Kan man gi bort mat i gave?

Krösa Maja

Forumet er livet
Og hva slags type mat?
Hva med syltetøy, saft, hjemmebakt brød, kaker, leverpostei, Spekeskinker?
Ja hva kan man gi bort i gaver? Er spiselige gaver bare dumt?

Klart man kan, vi har gitt bort matkasser flere ganger

Spekemat
Kaffe/te
Sjokolade
Syltetøy
Og mye annet

Jaja! Fint å få kurv med matvarer. Synes personlig det bør være ting som holder en stund som spekemat, oster, sjokolade etc... :)

Spiselige gaver er supert til dem som "har alt", vi har nettopp fått en ny butikk her med litt "luksusmat" (mye lokalt, økologisk digg) så vi skal handle litt der til mine foreldre tenker jeg. Er særlig gøy å kunne gi bort lokale spesialiteter til de som ikke bor her synes jeg :-) Hadde jeg hatt skills skulle jeg gjerne gitt bort noe hjemmelaget :-D

Jeg foretrekker å gi bort hjemmelaget marsipan, cookies eller annet godt, pakket pent inn.

Spiselige gaver er supert til dem som "har alt", vi har nettopp fått en ny butikk her med litt "luksusmat" (mye lokalt, økologisk digg) så vi skal handle litt der til mine foreldre tenker jeg. Er særlig gøy å kunne gi bort lokale spesialiteter til de som ikke bor her synes jeg :-) Hadde jeg hatt skills skulle jeg gjerne gitt bort noe hjemmelaget :-D

Ja, det var det da!! Tør man gi bort hjemmelaget? Jeg har fryseren full av bær.. Tror ikke jeg tør å gi det bort :o

Ja, det var det da!! Tør man gi bort hjemmelaget? Jeg har fryseren full av bær.. Tror ikke jeg tør å gi det bort :o
Jaaa! Jeg synes det er kjempestas å få hjemmelaget syltetøy og saft, for eksempel. Lager jo ikke selv, men det er jo sååååå godt!! :-D

Jaaa! Jeg synes det er kjempestas å få hjemmelaget syltetøy og saft, for eksempel. Lager jo ikke selv, men det er jo sååååå godt!! :-D

Enig!! Og så tenker jeg forventer man da å få noe i tillegg? Er det en bra nok gave? Jeg har så lyst til å gi bort en kurv med masse godt i, jeg tror bare ikke jeg er tøff nok ;)

Ja det syntes jeg man kan gjøre. Jeg ga bestemor ost, kjeks og vin et år vi feiret jul sammen.

Jeg elsker å få spiselige gaver ;) føler vi har det vi trenger så da setter jeg mer pris på sånn ;)

I fjor kjøpte vi spekemat til vennepar - alle ble fornøyde med det ihvertfall :)

Men er det bare en bestemor gave?
Eller kan de i 30 årene få slike gaver også?
Føler liksom at slike gaver blir satt mer pris på av de eldre.

Neida det er det ikke, jeg fikk kurv med mat og litt forskjellig av mamma og stefaren min i fjor. Syntes det var topp og jeg er 28 :)

Men er det bare en bestemor gave?
Eller kan de i 30 årene få slike gaver også?
Føler liksom at slike gaver blir satt mer pris på av de eldre.
Vi har fått matkasser til jul et par ganger. Det blir som en julekveld i en julekveld for meg :-D Elsker slike gaver!

Klart det! Det er noe av det jeg setter mest pris på å få :)

Mat i gave er helt genialt. Men det må selvfølgelig være noe spennende eller hjemmelaget. Hjemmelaget er jo veldig luksus :happy:

Vi har gitt kurv med spekemat, flatbrød, aquavit gele, noe godt å drikke og forskjellig annet flere ganger. Og alle er blitt kjempefornøyde.
Men selvfølgelig gitt det til personer vi vet er glad i sånt

Jeg og ELSKER å få hjemmelaget syltetøy feks! Er alltid for sein med å lage det selv. Ellers er jo som andre nevner oster, spekeskinke, ksffe, te osv fine gaver!
Har av og til laget hjemmelaget konfekt, pakket dem fint inn og gitt i julegaver til dem som har alt. :)

Back
Topp