Kan man ha rødt hår og mørke øyenvipper fra naturens side?

*trinemor*

Gift med forumet
Jenta vår på snart 7 mnd har rødlig hår og lange, mørke øyenvipper. Trodde de som hadde rødt hår hadde lys hud og lyse øyenvipper, eller tar jeg feil?

Jeg er selv lys og har rødt hår. Mannen har også rødt hår i familien, så ikke så rart om det slår igjennom :)

Den eldste jenta vår hadde også rødlig skjær i håret som baby og mørke øyenvipper, men er blond idag og har også en mye bedre hud som blir brun :)

Fint å høre andres erfaringer med fargesammensentninger :)
 


*trinemor* skrev:
Jenta vår på snart 7 mnd har rødlig hår og lange, mørke øyenvipper. Trodde de som hadde rødt hår hadde lys hud og lyse øyenvipper, eller tar jeg feil?

Jeg er selv lys og har rødt hår. Mannen har også rødt hår i familien, så ikke så rart om det slår igjennom :)

Den eldste jenta vår hadde også rødlig skjær i håret som baby og mørke øyenvipper, men er blond idag og har også en mye bedre hud som blir brun :)

Fint å høre andres erfaringer med fargesammensentninger :)

Ja, om dere ikke har farget øyevippene hennes går det tydeligvis an å ha det fra naturens side ja
 
Skjønner jo at det går an på babyer da, siden begge mine har hatt det :)

Men lurte på om det er mulig på voksne. At hun kan beholde det røde håret og de mørke vippene :)
 
Det går ann at de har det når de er eldre..
Ei i barnehagen der yngstemann går, er 5 år, har rødt hår, brun øyne og har mørke vipper og brun, og er fin og gyllen i huden.. Skikkelig pen jente
 
Ja det går ann,vi har en i barnehagen,moren er mørk og faren lys og ungen er mørk som sin mor men har knall rødt hår:-) hun er så søt:-)
 
Høres ut som veldig pene barn ja :)

Får håpe jenta mi blir en av dem som får rødt hår og mørke vipper da :) Det er jo så pent emoticon
 
finnes mange forskjellige rødfarger da - du har den som er rød-blond, forskjellige røde nyanser i mellom fra lys til mørk kobber og så har du rød-brun. den siste virker det logisk å ha brune vipper til. det er ikke alltid vipper, bryn, hårfarge og hudfarge alltid "hører sammen". selv om man er lyyys blond i håret kan man både ha lyse og helt mørke vipper. jeg er blondt hår og blå øyne, men er mørk i huden.

men barn kan skifte hårfarge mens de er små - da tror jeg ikke man kan sammenligne noe før man får den "endelige" hårfargen.
 
Ja, "det meste" går vel an når det gjeld fargekombinasjonar.

Jenta mi var skikkeleg raudhåra som baby, men hadde mykje mørkare hud enn broren som er blond (kalte han berre marsipanpølsebabyen då han var liten). No har imidlertid jenta og blitt blond, og får god og frisk brunfarge (i motsetning til broren som er likbleik heile året, ev. litt rosa på armane og i kinna). Og dei har begge fått nokre få fregner på nasene sine dei siste åra. Herleg!

Guttungen har laaange augevippar (heilt lyse dei og akkurat som resten av han), synest nok naturen kunne latt jenta få dei vippene, ho har "normalt korte" vipper, og dei er og lyse som håret.
 


Ranveig! skrev:
Ja, "det meste" går vel an når det gjeld fargekombinasjonar.

Jenta mi var skikkeleg raudhåra som baby, men hadde mykje mørkare hud enn broren som er blond (kalte han berre marsipanpølsebabyen då han var liten). No har imidlertid jenta og blitt blond, og får god og frisk brunfarge (i motsetning til broren som er likbleik heile året, ev. litt rosa på armane og i kinna). Og dei har begge fått nokre få fregner på nasene sine dei siste åra. Herleg!

Guttungen har laaange augevippar (heilt lyse dei og akkurat som resten av han), synest nok naturen kunne latt jenta få dei vippene, ho har "normalt korte" vipper, og dei er og lyse som håret.

Akkurat sånn har jeg følt det angående min blonde bror med laaaange mørke øyenvipper. Imens jeg som jente fikk korte og helt hvite øyenvipper. Har vært litt misunnelig ja :)

 
ja, det er mulig :) Babyen min ble født med nesten svart hår, nå er han 6mnd å det har lysnet en del, og fått rødskjær i seg. og han har mørke lange øyenvipper og lyseblå er øynene blitt nå, lurer på om dem kommer til å endre seg noe mer. Jeg selv er naturlig blond med svarte/mørkebruke øyenvipper og bryn og lys grønne øyne med et parti som er brunt. mann min har brundt hår og skjegg, men har rødskjær i skjegget etter farns sin som både har rødt hår og skjegg. mann min har mørke lange og tykke vipper mens svigerfar har lyse. dem begge har lyse blå øyne, mens mann min har en liten brun prikk på ene øyet. så det finnes mange kombinasjoner :)
 
Ja, det går an. Mitt barn har rødskjær i håret og mørke vipper og bryn.

Kjenner ei jente med nydelig kobber rødt hår og brune øyne. Svarte vipper.

Så finnes det blonde med lyse vipper og andre med mørke. Så alt går
 
Ja, ikke alle rødhårede er gingers. Disse barna har gjerne den fargen man kaller auburn på engelsk, altså en rødtone med varierende grad av brunt i. Når de blir eldre kan håret ofte mørkne ganske mye, og bli til en nydelig dyp rødbrun farge :)
 
Rødbrunt hår og mørke bryn og vipper her, så fullt mulig:)
 
Back
Topp