske :)

Syns ikke det er dyrebare dråper. Bare mer irriterende tanke at jeg gadd å pumpe for ingenting, så irriterende å helle ut for tiden jeg brukte føltes så bortkastet :p
Litt sånn jeg tenker også. Irriterende å bruke 20 min på å pumpe ut 20 ml... Og deretter glemme den i kjøleskapet:o

Ja.. Jeg måtte helle ut 30ml tykk gul råmelk på barsel fordi den ble stående for lenge! Det irriterer meg fortsatt nå 5 uker etter!

Jeg pumpet masse med min første og hadde i fryseren for vi fikk vite at det var veldig greit i tilfelle noe skulle skje. Men hu nektet flaske blankt. Uansett hva jeg gjorde skulle hun ikke ha. Så har enda noen bokser med mm i fryseren jeg ikke har kvittet meg med.. Mye styr til ingen nytte. :/

Har nettopp måtte helle ut en halv liter morsmelk fordi vesla nektet å drikke det fra noe annet enn pupp, nå var den blitt dårlig. Føles så feil når så dyrebare dråper går til spille, flere som føler det slik?

JA! Det er dritkipt!! Jeg fullpumpet i perioder da poden var liten og trodde jeg hadde litt lite melk! Hver dråpe var verdt gull for meg. En gang hadde jeg ikke skrudd smokken ordentlig på flaska og 150 ml nypumpet melk gikk rett i sofaen. Jeg strigråt i en halvtime :p:confused:

Enda da poden begynnte å spise fast føde og mm ikke var mangelvare var det i lang tid uaktuelt å ta seg en noen glass vin og pumpe. Syns ikke det var verdt det.

Skikkelig kjipt å kaste mm, spesielt siden jeg sliter med å pumpe. Nå fryser jeg ned i små porsjoner etter noen runder hvor jeg har pumpet 80 ml og hun har nektet å spise mer enn 20. Så må resten kastes.

Jeg måtte kaste et halvt år med oppsamlet morsmelk som jeg hadde pumpet daglig. Lille tok bare det ene brystet og jeg var redd det plutselig ikke skulle være nok en dag. Brukte aldri noe av pumpemelken. Det gjorde ganske vondt å kaste det, kjenner det faktisk ennå nesten 2,5 år senere... Det er gull <3

Ja! Måtte helle ut mye fordi jeg ikke testet om han ville ha fryst melk før jeg frøs en hel del :D I tillegg kastet jeg en god del i begynnelsen, lakk over 1 dl ved hver amming de første 2-3 ukene :p

Back
Topp