kakeoppskrift, hjelp!!

Travel mamma

Gift med forumet
http://www.freiahjemmekonditori.no/freiahjemmekonditori/page?siteid=freiahjemmekonditori-prd&locale=nono1&PagecRef=685

fant en kake jeg vil lage,men har ikke skummet kulturmelk som i oppskriften, kan jeg bytte ut med litt melk eller?? skal lage snart

Da ville jeg heller funnet en annen oppskrift.

det er så mange av de lanpannekakene som ikke er noe gode. og har SINNSYKT mye smør oppi. tenkte jeg ville prøve en annen. tips til en god?

Kvikklunsjkake. Gå på www.detsoteliv.no og søk på kvikklunsjkake. Den er knall god. Ikke like mørk som den du hadde, men farlig god fordet.

Ingredienser:

4 egg
6 dl sukker
300 g smør
2 ts bakepulver
4 ss kakao
9 dl hvetemel
3 dl melk

Glasur:
120 g smør
400 g melis
3 ss kakao
4 ts vaniljesukker
4 ss melk

Pynt:
kokos
Fremgangsmåte:

Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland med melken. Sikt sammen det tørre. Bland det tørre og smørmelken vekselsvis i eggedosisen.

Hell deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 200°C i 25 min. Avkjøl kaken i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret.

Smelt smøret til glasuren i en liten kjele. Rør i de øvrige ingrediensene til du får en glatt glasur. La glasuren stå kaldt til passe smørekonsistens. Bre glasuren over kaken med en smørekniv og dryss over kokos. Del kaken i passe store firkanter.
Tips:

Dropp kokos til pynt hvis du må unngå nøtter.

Kaken er ypperlig å fryse, også med glasur og kokos!

ORIGINAL: Kranglefanten

Kvikklunsjkake. Gå på www.detsoteliv.no og søk på kvikklunsjkake. Den er knall god. Ikke like mørk som den du hadde, men farlig god fordet.

Ingredienser:

4 egg
6 dl sukker
300 g smør
2 ts bakepulver
4 ss kakao
9 dl hvetemel
3 dl melk

Glasur:
120 g smør
400 g melis
3 ss kakao
4 ts vaniljesukker
4 ss melk

Pynt:
kokos
Fremgangsmåte:

Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og bland med melken. Sikt sammen det tørre. Bland det tørre og smørmelken vekselsvis i eggedosisen.

Hell deigen i en stor, bakepapirkledd langpanne (ca 30x40 cm). Stek kaken midt i ovnen ved 200°C i 25 min. Avkjøl kaken i formen. Hvelv kaken ut av formen og fjern bakepapiret.

Smelt smøret til glasuren i en liten kjele. Rør i de øvrige ingrediensene til du får en glatt glasur. La glasuren stå kaldt til passe smørekonsistens. Bre glasuren over kaken med en smørekniv og dryss over kokos. Del kaken i passe store firkanter.
Tips:

Dropp kokos til pynt hvis du må unngå nøtter.

Kaken er ypperlig å fryse, også med glasur og kokos!

Takk =) jeg ar alt hjemme til å lage den også. =)

ååhh, nå blir det bare tull. lagde den kvikk lunsj kaka og satt den i ovnen på 200 grader ca. men den blir jo aldri ferdig! hjelp, vil ikke den skal bli brent. hvor lenge burde den stå?

Stek kaken midt i ovnen ved 200°C i 25 min.

[:)]

takk for svar, eneste er at kaken har stekr nærmere 1 time og er ikke ferdig i midten

ORIGINAL: Mamma x 2 med mage

takk for svar, eneste er at kaken har stekr nærmere 1 time og er ikke ferdig i midten

er ikke det meningen da? at den ikke skal bli helt ferdig? eller er jeg helt på bærtur nå?[8D]

ORIGINAL: Mamma x 2 med mage

Whaaaat?![&:] Erre du har gjort med kaka da? Min står alltid i ca.25 minutter den. Blir god som gull.

Den skal være litt klabbette, om du forstår.

Back
Topp