Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: Renate Røverdatter
Interessant [;)]
ORIGINAL: Lillesnille
Interessant....
Er jo bare å tenke Interesse å bytte ut e'en med en a, og legge til nt...
ORIGINAL: Azoria
Du har ett par like alternativer der [;)]
ORIGINAL: siljeheleen
Interessant? - det er iallfall det jeg skriver [8D]
ORIGINAL: Kreps90
Intresangt[:)] Mobilen min kan ikke stave det derrimot[&:]
Det er kanskje ikke så rart at mobilen din ikke vil stave det, når du staver det slik[:)][8D][:D]
Jeg er forresten enig med dere som sier at man burde kunne skrive det riktig, men om folk har dysleksi, er det en annen sak.
ORIGINAL: Frk. Tvert I. Mot
Det er kanskje ikke så rart at mobilen din ikke vil stave det, når du staver det slik[:)][8D][:D]
Jeg er forresten enig med dere som sier at man burde kunne skrive det riktig, men om folk har dysleksi, er det en annen sak.
Er det virkelig slik at folk som ikke har dysleksi ikke kan ha noen ord de sliter med? Er det så "galt" og ikke klare og skirve ALLE ord rett når man ikke har dysleksi? [:-]
Neida, jeg skjønner poenget ditt. Og det finnes folk som ikke har dysleksi, men som strever med ord. Men desverre skriver veldig mange mye feil for tiden. Det er en utvikling som ikke er bra. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men slik er det.
Men jeg synes at voksne folk som ikke sliter, burde kunne skrive de vanligste ordene riktig. Men selvfølgelig, ingen er perfekte på alle områder, slik er det bare.
Jeg blir bare litt engasjert når det kommer til dette området. Kanskje en feil som mange lærere har[8D]
Er det virkelig slik at folk som ikke har dysleksi ikke kan ha noen ord de sliter med? Er det så "galt" og ikke klare og skirve ALLE ord rett når man ikke har dysleksi? [:-]
Neida, jeg skjønner poenget ditt. Og det finnes folk som ikke har dysleksi, men som strever med ord. Men desverre skriver veldig mange mye feil for tiden. Det er en utvikling som ikke er bra. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men slik er det.
Men jeg synes at voksne folk som ikke sliter, burde kunne skrive de vanligste ordene riktig. Men selvfølgelig, ingen er perfekte på alle områder, slik er det bare.
Jeg blir bare litt engasjert når det kommer til dette området. Kanskje en feil som mange lærere har[8D]
Hehe, jeg forstår deg og er enig med deg jeg altså!
Jeg synes det er en skremmende språkutvikling her til lands, med elendig skriftlig språk, forkortelser, dialekt, sms ord osv. osv. Og jeg liker det absolutt ikke! Men enkelte skrivefeil synes jeg bør være lov alikevel. Synes det er stor forskjell på latskap der annethvert ord er feil skrevet, og en skrivefeil eller to fordi man rett og slett skriver feil.
Det mest bekymringsverdige er uansett sms språket, internett språket ol. som blir dratt med i alle mulige skrifltige sammenhenger.
Juhu, noen som er enige med meg[:D] Neida[:D]
Ja, når det kommer til sms-språk, internettspråk, folk som kun skriver dialekt, så tror jeg det er en av grunnene til den dårlige språkutviklingen. Og ja, jeg synes det er skummelt.
Latskap er noe helt annet ja. Det er vel det som irriterer meg mest[8D] Men om man har kun et par ord man alltid skriver feil, bør en ikke kunne klare å ta tak i det, og lære seg å skrive de ordene riktig da? Jeg bare lurer fordi jeg synes faktisk det er veldig interessant[:)]
Jeg elsker språk og grammatikk..litt sær ja[8D]