Kan jeg spise det?

Ida123

Elsker forumet
Majones?! Er jo eggeplomme i det[8|]...Og så satt jeg her en dag å spiste crabsticksalat og ser at det er eggeplomme i den også[:-]... Fortsette å spise det eller ikke???

Eggeplomme kan du jo spise?? [8|][8|]
Kan man ikke det da??? Har aldri hørt noe annet..? Hvorfor ikke isåfall?

Måse-egg skal man ikke spise, men vanlig egg er vel ok? Egg er jo i alt!

Edit: er det fordi de er rå du tenker?
Isåfall er de vel varmebehandlet/pasteurisert i de fleste mattilfeller her til lands! Trenger neppe bekymre deg, hadde dette vært farlig ville det stått på mattilsynes sider om mat vi skal unngå osv. Så du kan nok spise det med god samvittighet!

rå ja[;)] Kan vel ikke være varmebehandlet i majones og sånne salater? hmmm.... vanskelig dette, hehe.

googlet det, og fant at norske egg er ok å spise for gravide, i utlandet bør man derimot passe seg. Men norske egg er ingen fare, selv om de er rå!

Okey[:)] Var vel egentlig det jeg kom til også tilslutt, hehe. Men litt pysete! Vil ikke at noe skal skje lixom om jeg kan forhindre det!
Men da blir det nok majones på rekene likevel, hehe[8D]

[:D]
Du høres ut som meg! Jeg tenker litt ekstra over hva jeg putter i meg! Noen kaller meg nok hysterisk, men det får bare være! Koster jo oss SÅ lite å la være å spise noe i noen mnd..! [:D]

Kos deg med majones på rekene dine!!
Mmm, reker, det hørtes deeeilig ut!! [:D]

Ja, det koster oss veldig lite å la være å spise enkelte ting i noen få måneder!! Og tenk så godt det smaker når du endelig kan spise det igjen da, hehe[8D] Spekeskinke på eggerøra foreksempel![8D] Eller salami, hehe[;)]

Ja, reker er godt!! Blir nok reker på meg i morgen, med majones, hehe. Reker er ikke det samme uten gitt[8|][8D].

Reker her også i morgen :) Tidligere likte jeg ikke hvitvin, men nå i vår og sommer har jeg fått skikkelig smaken på det. Såpass at kjæresten min mener babyen bør hete Chablis...

Blir liksom ikke helt det samme med cola eller vann til reker :( Men har funnet ut Munkholm faktisk er like godt som alkoholholdig øl, så her blir det nok en del av det framover på kveldene. Og majones på rekene, selvsagt - har aldri hørt at det gjør skade (bortsett fra på vekta, da...) ;)

ORIGINAL: Maja2

Reker her også i morgen :) Tidligere likte jeg ikke hvitvin, men nå i vår og sommer har jeg fått skikkelig smaken på det. Såpass at kjæresten min mener babyen bør hete Chablis...

Blir liksom ikke helt det samme med cola eller vann til reker :( Men har funnet ut Munkholm faktisk er like godt som alkoholholdig øl, så her blir det nok en del av det framover på kveldene. Og majones på rekene, selvsagt - har aldri hørt at det gjør skade (bortsett fra på vekta, da...) ;)

Hahahahaha!  Så sant så sant!

Kos dere med reker og majones jenter!
(har nettopp overtalt mannfolket til å varte meg opp med loff, majones og reker i morgen!!) [:D]

Haha, vekta ja, huff!![;)]

Da blir det rekefest på oss i morgen!![8D][;)] Gleeeder meg jeg!!![:D] Og jeg syns det passer best med Sprite til reker jeg da, eller cider[;)]

ORIGINAL: Cameleon

ORIGINAL: Maja2

Synes ikke muncholm er noe godt jeg da, men clausthaler derimot eller Hansa null er et supert alternativ... også på enkelte meny butikker får man også kjøpt alkoholfri pærecider fra copparberg, den er absolutt NYDELIG! faktisk bedre enn med alkohol... :-D

Back
Topp