Kaker til nedfrysing

Mrs Wifey

Gift med forumet
Januarhula 2014
Marsboerne 20 18
Baker du kaker til nedfrysing for fremtidige barselbesøk? Har fundert litt på å gjøre dette, men hva slags kaker kan en anbefale å fryse ned?
 
Kanelknuter :) De tiner raskt på varmluft i ovn, og melis blander man jo fort. :)
Eplekake eller formkake av noe slag egner seg også godt til oppvarming. Har man is i fryseren også, så er jo det perfekt :)
 
Sniker litt, jeg har ikke begynt kakebakingen. Litt usikker på om jeg orker, har nok med å styre til jul.
 
Bakte masse kanelboller (og vanlige boller) sist. Var bare noen runder i microen så fungerte de helt topp!
Gulrotkake og sjokoladekake (og muffins) er også greit å fryse,men da bør du huske å ta opp av frysen noen timer før besøket.
Ellers er det kjempe lett å lage eplekake med frosne epler. Det som tar tid med eplekake (syntes jeg) er å skrelle og kutte opp eplene,men om du allerede har gjort det på forhånd og frosset båtene, er det bare å lage deigen og presse så mange båter som mulig ned i kaka og ha kanel og sukker på toppen.

Jeg har frysen full av hardangerlefser nå. Godt med sånn i jula. Blir nok noe igjen til over nyttår (vil jeg tro).
 
Vi har flyttet til et annet land når babyen kommer, så tviler på vi får noe besøk. Jeg kommer til å fryse ned litt middagsmat til oss selv:

Pizzasnurrer
Lasagne
Pai
Kjøttsaus
Kansje noe supper
 
Ikke bakt! Her får gjestene ta med kjeks, så fikser jeg kaffe :)
 
Jeg tenker å bake boller/rundstykker, kanelsnurrer og jødekaker. Jødekakene tiner veldig fort :)

Termin 2 Februar 2014 ♥♡♥
 
Er du førstegangs eller? :D

Nei altså, de som kommer på besøk eter fødselen får stille opp med evt bakevarer selv, for her bakes det ingenting.
Kaffe kan jeg stå for.
Dessuten så er det ingen besøkende som forventer at vi som barselkvinner stiller som vertinne i den anledning.
 
får så tett oppi jula regner med å ha masse julekaker men har lagd sjokolade muffins med sjokoladebiter å nøtter i sånn i tillegg.:D
 
Bake til barselbesøk? Jeg forventer at de som kommer har med seg "sending", barselgrøt og hjemmebakst! Hallo, det er da ikke jeg som skal stå for det. Makan! :D
 
Har en flink mann som liker å bake...setter han på saken :)
 
Jeg bakte en del sist, men siden det ble svært lang ventetid før den ungen kom, så trøstespiste jeg vel opp mye av det mens jeg gikk ventende xsmile9 Det som var genialt å fryse ned var cookies-deig, rullet den sammen som en pølse i et bakepapir og la i en brødpose og så i fryser. Tinte fort og skjærte opp skiver og stekes på en-to-tre! Nammis!
Kommer nok til å bake litt denne gangen også, liker å være vertinne generelt så ingen problem i barseltiden heller, men kanskje på et litt lavere nivå :)
 
Uaktuelt. Her er det normalt at folk har med seg når de kommer på barselbesøk. Jeg stiller med kaffe.

Godgutten vår skal bli storebror, termin 3.2.14
 
Jeg syns det er en uting dersom det FORVENTES servering i den nye (og for mange) kaotiske omveltende situasjonen man er i som nybakte foreldre.
Men jeg synes selv det er koselig å ha noe å by på når vi får gjester. Enten det er barselbesøk eller vanlig besøk. Så jeg kommer til å ha noe i fryseren som mannen bare kan varme opp i ovnen og koke en kanne kaffe til! :D

Dessuten er det jo ei fin syssel å holde på med når man skal gå hjemme noen uker før baby kommer :)
 
Tenker at jeg kommer til å ende opp med å by på kaffe og noe enkelt som butikkinnkjøpte kaker. Jeg hadde tenkt til å bake men merker at jeg er så sliten og trøtt for tiden. Og kommer barnet i januar så er jeg jo glad i å hamstre julegodt til halvpris :)
 
Har hele fryseren full, av sjokoladekake, krydderkake, muffins, kanelboller og boller:)
 
Jeg er normalt også en temmelig god vertinne. Men vet dere, jeg ville blitt fornærmet hvis det kom barselbesøk som ikke hadde med seg noe til kaffen!?
Haha, kjenner hormonene koker akkurat nå bare ved tanken! Jeg kommer til å være sur på de folka lenge, hahaha... :p
Og de gangene jeg har dratt på barselsbesøk kunne jeg ikke drømme om å komme på besøk uten å ha med noe spiselig! Og på forhånd når man avtalte besøket, understreke for de nybakte foreldrene at de ikke måtte lage til noe! :)
 
  • Liker
Reactions: H27
Kanelknuter :) De tiner raskt på varmluft i ovn, og melis blander man jo fort. :)
Eplekake eller formkake av noe slag egner seg også godt til oppvarming. Har man is i fryseren også, så er jo det perfekt :)
samme her.. bare et problem, laga kanel snurrer, men de er spist opp allerede:S.... fikk kling av ei voksen venninde så da har jeg noe i fryseren i hvertfall.. men folk pleier å ta med seg no. så blir nok bare kaffe jeg gidder å lage tenker jeg.. kanel snurrene blir bare spist opp hele tiden;)
 
Jeg prøvde noe nytt nå som jeg kan forestille meg at passer ypperlig :D eplekake i muffinsformer :) det kan jo være veldig fint å servere :) og kanelsnurrer er en klassiker hos oss :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Back
Topp