Kaker til nedfrysing

Baker kjeks som fryses ned, de tiner kjempe fort og er fremdeles sprø og gode da :)
 
Skal KJØPE litt julekaker ;)
 
Har ikke ovn... Vet ikke hvor kaffetrakteren er.. Såååå satser på pulverkaffe og brus ha ha. Bor midlertidig i kjelleren og gubben har pakket ned alt vi eier og har, uten noen form for kontroll :rolleyes: Moren min har forresten allerede forstått teininga og har med kaffe og vafler når hun kommer :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app
 
Kommer til å lage noen rullekaker, snickerskake og langpannekake som deles i flere små deler. Enkelt og greit.


Termin 2.februar 2014
 
Jeg aner jo ikke hvordan barseltiden er, men det blir ikke bakt en eneste bolle her ;) her skal det flyttes, feires jul og fødes i løpet av ca 6 uker, det holder i bøtter og spann for min del.. Jeg skulle mer enn gjerne avlyst jula i år, det er ikke noe annet enn ekstraarbeid ;) på toppen av det hele jobber mannen borte mandag til fredag, haha :p jeg kan lage kaffe, men det stopper der altså ;)
 
Blir nok ikke bakt noe her heller, jeg orker rett og slett ikke. Forventer ikke så innmari mye besøk heller, så da kan vi heller kjøpe noe til de gangene det kommer besøk som jeg ønsker å servere noe annet enn drikke til. Nybakte rundstykker kan jeg gjerne lage, har en oppskrift som innebærer 5 minutters arbeid, 12 timers heving, 5 minutter arbeid, og så stekes.
 
Strengt tatt ble jo barselbesøket startet som en tradisjo der andre damer kom på besøk og ga deg masse mat så du skulle kunne konsentrere deg om babyen. Jeg hadde likevel liggende i fryseren siden tradisjonen er blitt snudd helt på hodet de siste årene ;)
Tar gjerne imot oppskrifter på det dere har av kaker som kan overleve i fryser, sånn at jeg kan lage når jeg har tid og lett å servere når jeg får besøk :)

(Ikke lett å få tid til å bake når man får besök, har nok med å rydde opp etter ungene ;))
 
Jeg kjøper en pose med langpanne-sjokoladekake, sånn ferdigmix, baker den, deler den i fire og fryser den ned. Så får jeg mannen til å bake skillingsboller som vi fryser ned. Da har jeg kaffe og kake til de som måtte dukke opp på døra, enkelt og greit :)
 
  • Liker
Reactions: H27
Jeg hadde nok ikke klart å bake noe uten å spise det opp:p hvis jeg hadde klart å fryse ned noe så hadde både jeg og mannen gått å småspist på det hele tiden:p og det er ikke bra! Hehe. Er ikke sikker på om jeg får så mye besøk uansett, så får heller ta det da:)
 
Jeg hadde nok ikke klart å bake noe uten å spise det opp:p hvis jeg hadde klart å fryse ned noe så hadde både jeg og mannen gått å småspist på det hele tiden:p og det er ikke bra! Hehe. Er ikke sikker på om jeg får så mye besøk uansett, så får heller ta det da:)
Sånn er det her i huset også... Haha!!!
 
Jeg hadde nok ikke klart å bake noe uten å spise det opp:p hvis jeg hadde klart å fryse ned noe så hadde både jeg og mannen gått å småspist på det hele tiden:p og det er ikke bra! Hehe. Er ikke sikker på om jeg får så mye besøk uansett, så får heller ta det da:)
Får komme på barselbesøk til meg for jeg har en hel skuff med kaker. Orker ikke alt selv;)
 
Mannen kjøpte ferdige kaker sist husker jeg :p Fikk før tiden så rakk aldri noen forberedelser av noe slag. Tenker nok å ha noe i fryseren ja.
 
Back
Topp