Karpaltunnel

Ja, pga. mye vann/ødem. Fikk det i slutten av juni, gradvis blitt verre og verre, nå er det skikkelig ille. Mister ting fordi jeg ikke kjenner at jeg holder noe, osv osv.

Det går over når vannet forsvinner, ellers har jeg ingen tips. Hendene dovner vekk fort når jeg holder hendene over hjertehøyde, eller når jeg ligger. Så prøver å holde de nede. Så langt eneste som lindrer. Har ikke prøvd noe støttebandasje eller skinner, da jeg ikke kan se noe grunn for å klemme enda mer på armene og håndleddene.

Har tatt dette opp med både fastlege og jordmor, og begge er ganske sikre på at det forsvinner etter fødsel. Om det mot formodning ikke gjør det, må man operere.

Jeg hadde dette i begge armene under forrige svangerskap. For meg var det til god hjelp med støtteskinner da de hindret belastning av håndleddene som hos meg var spesielt utsatt. Husker det var utrolig ubehagelig, men heldigvis forsvant det rett etter fødsel.

Flere med karpeltunnel syndrom?? Tips om bedring mottas!! :(:(:(
Jordmor sendte meg rett til ortoped, fikk time med en gang. Fikk to skinner jeg skal bruke på hendene om natten. Det hjelper. Skal på oppfølging om en uke og blir det ikke bedre blir det operasjon.

Jordmor sendte meg rett til ortoped, fikk time med en gang. Fikk to skinner jeg skal bruke på hendene om natten. Det hjelper. Skal på oppfølging om en uke og blir det ikke bedre blir det operasjon.
Jeg fikk beskjed om at de ikke opererer så lenge man er gravid jeg?

Satser på at det går over og at jeg slipper operasjon :)

Fikk bekreftet det i dag. Vært på ortopedisk og fått tilpasset nattskinne, og skal bruke det frem til mandag. Da skal jeg tilbake til legen som skal avgjøre om jeg blir henvist til fødeavdelingen for vurdering om induksjon før termin...

Godt å ha noe å forholde seg til :)

Back
Topp