Kan jordmor skrive resept på antibiotika ved uvi??

Solbolle

Glad i forumet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Får ikke sove i natt, sitter bare på do med vannglass og appelsinjuice i hånden om hverandre. Noen som vet? Tror jeg har større sjanse for rask hjelp hos jordmor enn hos lege i morgen tidlig..
 
Nei, lege må skrive ut ab. Ville ringt legekontoret og fått hastetime. Som regel kan de skvise deg inn etter å ha stikset på laben.
 
Nei, lege må skrive ut ab. Ville ringt legekontoret og fått hastetime. Som regel kan de skvise deg inn etter å ha stikset på laben.
Takk for svar, visste det egentlig innerst inne men håpet på et lite mirakel i natt :hungover: Jeg håper jeg kommer fort igjennom på telefonen når legekontoret åpner etterpå, det pleier å være litt av en prøvelse.
 
Kanskje litt sent å svare nå, men hvis det blir aktuelt en annen gang kan nettlegevakt.no være kjekt å kjenne til:)
 
Du bør kunne bestille resepter på helsenorge.no?
 
Løste det seg? :)
 
Løste det seg? :)
Det løste seg, takk som spør!:) jeg måtte via legekontoret og måtte vente til midt på dagen for å få time. Jeg syns det er litt kjedelig at de krever at man skal inn til legen når urinprøven taler for seg og man er godt kjent med symptomene... Fikk ihvertfall antibiotika. Er ferdig med kuren nå, men føler litt på meg at den ikke har gjort nytta si..
 
Det løste seg, takk som spør!:) jeg måtte via legekontoret og måtte vente til midt på dagen for å få time. Jeg syns det er litt kjedelig at de krever at man skal inn til legen når urinprøven taler for seg og man er godt kjent med symptomene... Fikk ihvertfall antibiotika. Er ferdig med kuren nå, men føler litt på meg at den ikke har gjort nytta si..

Fikk du lang nok kur? Gravide skal ta antibiotika over lengre tid, fordi det er vanskeligere å bli kvitt UVI i svangerskap. Jeg har fått tidagerskurer, med tre tabletter daglig.
 
Det løste seg, takk som spør!:) jeg måtte via legekontoret og måtte vente til midt på dagen for å få time. Jeg syns det er litt kjedelig at de krever at man skal inn til legen når urinprøven taler for seg og man er godt kjent med symptomene... Fikk ihvertfall antibiotika. Er ferdig med kuren nå, men føler litt på meg at den ikke har gjort nytta si..
Ville levert en urinprøve for å sjekke om du er kvitt den :)
 
Sniker...Man kan også kjøpe UVI-test på apotek. Jeg gjorde det en gang og fikk resept etter videosamtale med privatlege (dr.dropin e.l) Koster litt mer, men det reddet meg en lørdag :)
 
Fikk du lang nok kur? Gravide skal ta antibiotika over lengre tid, fordi det er vanskeligere å bli kvitt UVI i svangerskap. Jeg har fått tidagerskurer, med tre tabletter daglig.
Jeg hadde lest det samme, men legen mente det var nok med tre tabletter daglig i fem dager.. ble utrolig kvalm og uggen av dem også, men ettersom det var pinse bet jeg tennene sammen og fullførte.

Ville levert en urinprøve for å sjekke om du er kvitt den :)
jeg vurderte å holde ut til jeg skal til jordmor om et par dager, men jeg tror som du sier det er best å ta dette med en gang. Uvi som er så jævelig, jeg tror ikke jeg orker en runde til:sour:
 
Sniker...Man kan også kjøpe UVI-test på apotek. Jeg gjorde det en gang og fikk resept etter videosamtale med privatlege (dr.dropin e.l) Koster litt mer, men det reddet meg en lørdag :)
Så smart! Veldig bra at endelig finnes gode alternativer så man slipper å tilbringe en helgedag på legevakten. Har gjort det endel i mitt liv:hungover:
 
Back
Topp