Kan jeg ringe ambulanse når fødsel evt. er i gang?

Vårlilleskatt

Blir kjent med forumet
Er i uke 37-38 og mannen og datteren skal reise bort en uke. Av ulike årsaker som sikkert er bare rart for alle andre så lurer jeg på om jeg kan ringe ambulanse for å komme.meg til sykehus hvis fødselen skulle starte den uken jeg er alene hjemme? Hvis ikke mannen skulle være hjemme når det setter i gang vil jeg heller være alene om det enn at det blir stress av at noen andre må kjøre meg osv.
 
Nei, vanligvis må du da ta taxi. Ambulanse er bare hvis det skulle være behov for det, f.eks. hvis det er forventet at du skal føde på veien. Vanlig transport er taxi. Det kan gå an å få en taxitur dekt hvis du ikke har noen som kan kjøre deg. Det er litt forskjellig fra sykehus til sykehus hvor lett det er å få drosjerekvisisjoner for fødsel.
 
Stemmer det som står over her. Med mindre du ligger på gulvet og ungen er godt på vei ut (noe som skjer litt vel oftere på film enn i virkeligheten;)) så kvalifiserer nok ikke en begynnende fødsel til ambulanse.

Hjemme alene eller ikke, som regel når man får kraftige rier eller vannet går og man ringer føden får man time senere på dagen så er sjelden det er så veldig til stress virker det som.

Meeen, er du hysterisk nok og får en hyggelig operatør på tråden så sender de sikkert en ambulanse ;)
 
Takk for svar dere! Merkelig nok tenkte jeg ikke på det! Hysterisk allerede..haha ☺ det går nok bra ☺
 
Back
Topp