Kan vi drikke alle typer te?

Ah, hehe.. Jeg skjønte ingenting. Begynte å google og greier, men da kom det bare masse naturbilder:D:D

Termin 4. januar:)

Ikke drikk for mye svart te (1-2 kopper om du ikke drikker kaffe) ingen te'er med lakrisrot, ingen clense, detox e.l

Stort sett alle frukt te'er er greit.

Tror heller ikke du skal drikke urteteer, har ikke kikket så mye innpå akkurat det, fordi stort sett alle inneholder en type ut som gravide ikke kan ha, men helios har en universal te som kan drikkes, helios har også en side med oversikt over alle te'er fra dem som kan drikkes...

Sendte mail til produsenten av Pukka å de sa jeg fint kunne drikke en kopp til dagen med deres te. Men når jeg var innom på helsekosten så fikk jeg beskjed om at jeg ikke kunne det. Forrvirra ja. Jar kjøpt meg frukt te jeg:-)

Det er lurt å styre unna de tetypene med mye koffein . :)

Tobarnsmamma i januar 2015<3

Ikke drikk for mye svart te (1-2 kopper om du ikke drikker kaffe) ingen te'er med lakrisrot, ingen clense, detox e.l

Stort sett alle frukt te'er er greit.

Tror heller ikke du skal drikke urteteer, har ikke kikket så mye innpå akkurat det, fordi stort sett alle inneholder en type ut som gravide ikke kan ha, men helios har en universal te som kan drikkes, helios har også en side med oversikt over alle te'er fra dem som kan drikkes...

De med lakrisrot er ok om du har lavt blodtrykk

Oi, var mye rart på den lista jeg ikke har tenkt på som farlig. Men så var det det der med mengder da. Alt med måte er det jo noe som heter;)
Jeg drikker ikke mye te til vanlig, men drikker mer når jeg er gravid, i stedet for kaffe. Men da drikker jeg bare koffeinfri te. Kjøper en som heter London Herbal (eller noe sånt). Favoritten min er en som heter Orange Spicer. Har jo trodd at den var innafor (har drukket den i begge de forrige svangerskapene), men den inneholder jo ingefær så da er den vel fyfy da. Men da er det jaggu rart at ingefær anbefales mot kvalme:confused: Nei, tror jeg bare gjør som jeg har gjort før jeg, og later som om jeg aldri så den lista;)

Lakrisrot, kamille og peppermynte står også på listen over kontraindikerte planter under graviditet, og må eventuelt brukes med varsomhet og ikke i større mengder. (Ved refluks anbefales ikke peppermynte.) - See more at: http://www.helsekostopplysningen.no/Innhold/Livsfaser/Graviditet-og-amming/#sthash.jBDfOM6B.dpuf

Alt uannsett graviditet eller ikke må brukes med varsomhet.
Har en f.eks høyt blodtrykk er lakris ikke bra, imotsetning til ved lavt da det kan hjelpe til med å øke det.
Samme grunn som gjør at jeg drikker en kopp kokekaffe hver morgen når jeg ikke er gravid (kokekaffe øker blodtrykket mer enn filterkaffe)

Back
Topp