Kan man lære babyen å krabbe?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
Her gikk hun først fra å åle seg fremover, til å sette sette seg opp og deretter kom krabbingen.. Ikke stress med det, la det komme naturlig. Det er fantastisk god trening for barna, og den dagen de klarer å sette seg opp selv så er de sterke i kroppen, og motorikken på et barn som får utvikle seg i eget tempo er mye bedre enn feks de barna som blitt satt opp og støttet med pute o.l

Ja har hørt det jeg og. Men hvordan skal ho klare å sette seg opp fra krypende stilling? :p selve krabbinga er ikke så viktig, men jeg merker at hun vil sitte og leke osv. Vanskelig å lære en baby å sette seg opp så tenkte det kanskje kom med krabbinga :p
Det går automatisk:) det gjorde det her.. Åling kjempe lenge før hun plutselig klarte mer og mer å reise seg opp, så knakk hun koden og klarte å sette seg opp selv. I en kjempe rar stilling. Fra liggende på magen, skøyv overkroppen oppover med armene,litt etter litt, beina gikk ut i spagat, også klarte hun å komme seg opp. Først en gang, så to ganger også gikk det automatisk. Fra sitte stilling til magen, var det beina strak ut, så ut i spagaten og magen fremover mellom beina.. Kunne ønske jeg var så myk:)
Nå kryper hun, og husfreden er over.

Ventet lenge jeg og, men plutselig i løpet av 14 dager så skjedde det veldig masse. Så bare vær tålmodig, og ikke press. Motorikken og styrken i kroppen har sååå godt av å klare det selv. :)

Back
Topp