kake i barnehagen

Til bursdager kan foreldrene ta med is, fruktsalat eller kake.
Og så har vi kake på påskefrokosten og de har den dagen de feirer 17.mai.

Men det er ikke noe som bekymrer oss så fryktelig mye. Det er en privat familiebarnehage så er 8-9 barn bare ;)
Ikke mange kakedagene i året det.

Mini har ikke begynt ennå, men håper at det ikke er lov. At de kan få andre alternativer istedet. Synes det er en uting når man møter sukker overalt. Og selv om jeg også synes det skal gjøres stas på bursdagsbarnet så blir det mer enn nok sukker på bursdagsbarnet denne dagen. ;) Hvorfor mener jeg dette? Jo fordi jeg er en av de skikkelig strenge kjipe foreldrene som forsøker å begrense sukker i hverdagen. Jeg er den kjipe moren som kommer til å legge bort godteriet som ungen fikk med seg fra bursdag (nok en uting) slik at de får det på lørdag. Vi foreldre skaper forventninger om at all kos må løses med sukker, barn som ikke er vant til det synes det er like stas med en uvanlig frukt eller noe annet naturlig sunt og søtt. :D

Lov med kake. Er 9 barn på avd og ganske jevnt fordelt. Det er i såfall foreldrene som tar med, men fokuset på den dagen er krone og kappe på en stol på bordet under samlingsstuden. Ettåringen min var så stolt :-)

Har skrevet mange oppgaver om ernæring og mat i barnehagen under utdannelsen min. Er ikke like strikt som mor :-p

Back
Topp