Kan du skrive "Intresangt" ?

ORIGINAL: Trude Ellerei

Nå ble jeg litt i tvil her, for jeg skriver både "Interessant" og "Interessant". Så jeg vet ikke helt hvilket alternativ jeg skal trykke på. [;)]

hehehe

ORIGINAL: Renate Røverdatter

Interessant [;)]

ORIGINAL: Lillesnille

Interessant....

Er jo bare å tenke Interesse å bytte ut e'en med en a, og legge til nt...

og det er 2 alternativer som er like

ORIGINAL: Trude Ellerei

Nå ble jeg litt i tvil her, for jeg skriver både "Interessant" og "Interessant". Så jeg vet ikke helt hvilket alternativ jeg skal trykke på. [;)]

Nei, det er ett av de ordene jeg sliter veldig med! [:-]

Er ingen problemer og se hva som er riktig når alternativene står der da. [8D] Men når jeg skal skrive det selv derimot.. [:-]

Ja, det er fantastisk når voksne mennesker ikke greier og skrive det, men vi finnes altså! [8D] Og det er ikke latskap, jeg har forsøkt og pugge det ørten ganger, men nettopp fordi jeg vet jeg har problemer med ordet, og henger meg opp i det, nettopp derfor surrer jeg like mye hver gang og blir like usikker. v[8D]

Jeg ser det - du har to like ord der, ingen av dem med kun 1 S.. [;)] (Jeg regnet med det var det som var meningen, i tilfelle noen stavet det med kun 1 S..)

Intresangt[:)] Mobilen min kan ikke stave det derrimot[&:]

ORIGINAL: siljeheleen

Interessant? - det er iallfall det jeg skriver [8D]

ORIGINAL: DenicaD

ORIGINAL: Sjakkruta

Ja det kan jeg, og du har to like alternativer der [;)]

Det er meninga[:D]

Aaaah hehe [8D]

JA det kan jeg [:D]

Ja, jeg kan det nå. Husker vi skulle ha diktat på videregåendre en gang for å se hvordan vi lå an på rettskriving. Jeg forta meg å slå opp interessant før vi skulle begynne, for det sleit jeg litt med. Det kom såklart på diktaten og jeg fikk alt rett [:D]

ORIGINAL: Kreps90

Det er kanskje ikke så rart at mobilen din ikke vil stave det, når du staver det slik[:)][8D][:D]

Jeg er forresten enig med dere som sier at man burde kunne skrive det riktig, men om folk har dysleksi, er det en annen sak.

Er det virkelig slik at folk som ikke har dysleksi ikke kan ha noen ord de sliter med? Er det så "galt" og ikke klare og skirve ALLE ord rett når man ikke har dysleksi? [:-]

ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot

Det er kanskje ikke så rart at mobilen din ikke vil stave det, når du staver det slik[:)][8D][:D]

Jeg er forresten enig med dere som sier at man burde kunne skrive det riktig, men om folk har dysleksi, er det en annen sak.

Er det virkelig slik at folk som ikke har dysleksi ikke kan ha noen ord de sliter med? Er det så "galt" og ikke klare og skirve ALLE ord rett når man ikke har dysleksi? [:-]

Neida, jeg skjønner poenget ditt. Og det finnes folk som ikke har dysleksi, men som strever med ord. Men desverre skriver veldig mange mye feil for tiden. Det er en utvikling som ikke er bra. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men slik er det.
Men jeg synes at voksne folk som ikke sliter, burde kunne skrive de vanligste ordene riktig. Men selvfølgelig, ingen er perfekte på alle områder, slik er det bare.
Jeg blir bare litt engasjert når det kommer til dette området. Kanskje en feil som mange lærere har[8D]

Hehe, jeg forstår deg og er enig med deg jeg altså!

Jeg synes det er en skremmende språkutvikling her til lands, med elendig skriftlig språk, forkortelser, dialekt, sms ord osv. osv. Og jeg liker det absolutt ikke! Men enkelte skrivefeil synes jeg bør være lov alikevel. Synes det er stor forskjell på latskap der annethvert ord er feil skrevet, og en skrivefeil eller to fordi man rett og slett skriver feil.

Det mest bekymringsverdige er uansett sms språket, internett språket ol. som blir dratt med i alle mulige skrifltige sammenhenger.

Interessant

Neida, jeg skjønner poenget ditt. Og det finnes folk som ikke har dysleksi, men som strever med ord. Men desverre skriver veldig mange mye feil for tiden. Det er en utvikling som ikke er bra. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men slik er det.
Men jeg synes at voksne folk som ikke sliter, burde kunne skrive de vanligste ordene riktig. Men selvfølgelig, ingen er perfekte på alle områder, slik er det bare.
Jeg blir bare litt engasjert når det kommer til dette området. Kanskje en feil som mange lærere har[8D]

Hehe, jeg forstår deg og er enig med deg jeg altså!

Jeg synes det er en skremmende språkutvikling her til lands, med elendig skriftlig språk, forkortelser, dialekt, sms ord osv. osv. Og jeg liker det absolutt ikke! Men enkelte skrivefeil synes jeg bør være lov alikevel. Synes det er stor forskjell på latskap der annethvert ord er feil skrevet, og en skrivefeil eller to fordi man rett og slett skriver feil.

Det mest bekymringsverdige er uansett sms språket, internett språket ol. som blir dratt med i alle mulige skrifltige sammenhenger.

Juhu, noen som er enige med meg[:D] Neida[:D]

Ja, når det kommer til sms-språk, internettspråk, folk som kun skriver dialekt, så tror jeg det er en av grunnene til den dårlige språkutviklingen. Og ja, jeg synes det er skummelt.

Latskap er noe helt annet ja. Det er vel det som irriterer meg mest[8D] Men om man har kun et par ord man alltid skriver feil, bør en ikke kunne klare å ta tak i det, og lære seg å skrive de ordene riktig da? Jeg bare lurer fordi jeg synes faktisk det er veldig interessant[:)]

Jeg elsker språk og grammatikk..litt sær ja[8D]

I teorien bør man det, men i praksis er det ikke like lett. Jeg skriver veldig ofte interessant feil, selv om jeg har prøvd og pugge det. Men fordi jeg vet at jeg sliter med ordet, og når jeg da skal bruke det og begynner og tenke over det, blir jeg usikker og finner ikke det riktige. [8D]

Noen ganger kommer det av seg selv. Andre ganger må jeg stoppe opp og tenke, og da ser plutselig ingenting riktig ut lenger. [8D]

Back
Topp