Kake, bake, smake

Vis vedlegget 143587

Haha, herlighet, det der var ikke lett. Valgte jo helt feil oppskrift
(http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/sjokoladekake-med-bringebarfromasj/)
Ble bare gris! Neste gang går jeg for en enkel sjokoladekake uten noe ekstra greier som det bringebærstyret!
Ikke hadde jeg laget nok MMF heller, så ble ikke helt som jeg hadde tenkt med pynt på kaka! Borden måtte jeg lage fordi den ble så utrolig stygg i bunnen. Nei fytti, 4-5 timer bortkasta! ;)

Hvis det er første gang du lager slik kake synes jeg du har vært flink! Det er et tålmodighetsprosjekt uten videre, og det krever mye øvelse. Selv har jeg spesielt utstyr beregnet på slik kakebaking - utstyr for over 3000kr. Men din ble jo finere enn min :p

Vis vedlegget 143587

Haha, herlighet, det der var ikke lett. Valgte jo helt feil oppskrift
(http://www.matprat.no/oppskrifter/gjester/sjokoladekake-med-bringebarfromasj/)
Ble bare gris! Neste gang går jeg for en enkel sjokoladekake uten noe ekstra greier som det bringebærstyret!
Ikke hadde jeg laget nok MMF heller, så ble ikke helt som jeg hadde tenkt med pynt på kaka! Borden måtte jeg lage fordi den ble så utrolig stygg i bunnen. Nei fytti, 4-5 timer bortkasta! ;)
Den ble jo kjempefin da:)
Jeg laget romkake jeg, og kremen ble ikke helt som ønsket, men ble fornøyd som førstegangs:)

Høres syykt godt ut med bringebærfromasj da:D

Hvis det er første gang du lager slik kake synes jeg du har vært flink! Det er et tålmodighetsprosjekt uten videre, og det krever mye øvelse. Selv har jeg spesielt utstyr beregnet på slik kakebaking - utstyr for over 3000kr. Men din ble jo finere enn min :p
Joda, kunne vært værre! Men glemte jo helt at jeg skulle ha fot/håndavtrykk på den og jeg griset litt bringebær på mmfen så det så litt udigg ut! ;)
Seriøst? Er det mulig å kjøpe kakeutstyr for så mye penger?? Hahaha ;)

Den ble jo kjempefin da:)
Jeg laget romkake jeg, og kremen ble ikke helt som ønsket, men ble fornøyd som førstegangs:)

Høres syykt godt ut med bringebærfromasj da:D

Legg ut et bilde da!
Altså, den kaka var helt syyyykt god! Beste sjokoladekaken jeg har smakt! Men helt feil å gjøre hvis man skal ha lokk på! ;)

Joda, kunne vært værre! Men glemte jo helt at jeg skulle ha fot/håndavtrykk på den og jeg griset litt bringebær på mmfen så det så litt udigg ut! ;)
Seriøst? Er det mulig å kjøpe kakeutstyr for så mye penger?? Hahaha ;)

Haha, tro meg - jeg er ikke på langt nær ferdig med innkjøp ;) Nå har jeg bare kjøpt inn standardutstyr. Har planer om å utvide samlingen etterhvert som jeg blir flinkere til å lage disse kakene :D Skal prøve meg på dåpskake etter jul!

Legg ut et bilde da!
Altså, den kaka var helt syyyykt god! Beste sjokoladekaken jeg har smakt! Men helt feil å gjøre hvis man skal ha lokk på! ;)

Ikke så glad i sjokolade, men elsker fromasj så det veier vel litt opp. Hehe

Vil ikke vise navnet på åpent;)
Og den mørke lillafargen ble veeeldig feil. Ser nesten svart ut jo:/
Men ble ganske fornøyd med rosene mine da:)

1447362823840.jpg

Back
Topp