Karin Naphaug

Jeg ville prøvd å lagt han senere på kvelden. Kan være han tror det er en hvil han tar kl 17.45. Prøv å drøy det til 18.30-19.00. Kan være det hjelper:)
Takk for input. Men han sover bare 30 minutter siste hvil. Så han er gjerne våken fra 13.15-13.30 . Blir det ikke i overkant lenge å være våken til 19 da? Han er jo liten ennå. Og blir forferdelig trøtt...

Jeg ville prøvd å lagt han senere på kvelden. Kan være han tror det er en hvil han tar kl 17.45. Prøv å drøy det til 18.30-19.00. Kan være det hjelper:)
Han sovnet 18.15 idag da. Så er jo ikke så langt unna 18.30 :p. Men føler smertegrensa hans er på 4.5 time fra siste dupp...men kan jo prøve såklart :)

Takk for input. Men han sover bare 30 minutter siste hvil. Så han er gjerne våken fra 13.15-13.30 . Blir det ikke i overkant lenge å være våken til 19 da? Han er jo liten ennå. Og blir forferdelig trøtt...
Når han sover bedre om natta så vil det bli enklere å time siste dupp... Det går seg til. Å holde en overtrøtt baby våken tror jeg ikke er lurt. Det gjør nok ikke legginga enklere.

Når han sover bedre om natta så vil det bli enklere å time siste dupp... Det går seg til. Å holde en overtrøtt baby våken tror jeg ikke er lurt. Det gjør nok ikke legginga enklere.
Ja. Da venter jeg med det. For han er gjerne trøtt fra klokka 17. Så holde han våken til 19 tror jeg blir litt ambisiøst akkurat nå :p Slet din med dagsovingen også?

Hva er din definisjon på skrikekur?

Og du syns altså det er bedre å medisinerne barnet ditt enn å få inn gode soverutiner? Jøss. Det syns jeg faktisk er ganske drøyt. Jeg hadde venta i det lengste med å prakke på små barn medisiner for å få dem til å sove!!

Jeg satt inne hos henne de ti første kveldene. Det var dog den første som var verst da.

Jeg har god tilknytning til min datter :)

Poenget er å forstå hvorfor babyen gråter. Har de det vondt eller protesterer de på forandringer? Det er en forskjell og mor vet best.
DErfor eg skrev eg svelgte en stor kamel.. fordi eg ikkje ville medisinere barnet mitt..
Min absolutte siste utvei...men heller det enn å forlate en unge grinende . Han gråt da han sovna, men eg var til stede.

Vallargran er ikke vanedannende eller skadelig for barnet på noen måte.
Jeg sjekket nøye opp og hadde samtaler med både lege og HS før vi bestemte oss.

Til HS sa eg kjølig at hun kunne stikke den brosjyren sin fra 1991 om skrikekur en viss plass da eg spurte om råd..

Jo hvis han er veldig sutrete og trøtt så er det vanskelig ja.. Når mini var 11mnd så gikk vi over til 1 hvil. Fordi hun var våken så lenge på kvelden før hun sovnet. Så er veldig individuelle forskjeller på barn og søvn. Kommer helt an på hvor mye de sover om natten

Nei det har jeg ikke sagt heller,, !
Neivel? Hvordan mener du jeg skal tolke følgende:

"Nå er det vel ganske mange som har hatt barn med søvnproblemer, så selv om man gir andre råd enn du gjør betyr ikke det at de er dumme av den grunn"

Igjen. Jeg har aldri kalt noen for dumme, men det påstår du jo. Så hvor har jeg skrevet det?

Ja. Da venter jeg med det. For han er gjerne trøtt fra klokka 17. Så holde han våken til 19 tror jeg blir litt ambisiøst akkurat nå :p Slet din med dagsovingen også?
Jepp... Måtte blant annet kjøre vogna over dørterskelen hver gang hun skulle sove... Helt håpløst.

DErfor eg skrev eg svelgte en stor kamel.. fordi eg ikkje ville medisinere barnet mitt..
Min absolutte siste utvei...men heller det enn å forlate en unge grinende . Han gråt da han sovna, men eg var til stede.

Vallargran er ikke vanedannende eller skadelig for barnet på noen måte.
Jeg sjekket nøye opp og hadde samtaler med både lege og HS før vi bestemte oss.

Til HS sa eg kjølig at hun kunne stikke den brosjyren sin fra 1991 om skrikekur en viss plass da eg spurte om råd..

Hva er en skrikekur?

Neivel? Hvordan mener du jeg skal tolke følgende:

"Nå er det vel ganske mange som har hatt barn med søvnproblemer, så selv om man gir andre råd enn du gjør betyr ikke det at de er dumme av den grunn"

Igjen. Jeg har aldri kalt noen for dumme, men det påstår du jo. Så hvor har jeg skrevet det?
Nei jeg mener at kommentarene er dumme, ikke de som skriver det. Tror du misforsto meg.Så nei jeg påstår jeg ikke du gjør det.
Burde skrevet de kommentarene ser jeg.

Jo hvis han er veldig sutrete og trøtt så er det vanskelig ja.. Når mini var 11mnd så gikk vi over til 1 hvil. Fordi hun var våken så lenge på kvelden før hun sovnet. Så er veldig individuelle forskjeller på barn og søvn. Kommer helt an på hvor mye de sover om natten
Ja. E blir først 10 mnd 13 mai. Han er svært urolig og trøtt på kvelden. Han "sover" 12 timer på natta , men lengste soveøkt er 2.5 time. Noen ganger glimter han til med 3. Så tror han trenger lengre soveøkter nå. Når han ( forhåpentligvis ) får det så skal jeg forsøke flytte leggingen litt :)

Nei jeg mener at kommentarene er dumme, ikke de som skriver det. Tror du misforsto meg.Så nei jeg påstår jeg ikke du gjør det
Ok. Det ble tydeligvis en misforståelse mellom oss.

Jepp... Måtte blant annet kjøre vogna over dørterskelen hver gang hun skulle sove... Helt håpløst.
Haha. Uff :( Fulgte du hennes råd ift dupper også? Her har vi vært igjennom bæressjal, white noise apper, trille og nå ammer vi i søvn. Jeg må ligge sammen med han for at han skal sove mer enn 30 minutter. Så kjenner litt angst ift å skulle legge han i sengen sin for dupp. Det blir lange dager :p

å gå ut fra rommet til ungen å la h*n skrike.. gå inn igjen etter 5-10 minutt ..ut og inn flere ganger med intervaller.
Barnet har ikke tidsbegrep og gir til slutt opp.

http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/article823253.ece
Din henvisning er en artikkel på klikk.no med synsing om temaet? Jaja...jeg tar ikke det så høytidelig dessverre.

Hadde vært fint om noen kunne henvist meg til forskning som viser sammenheng mellom skrikekurer og dårligere tilknytning senere i livet. Forskning som kan utelukke at det kan være andre årsaker enn disse skrikekurene

Haha. Uff :( Fulgte du hennes råd ift dupper også? Her har vi vært igjennom bæressjal, white noise apper, trille og nå ammer vi i søvn. Jeg må ligge sammen med han for at han skal sove mer enn 30 minutter. Så kjenner litt angst ift å skulle legge han i sengen sin for dupp. Det blir lange dager :p
Vi gjorde mye rart vi og... Alt du nevner. Fulgte hennes råd ang dupper også ja :-) eneste som var vanskelig var å få det til, til samme tid hver dag. Så duppene hadde ikke nødvendigvis helt faste klokkeslett. Men det var ikke så nøye, så lenge hun sov gjennom natta så var jeg mer enn nok fornøyd!

Vi gjorde mye rart vi og... Alt du nevner. Fulgte hennes råd ang dupper også ja :) eneste som var vanskelig var å få det til, til samme tid hver dag. Så duppene hadde ikke nødvendigvis helt faste klokkeslett. Men det var ikke så nøye, så lenge hun sov gjennom natta så var jeg mer enn nok fornøyd!
Ja. Det skjønner jeg jo veldig godt :o Høres ut som en drøm. Han har faste dupper nå. På klokka 2.15 min etter vi står opp og 3 timer etter første dupp. Men blir jo vanskeligere nå som han skal legges i senga gjerne. Men tok du begge i samme sleng ? Natt og dagsovingen?

Back
Topp