Kaffe

Ikke sant, høres jo fornuftig ut! Jeg hadde ikke aversjon mot kaffe da jeg venta datter, men drakk ikke kaffe før langt ut i svangerskapet da. Men var tidvis skikkelig kvalm, og kvalme er jo alltid et godt tegn. Men ja, fersk kaffe må det være! Har nettopp nytt dagens kopp! :D
Får komme meg opp og få dagens første jeg og nå :)
 
Har endelig begynt på kaffen igjen etter flere ukers avholdenhet :hilarious:
Men kaffekoppen mine blir mer og mer jålete for hvert svangerskap. Pleide å drikke svart, så gikk jeg over til å ha masse melk i da jeg gikk gravid med EM og nå varmes melka opp med sjokolademelkpulver, vaniljesukker og allehånde før den helles over bittelitt kaffe i koppen:hilarious:
Gubben driver med traktekaffe, men den tåler jeg ikke lukta av:dead: Presskanne eller nescafe pulverkaffe:bag:
 
Har endelig begynt på kaffen igjen etter flere ukers avholdenhet :hilarious:
Men kaffekoppen mine blir mer og mer jålete for hvert svangerskap. Pleide å drikke svart, så gikk jeg over til å ha masse melk i da jeg gikk gravid med EM og nå varmes melka opp med sjokolademelkpulver, vaniljesukker og allehånde før den helles over bittelitt kaffe i koppen:hilarious:
Gubben driver med traktekaffe, men den tåler jeg ikke lukta av:dead: Presskanne eller nescafe pulverkaffe:bag:
Jålekaffe hørtes skikkelig digg ut nå, med isbiter :)

Fikk innfall om å lage en dalgona i går, men har ikke riktig kaffe, så får se om jeg ikke må ordne det til uka ;)
 
Jålekaffe hørtes skikkelig digg ut nå, med isbiter :)

Fikk innfall om å lage en dalgona i går, men har ikke riktig kaffe, så får se om jeg ikke må ordne det til uka ;)
Oi, den så god ut! Tror jeg må prøve den en dag jeg har husket å fryse isbiter :D
Denne jeg lager nå er basert på en jeg hadde i desember i fjor. Hadde kjøpt meg julemagasin, hadde mann, barn og hundefri og koste meg med kaffe med julekrydder på kafé :D
 
Drikke kaffi fra maskin (bønner) med oatly sin barista Havremelk i. Drikke til vanlig helt svart. Men begrensa det til maks to koppa om dagen :)
 
Det høres veldig godt ut!!! Her bruker jeg stort sett aeropress og Colombiansk kaffe fra merket Juan Valdez (som er det colombianerne drikker). Prøvde det når jeg var på ferie der og har aldri gått tilbake. Blitt en skikkelig snobb på kaffe :hilarious: aeropressen er også genial fordi den gjør at kaffen har mindre syre som gir mindre mageknip og sure oppstøt :D perfekt for meg nå i graviditeten da jeg har slitt med det
Har endelig begynt på kaffen igjen etter flere ukers avholdenhet :hilarious:
Men kaffekoppen mine blir mer og mer jålete for hvert svangerskap. Pleide å drikke svart, så gikk jeg over til å ha masse melk i da jeg gikk gravid med EM og nå varmes melka opp med sjokolademelkpulver, vaniljesukker og allehånde før den helles over bittelitt kaffe i koppen:hilarious:
Gubben driver med traktekaffe, men den tåler jeg ikke lukta av:dead: Presskanne eller nescafe pulverkaffe:bag:
 
Det høres veldig godt ut!!! Her bruker jeg stort sett aeropress og Colombiansk kaffe fra merket Juan Valdez (som er det colombianerne drikker). Prøvde det når jeg var på ferie der og har aldri gått tilbake. Blitt en skikkelig snobb på kaffe :hilarious: aeropressen er også genial fordi den gjør at kaffen har mindre syre som gir mindre mageknip og sure oppstøt :D perfekt for meg nå i graviditeten da jeg har slitt med det
Er lov å være litt snobb på kaffe altså:joyful:
Aldri hørt om aeropress, men det hørtes veldig godt ut. Kanskje noe som må investeres i etterhvert.
Skikkelig gode bønner er heller ikke feil, kverner du selv eller kjøper du ferdig?
Vi pleide å kverne til presskanna helt til Husbonden fikk gjennomslag for traktekaffe:hilarious:
Ønsker meg en sånn gammeldags vegghengt kaffekvern:D
 
Her har mannen i dette øyeblikk begynt prosessen med coldbrew-kaffe. Står i kjøleskapet og skal godgjøre seg til i morgen :) Ellers går det i svart kaffe her, kjøper bønner og kverner selv.
 
Er lov å være litt snobb på kaffe altså:joyful:
Aldri hørt om aeropress, men det hørtes veldig godt ut. Kanskje noe som må investeres i etterhvert.
Skikkelig gode bønner er heller ikke feil, kverner du selv eller kjøper du ferdig?
Vi pleide å kverne til presskanna helt til Husbonden fikk gjennomslag for traktekaffe:hilarious:
Ønsker meg en sånn gammeldags vegghengt kaffekvern:D
Hihi sant :joyful: den er veldig kjekk, liten og lett å ta med på reise og. Alltid god kaffe haha. Både kverner selv og har ferdig i tilfelle jeg har en lat dag :hilarious: haha er jo kjekt det og, hvertfall hvis man skal lage til mange. ååå de er så fine! Og ingenting er som lukta av nykvernet kaffe...
 
Hihi sant :joyful: den er veldig kjekk, liten og lett å ta med på reise og. Alltid god kaffe haha. Både kverner selv og har ferdig i tilfelle jeg har en lat dag :hilarious: haha er jo kjekt det og, hvertfall hvis man skal lage til mange. ååå de er så fine! Og ingenting er som lukta av nykvernet kaffe...
Nei, nykvernet kaffe er beste lukta i verden, spesielt om jeg fortsatt lå i senga og Husbonden, (den gang :hilarious:) hadde kverna:D
Ja, nydelige, har foresten hørt at de veggkvernene er mye bedre og raskere enn kaffekverner man får kjøpt nå;)

Coldbrew-kaffe er veldig godt! Med isbiter i! Digg på varme sommerdager :joyful: går stort sett i svart her og :love017
Det hørtes himmelsk ut! Minnet meg på en jukse iskaffe vi lagde for mange år siden.
Brygget sterk kaffe og frøs i isbitbrett. Hadde 5-6stk i kald melk og det smakte utrolig godt. Gikk mye melk den sommeren:hilarious:
 
Last edited:
Kald grønn jasmin-te! Nam!! :joyful: hvilken type pleier du å lage?
Glad i variasjon, men favoritten sist sommer jeg fikk kick på det var faktisk Earl grey og andre svarte teer. De blir så søte og gode som coldbrews.
Lagd akkurat til en svart assam-te som kan trekke til i morra, tror den kan bli god (er en favoritt som varm te).
 
Jeg mister lysten på kaffi allerede før positiv test, så ingen kaffi på meg… bortsett i fra når jeg er er med folk som ikke vet at jeg er gravid. Da drikker jeg litt for at de ikke skal fatte noen mistanke
 
Før svangerskap drakk jeg 1-2 kopper om dagen, spesielt på jobb der jeg lager kaffe på espressomaskin, så går i latte og cappuccino. Men etter jeg fant ut om graviditeten, så kuttet alt jeg etter noen dager. Har gått overraskende bra, uten hodepine å slikt. Nå frister det liksom bare ikke mer. Koffeinmengden i espresso er sykt mye mer enn i både filterkaffe og cola. Så innimellom tar jeg meg et glass cola med god samvittighet.
 
Tenker det samme, og også om flyreiser der man leser så mye rart. Ingen leger eller jordmødre har sagt noe på det (jeg reiser mye), og da har jeg tenkt at hvis det går galt, så er det ikke for at jeg har flydd i svangerskapet. Jeg reiste mye med datter, og det gikk jo helt fint, både tidlig og godt ut i svangerskapet.
 
Har trappet ned til ca 200ml kaffe om dagen. Noen dager har jeg ikke lyst på, andre dager blir det 1-2 små kopper.
 
Nei, nykvernet kaffe er beste lukta i verden, spesielt om jeg fortsatt lå i senga og Husbonden, (den gang :hilarious:) hadde kverna:D
Ja, nydelige, har foresten hørt at de veggkvernene er mye bedre og raskere enn kaffekverner man får kjøpt nå;)


Det hørtes himmelsk ut! Minnet meg på en jukse iskaffe vi lagde for mange år siden.
Brygget sterk kaffe og frøs i isbitbrett. Hadde 5-6stk i kald melk og det smakte utrolig godt. Gikk mye melk den sommeren:hilarious:
Ååå så snilt hihi, gir motivasjon til å stå opp der :joyful: Det tror jeg på, de har vært ganske så effektive de jeg har sett! :happy:

Oj, det var lurt! Høres veldig godt ut, og kanskje med en sirup oppi... Da har man iskaffe superraskt, tror jeg skal kopiere den!! Har 35 grader om dagen og dauer... :hilarious: takk for tipset ;):love017
 
Glad i variasjon, men favoritten sist sommer jeg fikk kick på det var faktisk Earl grey og andre svarte teer. De blir så søte og gode som coldbrews.
Lagd akkurat til en svart assam-te som kan trekke til i morra, tror den kan bli god (er en favoritt som varm te).
Det høres veldig godt ut!! Glad i alle typer teer selv hehe, har en eske med te som er helt overfylt :hilarious: hvordan gikk det med assam-forsøket? :joyful:
 
Back
Topp