Kan dere rangere disse navner?

Bkno5521972

Andre møte med forumet
Hi! Hyggelig om noen vil ta seg tid til å rangere disse navnene. Dere kan gjerne kommentere også. Vi er fra England og trenger litt hjelp, passer de på Norsk?

Jente:
Julia
Agnes
Josephine
Clara
Delia

Gutt:
David
Gabriel
Aksel / Axel
Rowan
Idris
Arthur
 
Denne rangeringen synes jeg.

Idris ville jeg tenkt var et jentenavn. Har aldri hørt det før da.

Jente:
Julia
Clara
Agnes
Josephine
Delia

Gutt:
Arthur
Aksel / Axel
Gabriel
Rowan
David
Idris
 
Hi! Hyggelig om noen vil ta seg tid til å rangere disse navnene. Dere kan gjerne kommentere også. Vi er fra England og trenger litt hjelp, passer de på Norsk?

Jente:
Julia
Agnes
Josephine
Clara
Delia

Gutt:
David
Gabriel
Aksel / Axel
Rowan
Idris
Arthur


Julia
Clara/Klara
Josephine/Josefine
Agnes
Delia



Aksel/Axel
David
Gabriel
Arthur
Rowan
Idris (This might be interpreted as a girl's name.)

All of these kan easily be pronounced, and used in Norwegian, but the pronunciation will often times be different than in English.
 
Hi! Hyggelig om noen vil ta seg tid til å rangere disse navnene. Dere kan gjerne kommentere også. Vi er fra England og trenger litt hjelp, passer de på Norsk?

Jente:
Julia
Agnes
Josephine
Clara
Delia

Gutt:
David
Gabriel
Aksel / Axel
Rowan
Idris
Arthur

Julia
Agnes
Clara
Josephine
Delia

David
Aksel/Axel
Gabriel
Arthur
Rowan
Idris

Idris er ei jente i mitt hode.
 
Jente:
Julia
Delia
Josephine
Clara
Agnes

Gutt:
Aksel / Axel
David
Gabriel
Idris
Arthur
Rowan
 
Hi! Hyggelig om noen vil ta seg tid til å rangere disse navnene. Dere kan gjerne kommentere også. Vi er fra England og trenger litt hjelp, passer de på Norsk?

Jente:
Julia
Agnes
Josephine
Clara
Delia

Gutt:
David
Gabriel
Aksel / Axel
Rowan
Idris
Arthur


Rangere i forhold til om de passer på norsk eller om jeg synes de er fine?

Alle kan uttales på norsk, men jeg kan ikke si at jeg har møtt noen som heter Delia til fornavn (Da tenker jeg bare Ronny Delia - tidligere manager for Celtic), Rowan eller Idris (selv om jeg selvsagt kjenner til skuespilleren Idris Elba så har jeg ikke hørt om noen i Norge som heter det). Så ingen av disse navnene synes jeg passer :)

Jeg synes derfor disse er finest:
Jente:
Agnes,
Julia,
Josephine
Clara

Gutt:
David,
Aksel/Axel,
Arthur,
Gabriel

:)
 
Tror dere fint kan bruke alle navne, blir kun smak og behag. :) her er de jeg syntes var finest og kanskje klinger best på norsk.

Jente:

Agnes
Clara
Julia


Gutt:

Arthur
David
Aksel
 
Felix er vanlig guttenavn på norsk også.
Mabel har jeg ikke vært borti på ei norsk jente. Men kjenner til en Maisy.
 
Jente:
Julia
Josephine
Agnes
Delia
Clara

Gutt:
Gabriel
David
Aksel / Axel
Rowan
Arthur
Idris
 
I definitely prefer Agnes and Arthur :happy:

Idris.. this could just as easily be a girl as far as I'm concerned :bag:
Rowan.. I'm not sure how I'd pronounce it. Also, we have very different ways of saying "R" across Norway, so if you wish for a name that is pronounced somewhat similar across the country/countries I'd avoid starting with the letter R :rolleyes:
Delia.. I don't know, I've never met anyone called Delia. It's easy enough to say though, and I'm sure I could get used to it :shy:

I prefer names that people immediately know how to spell, so your child won't have to spell it out loud all the time. My mom has a name she must spell out, which has always annoyed her..

Throwing in some examples of names that work well in both languages, and people spell right:joyful:
Arthur, Gabriel, David, Benjamin, Jonathan, Vincent, Elliot, Julian, Oliver,
Agnes, Julia, Ellen, Linda, Olivia, Karen, Michelle, Lillian, Emma

Whichever name you do choose will be perfect for your child ❤
 
Last edited:
You'll never get a Norwegian pronunciation of Rowan. So that name will always mark the child as not-quite-Norwegian. The rest will work in Norwegian, but Idris is fairly similar to the girl's name "Iris" (when pronounced in Norwegian), so that might become an issue.

The girls names all work here. Josephine will be pronounced "Yoh-se-feen-eh", but it's a fairly common name here.

Girls:
Agnes
Clara
Julia
Josephine
Delia

Boys:
Arthur (pronounced with a hard T, not TH)
Gabriel
Axel
David
Idris
Rowan
 
Thank you all for your help/suggestions so far. My list is getting shorter :) what bout Joanna? Does that work in Norwegian or should it be Johanna only? Also Morgan for a boy? Does that work?
 
Hi! Hyggelig om noen vil ta seg tid til å rangere disse navnene. Dere kan gjerne kommentere også. Vi er fra England og trenger litt hjelp, passer de på Norsk?

Jente:
Julia
Agnes
Josephine
Clara
Delia

Gutt:
David
Gabriel
Aksel / Axel
Rowan
Idris
Arthur

Agnes
Julia
Clara
Josephine
Delia

Gabriel
Aksel
David
Arthur
Rowan
Idris
 
Uttalen kan jo være litt ulik fra engelsk til norsk, men ellers er alle disse navn som fungerer i Norge, synes jeg.

1. Josephine
2. Clara
3. Agnes
4. Julia
5. Delia

1. Aksel
2. Arthur
3. David
4. Gabriel

Rowan og Idris er nok de navnene jeg synes passer minst på norsk.
 
Julia

Joanna

Josephine

Agnes

Clara

Mabel

Delia



Gabriel

Felix

Morgan

Aksel/Axel

Arthur

David

Idris

Rowan
 
Hi! Hyggelig om noen vil ta seg tid til å rangere disse navnene. Dere kan gjerne kommentere også. Vi er fra England og trenger litt hjelp, passer de på Norsk?

Jente:
Julia
Agnes
Josephine
Clara
Delia

Gutt:
David
Gabriel
Aksel / Axel
Rowan
Idris
Arthur
Jeg vil ikke rangere navnene,for jeg synes alle er fine. Det som passer minst på norsk er nok Rowan pga uttale. Ellers synes jeg Delia var spesielt fint,og det vil være uvanlig på norsk. Alle de andre navnene unntatt Rowan lar seg lett uttale på norsk.
 
Back
Topp