For 2 uker siden ble jeg smittet av datteren min, og fikk streptokokker i halsen. Fikk apocilin 1g av legen. Etter noen dager var jeg blitt verre og hadde fått ørebetennelse i tillegg. Ble derfor satt på amoxilin istedenfor. etter 10 dagers kur følte jeg meg i bedre form, men dagen etter begynnte jeg å fryse og fikk feber. Hele kroppen verket. I denne varmen lå jeg og skalv av kulde. Dro til legen og hadde crp på 79. Fikk en ny superkur på fredag som skulle vare i 3 dager. Denne skulle ta knekken på alle bakterier i kroppen. Men idag som er siste dag av kuren er formen verre en noengang, og jeg ringte legevakta som ba meg komme. Etter 3 timers venting kom jeg inn til en turnuslege. Jeg har høy feber, klarer ikke å svelge da lymfekjertlene mine er hovne, og må knuse paracet for å ta i litt vann for i det hele tatt å få tvunget i meg. Smerten går noe ned da, og jeg klarer å få i meg flytende. Jeg hadde crp idag på 205! De tok den to ganger for å være sikker. Legen begynnte å snakke om urinveisinfeksjon, men jeg har aldri fått vondt i halsen av det gitt.
Problemet er at de ikke helt finner hvor infeksjonen sitter, og ingen antibiotika tar dette. Formen blir bare verre. Må innrømme at jeg begynner å bli rimelig engstelig, mens sambo mener jeg ikke skal tenke på det for da blir jeg bare verre.
Men han er jo aldri syk, så vet egentlig ikke hva det vil si å være syk og dermed lite forståelse.
Bør jeg være engstelig? Noen som har vært borti lignende, eller kan komme med gode råd?
Legen i dag følte jeg var langt på jordet, og virket som han mente det selv også.
Problemet er at de ikke helt finner hvor infeksjonen sitter, og ingen antibiotika tar dette. Formen blir bare verre. Må innrømme at jeg begynner å bli rimelig engstelig, mens sambo mener jeg ikke skal tenke på det for da blir jeg bare verre.
Men han er jo aldri syk, så vet egentlig ikke hva det vil si å være syk og dermed lite forståelse.
Bør jeg være engstelig? Noen som har vært borti lignende, eller kan komme med gode råd?
Legen i dag følte jeg var langt på jordet, og virket som han mente det selv også.