Kalde kinn

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei. Føler jeg spør ganske mye her inne, er så si avhengig av dere er førstegangs mamma ting er nytt. Gullet er 10 uker men han er kald på kinnene heletiden, virker som vi har vært ute i hele dag, når vi egentlig ikke har vært ute, også er han noen ganger kald på hender og føtter. Men hver gang jeg tar temp så er det normalt. Har dere opplevd det? Han er ellers opplagt osv.
 
Sønnen vår på 11 uker er ganske ofte kaldere på hender og føtter enn resten av kroppen, det er visst normalt når de er så små. Men jeg har ikke kjent at kinnene hans er kalde. Hvordan er temperaturen hans på rygg og mage? Det er de beste stedene å kjenne etter. Dere kan jo prøve dere litt fram – hvordan blir han hvis dere tar på litt mer klær? Her merker vi fort hvis lillebror får på seg for mye klær: han blir rød, klam og håret hans blir fuktig og krusete.
 
Hender og føtter er ofte kaldere enn kroppen fordi kroppen bruker så mye energi og sparer da ved å ikke varme opp de delene som ikke er de viktigste.
Jenta vår kan kjennes litt kald ut i kinnene men har ikke reagert på det. Det er som regel hvis hun har ligget i gangen og sovet (som da er litt kald) eller at hun har ligget på gulvet en stund. Som også er kaldere enn om hun er i stolen eller i sofaen. Men prøv som bokelsker sier å kle på litt mere hvis det bekymrer deg?:)
 
Sønnen vår på 11 uker er ganske ofte kaldere på hender og føtter enn resten av kroppen, det er visst normalt når de er så små. Men jeg har ikke kjent at kinnene hans er kalde. Hvordan er temperaturen hans på rygg og mage? Det er de beste stedene å kjenne etter. Dere kan jo prøve dere litt fram – hvordan blir han hvis dere tar på litt mer klær? Her merker vi fort hvis lillebror får på seg for mye klær: han blir rød, klam og håret hans blir fuktig og krusete.
Tempen på rygg og magen er storsett fin. Har storsett ikke sokker på når vi er hjemme, ikke noe unormal kald på føtene for det. Har nå i disse dagen begynt å bruke mer ull på han for å regulere kroppstemperatur. Han ser ut til å trives :)
 
Hender og føtter er ofte kaldere enn kroppen fordi kroppen bruker så mye energi og sparer da ved å ikke varme opp de delene som ikke er de viktigste.
Jenta vår kan kjennes litt kald ut i kinnene men har ikke reagert på det. Det er som regel hvis hun har ligget i gangen og sovet (som da er litt kald) eller at hun har ligget på gulvet en stund. Som også er kaldere enn om hun er i stolen eller i sofaen. Men prøv som bokelsker sier å kle på litt mere hvis det bekymrer deg?:)
Føler han er kald storsett hele tiden, uansett hvor i huse han sover. Han har noen veldig gode bollekinn så er litt usikker på at det kanskje kan være det som er grunnen til at de er litt kalde bare
 
Hvis han er varm på rygg, mage, hender og føtter, men kald i kinnene, så ville jeg ikke bekymret meg. :)
 
Back
Topp