kake i barnehagen

I barnehagen de to største mine gikk i så samlet de opp alle bursdagene i løpet av en mnd og markerte den med kake og fruktsalat i slutten av mnd. På dagen fikk bursdagsbarnet velge varmmat.

Da var jeg mye mer skeptisk til at bhg hadde nugattiboksen på bordet sammen med primen til hvert smøremåltid, og at det ble delt ut kvikklunch på tur.

Nope ikke lov! kanskje en bolle hvis det er noe helt spesielt, men bursdager dreier seg ikke om mat, men hyggelige leker/aktiviteter som setter fokus på barnet :) det er vi veldig fornøyd med :)
Sånn burde det vært hos oss også.. På karneval var det pizza, dessert (tror det var gele eller is) og litt godis.. Det blir litt drøyt.. Ungene hadde sikkert vært fornøyde med bare å kle seg ut.. Har søkt ny bhg nå fra høsten, da..

Hun har gått en del opp i vekt etter hun begynte der.. Vet ikke om det skyldes usunn mat eller god matlyst..

Nei de har ikke det nå lenger, de samler opp bursdagene og så får de som har hatt bursdag velge hvilken varm mat de vil ha på slutten av måneden.

hos oss er det is og frukt til bursdagsfeiringene.
lunchen hver dag er sunne pålegg, veldig variert smøremåltid.
fruktmåltid med knekkebrød eller youghurt.

de som klager, klager gjerne på at de får youghurt en gang i uken.. det er visst for usundt. mens de sellv tar med youghurt og bolle til frokost..

Ingen kake her :)

Nei, det er det ikke. Vi lager pepperkaker i barnehagen til jul da.. Og laget en afghansk dessert når det var internasjonal uke.
Det blir mange bursdager i løpet av et år, så jeg syns det er helt unødvendig!

Der jeg jobber har vi kake eller is til bursdag. (Feirer vi to på samme dag, er det kun en ting). Personlig mener jeg at det er helt greit å vise barna at om vi feirer bursdag så er det lov med et lite (ganske lite) stykke kake, eller en is. Til hverdags er det ikke greit. Og vi prøver å ha et variert påleggsutvalg av sunne ting, og prim o.l er kun en sjelden gang.

I ungenes bhg skal de på død og liv ikke ha noe usunt til bursdag, og dette blir skrytt av. Mens det rett som det er blir servert en seigmann her og en sjokolade der. Den ene dagen hadde de muffins med krem. Ingen grunn. Det synes jeg er mye verre. At det er helt greit når det er for gøy/kos, men ikke når det er noe spesielt. Dobbeltmoral. (Men er ikke en hjertesak for meg om ungene får en seigmann heller i ny og ne, om ikke det skjer ofte)

Kake til bursdager er ikke lov, barnehagen ønsker å styre sukkerinntaket selv. Hvis det skulle vært kake til hver bursdag hadde det blitt ganske ofte. Men det betyr ikke at det er en sukkerfri barnehage, de får besøk av både nissen og påskeharen, en sjelden gang har også de ansatte med kake.

Her kan barna velge mellom is og kake når de har bursdag...de får bare en liten is hver, eller ett kakestykke regner jeg med... syns det er helt greit jeg.. syns barna virkelig skal feires når de har bursdag :)

Hos oss tar foreldre med noe selv, og da blir det ofte kake. Ikke så gøy når søta er allergisk mot egg og så å si all kake er med egg, da må jeg undersøke hva foreldrene tar med slik at jeg kan lage det samme uten egg.
Men man gjør vel alt for prinsessa si :-)

Her er d lov m kake og is til bursdager jg synes det er greit:-) de må få lov til å feire bursdagene med noe godt i barnehagen

Hvorfor er det en uting?
Her er det lov.

Men man MÅ ikke ha med kake i forbindelse med bursdag. Man kan lage mange sunne alternativer
Hadde du lagd muffins med skinke og ost, hadde nok det slått like bra ann som kake.
Bare barna får noe utenom det vanlige tror jeg de blir veldig fornøyde :)

De har ikke kake i guttens bhg og vi tilbyr det heller ikke der jeg jobber, synes det er helt greit da ungene ser ut til å foretrekke fruktfat og smoothie fremfor kake uansett:)

Ja i bhg til guttungen. Men de henger ikke med i tiden på noen ting egentlig. Så mange barn som det er pr avdeling blir det alt for mange kaker i løpet av året. De drar jo på barnebursdag til hverandre så da blir det dobbelt opp pr unge også.

Det er jo ikke all kake som er sukkerbomber, det må ikke være sjokoladekake med 8 dl sukker hver gang..

Back
Topp