Kan kan smake hvetebolle nå?

Krølla82

Forumet er livet
Kristoffer blir 6 mnder om noen dager. Jeg vet han kan få smaksprøver med brød nå, han har ikke fått det enda da,men kan han smake på hvetebolle?

Hveteboller klumper seg fort å kan sette seg i ganen og kan bli ekkelt og ubehagelig.. Spørs om han er vant til slikt

ORIGINAL: CogJ

Kommer ann på hvordan han takler brød [:)] amalie var veldig flink med brød osv da hun var 6 mnd..

du kan gi en liten bit og se om han får svelgt det.. Sjekk ganen før du evt gir en ny bit[:)]

Oki det skal jeg huske på.[:)]

sign,men tenker at du ikke hadde tenkt å fore han med bolle som ett måltid? en liten smak skader ikke. men strengt tatt,har de null behov for det nå,kjøp heller en psoe md sånne skorpor,elelr gi litt av brødet dere spsier til daglig!! mini her digger å få en sånn kavringskorpe,det er yummy! har avogtil på litt smør,kaviar etc,da er han i lykkeland!
ORIGINAL: Trine82

ja de kan jo smake på det ene og det andre, men hva er vitsen? fore en baby med bolle?!! hadde heller gitt han brød [:)]

Ser overhodet ikke vitsen, kan du ikke heller gi han en skalk?
Trur ikke akkurat han setter seg ned å hyler av den grunn[8|]

Han KAN sikkert smake, men som flere her sier ser jeg ikke helt poenget.
For hvem er det mest viktig at han smaker, han eller deg/dere?
Jeg er absolutt for at barna skal få smake mye rart, men når de er halvåret er de fortsatt babyer, synes jeg - og trenger heller tilvenning av vanlig, fast føde. [;)]

ORIGINAL: Imogene

Han KAN sikkert smake, men som flere her sier ser jeg ikke helt poenget.
For hvem er det mest viktig at han smaker, han eller deg/dere?
Jeg er absolutt for at barna skal få smake mye rart, men når de er halvåret er de fortsatt babyer, synes jeg - og trenger heller tilvenning av vanlig, fast føde. [;)]

enig også er det veldig dumt å la de smake på søte ting, da kan det hende de ikke vil ha vanlig usøtet mat..

ORIGINAL: CogJ

Nå spurte hun ikke om det var poeng i å la han smake.. Hun sporte om han KUNNE..

Jeg har latt amalie smake på det meste siden hun var 6 mnd.. Noe som har resultert i at jeg har en jente som spiser og liker alt (uteom når hun er syk og har vondt såklart)

ja, viktig at de ikke er kresen på godisen[;)]det vil vi ikke ha noe av...

Det er ikke snakk om å bruke bolle som måltid...OMG...jeg vil at han skal få kjenne nye smaker og ser ikke noe galt i det så lenge det ikke er noe som kan være farlig for han som feks nøtter og andre allergi fremkallende ting.

Og kan han virkelig smake sånne harde skorper nå asså? Er ikke det for hardt? Han har jo fått tenner nede da,men trodde nå det var farligere enn bolle eller brød.

ORIGINAL: Krølla82

Det er ikke snakk om å bruke bolle som måltid...OMG...jeg vil at han skal få kjenne nye smaker og ser ikke noe galt i det så lenge det ikke er noe som kan være farlig for han som feks nøtter og andre allergi fremkallende ting.

Og kan han virkelig smake sånne harde skorper nå asså? Er ikke det for hardt? Han har jo fått tenner nede da,men trodde nå det var farligere enn bolle eller brød.

Kavring er noe guttungen min har fått siden jan var 6 mnd og han har ikke tenner, de sutter på det så det blir bløtt, bare pass på så han ikke sutter av for store biter...

Og det er ikke farlig å la han smake på bolle... Det er helt opp til deg og ikke noe alle andre skal legge seg opp i egentlig...[:)]

siden man ble så fokusert på kavair i denne tråden:
Mills Kaviarmix inneholder ca 4 g salt per 100g vare. Mills Kaviar inneholder 6,5g per 100g vare.

Så kaviar it is[:D]

menneh... jenta mi har begynt å like kaviar først nå (hun blir to år hvert øyeblikk), og hun har fått enellerannen allergisk reaksjon... rødt utslett rett nedenfor munnen... og jeg tror det er kaviaren...

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

Mills Kaviarmix inneholder ca 4 g salt per 100g vare. Mills Kaviar inneholder 6,5g per 100g vare.

menneh... jenta mi har begynt å like kaviar først nå (hun blir to år hvert øyeblikk), og hun har fått enellerannen allergisk reaksjon... rødt utslett rett nedenfor munnen... og jeg tror det er kaviaren...

Ikke kaviar....kavring![:D]

..erru blind? er nevnt kaviar også lenger oppe.[X(]

..erru blind? er nevnt kaviar også lenger oppe.[X(]

Jeg ser det er nevnt i en settning...men ser ikke at det er noe fokus på kaviaren...heller mer fokus på den sukkerbomba av en bolle jeg skulle tilby![:D]

haha,nei jeg har da alldri sagt at det ene er bedre enn det andre!! han får litt kaviar på en gang i blandt,for å få en annen smak enn bare kavring. og jeg er ikke en hysterisk mamma,er jo umulig å unngå salt og sukker om man skal kjøpe ferdig mat som ikke er babymat. og ja,jeg kjøper seff fullkornsskorper,hvete er jo bare lim... her på generellt blir man jo straffet uansett hva man sier,er ikke så trivelig å spørre om råd akkurat...

håper du følgte magefølelsen og ga en bollesmak om det var det du kom frem til! :) her har vi en med melkeproteinallergi,såbegrenser seg av det ferdigkjøpte,så jeg baker selv,og begrenser da sukkerinnholdet,vi voksne får bare dose på med syltetøy eyc om det er behov for søtt på bollene. LYKKE TIL!
ORIGINAL: Bouncing Buttplug

ORIGINAL: ohBaby!

sign,men tenker at du ikke hadde tenkt å fore han med bolle som ett måltid? en liten smak skader ikke. men strengt tatt,har de null behov for det nå,kjøp heller en psoe md sånne skorpor,elelr gi litt av brødet dere spsier til daglig!! mini her digger å få en sånn kavringskorpe,det er yummy! har avogtil på litt smør,kaviar etc,da er han i lykkeland!

Ja, for kaviar er det beste for en 6 mnd gammel baby..[;)]
Sikkert MYE bedre med alt det salt i nyrene i forhold til det som er av sukker i ei hvetebolle i kroppen... Bare for diskusjonens skyld[8D]

JA, han kan nok smake bolle nå[:)]
Kavring og slikt er veldig godt å gnage på når det er tenner på vei da, for da har de noe å klø med..[:)]

Og dere som kjøper kavring.. Sjekker dere at den er sukkerfri før dere kjøper? For den lyse kavringen inneholder faktisk mer sukker enn hveteboller, om jeg har lest rett på pakken..[8D]

hun spurte ikke HVA vitsen var, hun spurte om hun kunne.

Og ja. Ungen blir SIKKERT sukkeravhengig av å smake litt bolle..[8|] Da kan en jo bare glemme å gi grovbrød etterpå..[8D]

hveteboller klumper seg både i munnen og magen.. ikke så bra for de små...men ser ikke noe problem i å smake en liten bit..
snuppa her har smakt på div kaker hun.. og hun liker det jo så klart.
men det er fortsatt grøt og middag som er favoritten!

Back
Topp