Kaffe

FruHåpefull82

Gift med forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Augustlykke 2022 ❤️
Andre kaffekjerringer her? Og drikker dere som før, mindre eller er det helt stopp?
Jeg kuttet kaffe til langt ut i svangerskapet med datter, men nå har jeg kun klart å redusere til 1-2 kopper. Har jo en datter som krever tidlige morgener og mye våken på natt :dead::dummy1::)
 
Drakk sånn mellom 4-6 kopper om dagen før. Har en stillesittende jobb og må konsentrere meg en del. Rakk på en måte ikke drikke opp kaffen min hver gang jeg tok en kopp :hilarious: Nå er det sjeldent jeg drikker en kopp. Mest pga kvalmen og kaffe frister ikke noe nå:smiley-ashamed004
 
Jeg drikker kaffe om den smaker ok. Blir mer var på smaken som gravid, men er ikke så nøye på å telle mengde eller no. Blir kanskje 2 kopper for dag? Er mer til vanlig.
 
Ikke kaffe, men cola :sorry: smaker ekstra godt nå så jeg sliter med å kutte ned.
 
Har kuttet ut helt, orker ikke tanken :hilarious:
Colaen og, den smaker bare sykelig søtt nå:arghh:
 
Jeg elsker jo kaffe, men nå smaker det ikke godt. Så prøver litt koffeinfri når det smaker ok. Men sliter jo med både kvalme og halsbrann
 
Jeg drikker ikke kaffe , men samboeren min er en stor kaffe kjærring . I tidligere svangerskap har jeg blitt kvalm av kaffelukta som lukter av han :p
 
Varierer fra dag til dag om jeg har lyst på eller er for kvalm :hungover: drikker vanligvis ca.2 kopper på morgenen hver dag. Men,nå må det noen ganger byttes ut m farris og eplejuice.
 
:smiley-ashamed005Jeg er helt håpløs. Her har jeg måtte kuttet alle mine laster; vin, snus, pepsi, fasting etc så kaffien har jeg virkelig tøyd strikken på.
Det blir 2 litt stooore kopper hver dag, kanskje 3 i helgene. På jobb så drikker jeg i tillegg kaffi av nykvernet bønner, ikke filterkaffi, og mistenker at den er litt sterkere :sorry:
 
Drakk en del kaffi daglig før jeg ble gravid. Tenkte det skulle bli et problem å kun drikke max 2 kopper om dagen. Men det har ikke vært noen problem, jeg har overhodet ikke lyst på kaffi:yuck: Effektiv avvending.
 
:smiley-ashamed005Jeg er helt håpløs. Her har jeg måtte kuttet alle mine laster; vin, snus, pepsi, fasting etc så kaffien har jeg virkelig tøyd strikken på.
Det blir 2 litt stooore kopper hver dag, kanskje 3 i helgene. På jobb så drikker jeg i tillegg kaffi av nykvernet bønner, ikke filterkaffi, og mistenker at den er litt sterkere :sorry:
Om det er noen trøst er de norske anbefalningene for koffein i svangerskapet svært restriktive, og endel fagfolk mener de er unødvendig så fordi det skaper stress hos folk.
 
Baby craver kaffe :rolleyes: jeg liker egentlig ikke kaffe så godt! Men nå når jeg kjenner lukta av kaffe så har jeg veldig lyst på! Kaffe med vaniljemelk:excited001 klarer heldigvis å begrense det til en liten (halv?) kopp, to ganger te dagen:rolleyes:
 
Drakk fort 3-4 koppa før. No drikke eg en iskaffi om morningen. Vanlig kaffi smaka litt rart :)
 
Om det er noen trøst er de norske anbefalningene for koffein i svangerskapet svært restriktive, og endel fagfolk mener de er unødvendig så fordi det skaper stress hos folk.
Ja, altså, jeg har lest alt fra lav fødselsvekt til ADHD til «Det er bare tull». Så jeg har kommet frem til at om det var den litt store koppen med koffien som skulle velte lasset, så var ikke det liv laget uavhengig :smiley-ashamed004 går sikkert fiiint.
 
Jeg er veldig glad i kaffe, så her har det blitt kuttet ned til én kosekopp hver morgen. Har ikke så mye annet jeg kan kose meg med da jeg har mange intoleranser og allergier, så kaffien ville jeg ikke gi opp. Har lest at et par kopper om dagen går bra... Og drikker ikke brus, te eller noe annet med koffein da
 
Sniker - jeg levde på kaffe før graviditet, men siden fagfolk er så mye frem og tilbake, så tenkte jeg det var greit å iallefall redusere. Men å gå fra 1+ kanne hver dag til 1-2 kopper ble bare deprimerende, så da var det like enkelt å bare kutte ut all koffein. Drikker heller ikke brus, så går myyyye vann om dagen.
 
Blir kvalm av tanken på kaffe så det holder jeg meg lagt unna! Slik var det i forrige svangerskap også. På slutten drakk jeg derimot kaffelatte etc. men holdt meg til en kopp om dagen :angelic:
 
Ja, altså, jeg har lest alt fra lav fødselsvekt til ADHD til «Det er bare tull». Så jeg har kommet frem til at om det var den litt store koppen med koffien som skulle velte lasset, så var ikke det liv laget uavhengig :smiley-ashamed004 går sikkert fiiint.
Tenker det samme, og også om flyreiser der man leser så mye rart. Ingen leger eller jordmødre har sagt noe på det (jeg reiser mye), og da har jeg tenkt at hvis det går galt, så er det ikke for at jeg har flydd i svangerskapet. Jeg reiste mye med datter, og det gikk jo helt fint, både tidlig og godt ut i svangerskapet.
 
Tenker det samme, og også om flyreiser der man leser så mye rart. Ingen leger eller jordmødre har sagt noe på det (jeg reiser mye), og da har jeg tenkt at hvis det går galt, så er det ikke for at jeg har flydd i svangerskapet. Jeg reiste mye med datter, og det gikk jo helt fint, både tidlig og godt ut i svangerskapet.
Jeg leste en meta analyse av forskning på det med kaffe og graviditet. Og der ble det påpekt at årsakssammenhengen ble litt bakvendt. For de som rapporterte at de drakk mye kaffe som gravid mistet oftere, men at det var fordi de hadde svakere symptomer tilstede (og det kanskje ikke gikk veien uansett). Så det virka ikke som om det var kaffen i seg selv, men mer om det alt var kvalme. Så aversjon mot kaffe er et positivt tegn, men ikke en nødvendighet:)

Jeg må ha fersk kaffe om dagen jeg, syns lukta av gammel maskin-kaffe er hekt forferdelig. Og blir ganske kresen på typen ;)
 
Jeg leste en meta analyse av forskning på det med kaffe og graviditet. Og der ble det påpekt at årsakssammenhengen ble litt bakvendt. For de som rapporterte at de drakk mye kaffe som gravid mistet oftere, men at det var fordi de hadde svakere symptomer tilstede (og det kanskje ikke gikk veien uansett). Så det virka ikke som om det var kaffen i seg selv, men mer om det alt var kvalme. Så aversjon mot kaffe er et positivt tegn, men ikke en nødvendighet:)

Jeg må ha fersk kaffe om dagen jeg, syns lukta av gammel maskin-kaffe er hekt forferdelig. Og blir ganske kresen på typen ;)
Ikke sant, høres jo fornuftig ut! Jeg hadde ikke aversjon mot kaffe da jeg venta datter, men drakk ikke kaffe før langt ut i svangerskapet da. Men var tidvis skikkelig kvalm, og kvalme er jo alltid et godt tegn. Men ja, fersk kaffe må det være! Har nettopp nytt dagens kopp! :D
 
Back
Topp