Kan man lære babyen å krabbe?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Alt har stått på stedet hvil i flere måneder nå, og jeg vil gjerne at hun skal krabbe nå, for da greier hun sikkert å sette seg opp snart også. Er det noen som vet om det fins noen triks man kan øve på eller lignende?

Hun fyker jo rundt i full fart på magen men hun blir så fort sliten av å kun dra seg rundt med armene. Tror det blir lettere for henne å aktiviserer seg selv om hun krabber og kan sitte :)

Er jo ikke alle som krabber:p noen bare åler seg:p tror ikke det er så mye å gjøre annet enn å krype på gulvet sammen med henne:p

Er jo ikke alle som krabber:p noen bare åler seg:p tror ikke det er så mye å gjøre annet enn å krype på gulvet sammen med henne:p

Ja har hørt det jeg og. Men hvordan skal ho klare å sette seg opp fra krypende stilling? :p selve krabbinga er ikke så viktig, men jeg merker at hun vil sitte og leke osv. Vanskelig å lære en baby å sette seg opp så tenkte det kanskje kom med krabbinga :p

Det korte svaret er ja, det kan man.
Det lange svaret er ja, men ved hjelp av øvelser med en fysioterapeut. Dette er forøvrig ikke for hvemsomhelst =)

Ja har hørt det jeg og. Men hvordan skal ho klare å sette seg opp fra krypende stilling? :p selve krabbinga er ikke så viktig, men jeg merker at hun vil sitte og leke osv. Vanskelig å lære en baby å sette seg opp så tenkte det kanskje kom med krabbinga :p
Har ingen anelse:p hehe

Tar evigheter å få time hos fysioterapeut her :-(
det er som sagt ikke for hvem som helst.
Da skal det være historie med f.eks dysleksi i familien.
At baby under 1 år ikke krabber, er godt innenfor normalen. =)

det er som sagt ikke for hvem som helst.
Da skal det være historie med f.eks dysleksi i familien.
At baby under 1 år ikke krabber, er godt innenfor normalen. =)

Aha.. håper bare hun snart klarer å sitte, og jeg leser ofte at de stort sett krabber før de setter seg opp :p derfor spørsmålet..

Aha.. håper bare hun snart klarer å sitte, og jeg leser ofte at de stort sett krabber før de setter seg opp :p derfor spørsmålet..
Det kommer. =)
Normalen er så stor på babyene fordi de tar alt til sin egen tid, noen er tregere enn andre, men akkurat krabbing, sitting og gåing har et veldig stort normalområde, akkurat fordi det er så veldig store individuelle forskjeller.

Sett deg ned på gulvet og få henne til å krype over bena dine feks. Her er det forsåvidt nettopp gått over i krabbing etter 3 mnd+ med åling. Min sitter ikke på rompa av seg selv enda.

Det korte svaret er ja, det kan man.
Det lange svaret er ja, men ved hjelp av øvelser med en fysioterapeut. Dette er forøvrig ikke for hvemsomhelst =)

Signerer! ;)
Vi holder på å lære dette til Felix, men med hjelp og veiledning fra fysio!
Det er myyye å ta hensyn til.

Sett deg ned på gulvet og få henne til å krype over bena dine feks. Her er det forsåvidt nettopp gått over i krabbing etter 3 mnd+ med åling. Min sitter ikke på rompa av seg selv enda.

Har gjort det mye. Og hun kommer opp i krabbestilling og "krabber" over bena mine. Men da får hun jo støtte under brystet så er nok lettere da :)
Å? Krabber han endelig ordentlig? Så gøy :D

Har gjort det mye. Og hun kommer opp i krabbestilling og "krabber" over bena mine. Men da får hun jo støtte under brystet så er nok lettere da :)
Å? Krabber han endelig ordentlig? Så gøy :D
Ja, han har endelig fått rompa og magen opp, og det i løpet av de siste dagene. Så det kommer når det kommer :) prøv å la henne være naken litt på badegulvet feks, lettere uten klær :)

Jeg satte henne opp på knærne flere ganger og det tok ikke kan tid før hun skjønte at hun kom seg fortere rundt ved å krabbe på knærne!

Men vet ikke om det var tilfeldig eller ikke.

Babyar har ein tedens til ville gjera det andre kan... Min byrja å krabbe etter han var ein del med ein eldre baby. Så det er kanskje verdt å prøva? Å vere med andre som kan ting din ikkje kan?

Prøv på teppe eller matte.

Utvikling går gjerne i trappetrinn og derfor står det "stille" før det går opp igjen. Når det først går opp kan det gå bratt. Det kan godt hende hjernen hennes jobber med å lære noe annet nå som ikke er like synlig.

Babyar har ein tedens til ville gjera det andre kan... Min byrja å krabbe etter han var ein del med ein eldre baby. Så det er kanskje verdt å prøva? Å vere med andre som kan ting din ikkje kan?
Hehe sambo har krabbet rundt en del her og hun glaaaaner rart på han :p

• Liker
Reactions: EJ
Jeg satte henne opp på knærne flere ganger og det tok ikke kan tid før hun skjønte at hun kom seg fortere rundt ved å krabbe på knærne!

Men vet ikke om det var tilfeldig eller ikke.

Jeg har prøvd det men ho bare synker ned igjen med en gang :p

Back
Topp