Kan jeg få lufte me her?

Bluebabe

Forumet er livet
Kan jeg?
 
Ehh..?? Hva mener du? [8|] 
 
Var ganske drøy den der, ja. Er jo mange av dem som ikke har prøvd lenge som også lurer på mye ang svangerskap. Er det liksom ok at de spør, men ikke vi som har slitt lenge for å bli det? [:@]
 
takk for støtten, jeg savner gjengen her inne. er ikke så mange på termin forume mitt ennå... jeg vet jo hva som foregår i kroppen min sånnsett. men er ikke dette ett frorum mankan spørre om det man lurer på, ingen spørsmåle er dumme?
 
Den var drøy...
Jeg kan late som om jeg vet hvordan det er å være gravid, at jeg vet alt om hvordan det kjennes, tanker, følelser, og rent praktiske ting, men det gjør jeg ikke! For det går ikke an å lese seg til det! Og, mange ting vet man egentlig, men ønsker bekreftelse på! Så når (hvis....) den dagen kommer at jeg blir gravid, kommer nok jeg også til å spørre og grave og lure på "helt enkle ting"!
 
 
Jepp, det er sånn det er for meg. bekreftelse.. Jeg fant ut at jeg var det for en uke siden og har ikke lege time før om en uke.. så er jo nyskjerrig på mange ting allerede. men får la være å spørr der da, siden det skal være sånn. synes det er synd når det blir sånn:(
 
La ut samme innlegg der inne...
 
oki:) tak for at jeg fikk lufte meg her, selv om jeg ikke tilhører her
 
Jeg svarte de også! Den var drøy!
 
Ikke heng dere opp i det..... jeg hadde god tid til å lese masse om sv skapet  før jeg klarte å bli gravid jeg også......Men det å faktisk gå gravid er ikke alltid etter boka.....
Man må lære seg  endel nytt...kan ikke sammenlignes med å være prøver.....
 
Gratulerer så mye med graviditeten!  KOS deg.....og spør i vei om det er noe du lurer på[;)]
 
Mye jeg lurte på også.....to forskjellige verdener....Gravid - Ikke gravid....[:)]
 
Det er jo helt naturlig at vi spørr, hvorfor skulle vi ikke det?
 
Ja, etter lang tid som prøver, så vet jeg myyyyye om det å prøve. Jeg kjenner smerten ved å være ufrivillig barnløs. Men jeg kan ikke det å være gravid.
 
Jeg har lest og satt meg litt inn i det, javisst. Og jeg kan en god del om adopsjon også. Men når den dag kommer, at jeg enten blir gravid, eller sender en adopsjonssøknad (de to alternativene for å få barn som jeg anser som sktuelle for oss) kommer jeg jo likevel til å ha spørsmål. Akkurat som jeg hadde spørsmål om det med prøving da vi begynte med det. Vi lærer underveis. Men, den som tror at vi som langtidsprøvere lærer massevis om det å være gravid på BV har mistforstått noe alvorlig. Vi er nemlig IKKE spesielt aktiv på terminforumene og "svangerskapet" der disse tingene diskuteres. Nettopp fordi vi ikke er, og ikke klarer å bli, gravide. Det jeg vet om å være gravid, og det er forsåvidt en god del, har jeg slett ikke lært her inne. For da måtte jeg jo hengt på de forumene der jeg ikke hører til. Det jeg kan, har jeg stort sett lært FØR jeg begynte å prøve jeg, DA leste jeg mye om svangerskap og fosterutvikling. Før jeg traff min mann. Som ufrivillig barnløs er det ikke hvordan det er å være gravid som jeg ønsker å lese mest om... jeg vet jo ikke om jeg noen gang får oppleve det. Det er derimot for meg langt mer aktuelt å fokusere på å lære meg om andre ting. Som er mer aktuelle for meg. Ja, det er pergo, det er temping, det er assistert befruktning. Dette er ting som antakelig ligger mellom meg og et svangerskap, så det er naturlig for meg å lære meg om dette først.
 
Joda, jeg vet en god del om det å være gravid også. Jeg vet utmerket godt sånn i teorien, om kynnere, om å løpe på do, trøtt, såre bryster, smerter når lingamentene eller hvordan det nå enn staves vokser. Jeg vet en del om hvilken mat man ikke skal spise (og holder meg stort sett unna det allerede) og en del tekniske ting omkring svangerskap. Men om jeg noen gang får oppleve det... så kommer jeg likevel til å være full av sørsmål om det som skjer i kroppen min. Selv om jeg har vært i årevis på BV. Joda, "det meste er normalt", og det er det for prøvere også. Men slik det er naturlig at ferke prøvere spørr om det å prøve, og de med erfaring forsøker å svare, slik er det jo naturlig at de ferske gravide har spørsmål også...
 
Om ikke en langtidsprøvende førstegravid har "lov" til å stille spørsmål om det å være gravid, fordi vi burde ha lært alt det gjennom årene med prøving... burde vel ikke de som dessverre kommer så langt som til "pergofasen" få stille spørsmpl om infertilitetsutredning heller da, for de burde ha lært alt det i løpet av det første prøveåret? Og nybakte mødre bør ikke få spørre om noe som helst med babyen, for det skal de jo ha lært seg i løpet av de siste 9 månedene?
 
Er ikke hele poenget med et forum som dette at man kan spørre hverandre, og lære av hverandre?
 
Jeg lar meg ikke tråkke på av dette, og jeg tar meg ikke nær av det.
Jeg rammes ikke personlig av det innlegget, for jeg ER ikke førstegangsgravid. (Og jeg kan faktisk litt mer enn en gjennomsnittelig førstegangsgravid, om det rent "tekniske" ved å være gravid.) Men jeg håper å engang bli det, og ønsker og håper at forumet vil kunne ta imot også mine  litt "nybegynnerspørsmål" dersom jeg noen gang kommer så langt. Så kan jeg med glede dele av mine erfaringer med de som følger etter. Slik jeg nå deler av min erfaring som prøver med de ferke prøverene, og slik jeg deler erfaringer med andre langtidspørvere, omkring ufrvillig barnløshet.
 
(småredigert utgave av svaret jeg ga i den tråden)
 
 
KLART du har lov til å blåse ut her med oss!
 
huff leste den nu
æ e nu andregangs gravid å huske særdeles lite fra første gong så har mange domme spm æ å denna gongen.
ingen svangerskap e like, så d vil allti være nåkka nytt å lure på
selvfølgeli så veit vi som har vært ijænnom d litt meir enn andre.
d samme som di som har prøvd længe veit masse om d før di har levd i den situasjonen
 
Jeg blir provosert,det innrømmer jeg gjerne!!!!!!![:@][:@][:@][:@]
Tenk å komme med sånt..fy fader..
 
Da har vel ikke jeg lov å spørre om ting og tang,for ikke å virke helt stupid...
jeg som har gått gravid 2,5 ganger---
 
Jeg vet ikke helt hva mere jeg skal si...
 
jeg har åsså svart der inne..dægern..[:'(]
 
Det er noe merkelig å angripe akkurat oss ja.
 
Hvorfor ikke gå løs på de som har faktiks vært gravide i 9 måneder, og ikke aner hva man skal gjøre med en baby? De som har hatt barn i et år, og ikke helt vet hva de skal gjøre med en 1-åring? De som lurer på hvordan de skal takle trassalderen, de har jo vitterlig hatt barn i 3 år, og burde da vite dette?
 
Nei, man lærer underveis, og man lærer ved å spørre. Selvsagt!
 
(Og ja, som "professor i mens" er jeg vel "rene leksikonet" om el, syklus, pergo etc. For gjett hva? Dette er ting som er mye mer relevant for meg enn lingamentsmerter og kynnere.  Jeg bruker ikke prøvetiden på å lære om å være gravid. Jeg bruker prøvetiden på å prøve å bli gravid.)
 
Takk, bra det ikke var bare meg som reagerte på det... jeg rudde dette var sted for å spørre viss man lurte på ting...
 
Det trodde jeg også. Og jeg håper det kan fortsette å være det, for det har da vært det før...
 
 
Ser ut til at den ble slettet?
 
Med andre ord: Det stemmer. Tråden var over grensen for hva som er akseptabel oppførsel.
 
Og for andre gang på relativt kort tid er det oss, langtidsprøvere (denne gangen de av oss som er så heldig at de lykkes) som angripes.
Forsurer miljøet. Og jeg styrkes i troen på at det er mulig jeg etterhvert bytter forum. (Men jeg orker neppe bytte sånn for "kort tid", så jeg bytter neppe før jeg evt melder meg inn i foreningen for fertilitet og barnløshet, dersom det blir aktuelt) Er i tviiiiiil om hva jeg gjør dersom jeg lykkes. For det er noe inni meg... som skurrer.. jeg ønsker ikke egentlig støtte opp om/være meldem av et forum hvor slike meninger er såpass utbredt.
 
Jeg er ufrivillig barnløs. Greit. Vi er mange som er det. Dessverre. Men det er ingen grunn til å angripe oss av den grunn?
 
Æ ser at tråden e sletta, men æ tippe æ vet kordan det va. Så den da den blei lagt ut, og første æ tenkte va at det va mistenksomt at den kom akkurat da du hadde lagt ut tråden din.
 
Fikk jo ikke lest nå svar, men skjønne at det har kommet mye drit fra bedrevitera[:'(]
Av og til så irritere det mæ at æ e på ett forum der de fleste e gravid eller har unga. For vi som ikke har unga eller klare å bli gravid e liksom ikke nåkka verdt...
 
Va det nån som spurte trådstarten der om ho visste svar på alt med en gang ho blei gravid? Man blir jo selvsagt eksperta på det som man har drevet med lenge, og for oss så e det om kropp og syklus og sånn. Når man e på slutten av ett svangerskap e det naturlig at man har lært en del om det også. Så da må jo folk fatte og forstå at akkurat i perioden mellom de to fasan av livet treng man kanskje litt råd og svar på det man lure på.
 
Ikke la dæ knekke av sånt Bluebabe, selvsagt må du bare spørre om det du lure på - så ska vi komme å sette dem på plass dem som måtte komme med sånne teite tråda som det va.
 
[&:] Fikk ikke lest tråden jeg heller.
Skjønner ikke hvorfor folk her inne angriper hverandre.
Bare spørr i vei bluebabe ikke la noen stoppe deg.
Har ikke så stor erfaring, men har et svangerskap bak meg om jeg kan hjelpe send meg en pm
 
Back
Topp