Kalkunkorv?

Og hva med frokostsalat? Er jo liksom mager ostemasse, men står ikke noe om den er pasteurisert eller ikke[&:]

Jeg mener bestemt at du kan spise begge deler, ja.

ORIGINAL: Lillemaje

Og hva med frokostsalat? Er jo liksom mager ostemasse, men står ikke noe om den er pasteurisert eller ikke[&:]

Er den ikke pasteurisert så skal det stå.

ORIGINAL: Lille Luringen

hvorfor skulle vi ikke kunne spise kalkunkorv? hmm er vel behandlet på en eller annen måte? jeg vet igrunn ikke..[&:]

Bare leste at man skulle være forsiktig med vakuumpakket pålegg som kokt skinke osv på matportalen, men står at det skal være greit hvis man spiser det godt innenfor holdbarhetsdatoen, så da satser vi på at det gjelder kalkunkorven også[:)]

Frokostsalaten står det liksom ingenting på ang. pasteurisering[&:]
Får vel anta at det er trygt da[:)]

hvorfor skulle vi ikke kunne spise kalkunkorv? hmm er vel behandlet på en eller annen måte? jeg vet igrunn ikke..[&:]

Bare leste at man skulle være forsiktig med vakuumpakket pålegg som kokt skinke osv på matportalen, men står at det skal være greit hvis man spiser det godt innenfor holdbarhetsdatoen, så da satser vi på at det gjelder kalkunkorven også[:)]

de va jeg ikke klare over i de hele tatt[&:] jaja lært meg noe nytt... følger ikke med på noenting jeg[:-] men burde kansje gjort de[8|][&:][8D]

de va jeg ikke klare over i de hele tatt[&:] jaja lært meg noe nytt... følger ikke med på noenting jeg[:-] men burde kansje gjort de[8|][&:][8D]

Litt tilfeldig at jeg leste det også faktisk, tror det var at jeg lurte på om vi kunne spise sursild osv, så googlet det og kom inn på en sånn spørsmål og svar-side for gravide på matportalen.... ser nesten ut som det står litt mer der enn det som står i hovedrådene, og da stod det om vakuumpakket pålegg i tillegg... http://matportalen.no/artikler/2010/4/1272367047.63

Godt å vite at selv om man får i seg noe man helst ikke skulle spist, så er sjansen likevel veldig liten for at man skal smittet av noe som helst[:)]

så mye du vil[:D]

Back
Topp