Kaffe

Men pukka smaker også helsekost :depressed: jaja, får prøve å holde det til bare morgenkaffen, og droppe den hvis jeg skal på besøk hvor jeg vet drt blir kaffe. Rooiboste er heldigvis helt greit på smak, jeg visste ikke at den var koffeinfri. Ikke barebare å være fostret opp på sort te med litt melk og svart kaffe fra konfirmasjonsalder :p

Men dere som avstår helt fra koffein, hva er grunnen til det? De offisielle rådene sier jo ikke null koffein, og ikke like fatale konsekvenser som alkohol/andre rusmidler/listeria/salmonella. Er bare nysgjerrig, jeg skjønner veldig godt at man ikke tar noen sjanser.
Jeg avstår helt fordi jeg har mistet 3 ganger tidligere. Dersom jeg mister nå så vil jeg ikke føle at det er noe som helt jeg kunne gjort annerledes hvis du skjønner hva jeg mener. Jeg vet jo egentlig at en kopp om dagen går fint, men jeg har ikke lyst likevel :)

Jeg merker at det er veldig mye vanskeligere å holde telling på antall kaffekopper med en liten som farger rundt og krever mye hele dagen! I alle fall når det plutselig blir en kopp te eller en cola til middag også. Hvor nøye er dere på det? Og har dere noen gode alternativer å tipse om? Er sånn kverne selv-person, så koffeinfri pulverkaffe er et dårlig alternativ :p
Prøvd disse?

Vedlegg

• Screenshot_20200704_152629_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200704_152629_com.android.chrome.jpg
    18,5 KB · Visninger: 19
Kaffe drikker jeg sjeldent, men hadde en dårlig periode med Pepsi Max drikking før jeg ble gravid. Nå frister det lite med brus generelt. Kan være glad for det. Jeg har på den andre siden dilla på heksehyl. Spiser ikke mange om gangen, men de smaker helt himmelsk nå når jeg er gravid. Husker det var helt likt sist jeg var gravid, kunne sikkert spist det til frokost,lunsj og middag :hilarious:

Holder meg til en kopp for dagen, da med en god dose melk i. Av og til ingenting. Drikker mye kaffi til vanlig, så var litt hardt de første dagene.

Kunne du ikke drikke Pepsi Max? Kan jeg spørre hvorfor? :)

legen mente det var pga søtningstoffene! Jeg kunne drikke vanlig brus og cola, men ikke Pepsi Max! (Prøvde ikke annen sukkerfri brus)... Jeg gikk lenge uten, så drakk jeg Pepsi Max en ettermiddag for å prøve.. Og resten av kvelden/natta var ødelagt Testet flere ganger!

legen mente det var pga søtningstoffene! Jeg kunne drikke vanlig brus og cola, men ikke Pepsi Max! (Prøvde ikke annen sukkerfri brus)... Jeg gikk lenge uten, så drakk jeg Pepsi Max en ettermiddag for å prøve.. Og resten av kvelden/natta var ødelagt Testet flere ganger!

Takk for svar :-)
Da bør jeg vel notere dette spørsmålet til neste legebesøk. Merker jeg får puls bare av tanken på at max'n evt må kuttes

Takk for svar :)
Da bør jeg vel notere dette spørsmålet til neste legebesøk. Merker jeg får puls bare av tanken på at max'n evt må kuttes
Ja det var ikke gøy å måtte kutte den ut Men heller ikke drikke Pepsi Max, enn å ha en unge som skriker og vrir seg hele dagen og natten

Jeg kutter kaffe og koffein. Har opplevd en SA (holdt meg unna koffein da og), og vil ikke tenke «hva om» dersom det skjer igjen. Så trøtthet, velkommen skal du være :hilarious:

Jeg merker at det er veldig mye vanskeligere å holde telling på antall kaffekopper med en liten som farger rundt og krever mye hele dagen! I alle fall når det plutselig blir en kopp te eller en cola til middag også. Hvor nøye er dere på det? Og har dere noen gode alternativer å tipse om? Er sånn kverne selv-person, så koffeinfri pulverkaffe er et dårlig alternativ :p
Jeg kjøpte disse bønnene på kaffebrenneriet i dag :)

Vedlegg

• 20200707_081240.jpg
    20200707_081240.jpg
    34 KB · Visninger: 13
Lakris er vel ikke anbefalt fordi det påvirker blodtrykket? :confused: mener å huske at det var derfor gravide ikke skulle ha det :)

Men dere som avstår helt fra koffein, hva er grunnen til det? De offisielle rådene sier jo ikke null koffein, og ikke like fatale konsekvenser som alkohol/andre rusmidler/listeria/salmonella. Er bare nysgjerrig, jeg skjønner veldig godt at man ikke tar noen sjanser.

Jeg kjøper aldri brus, liker heller ikke å drikke brus til mat osv, så kan gå en liten evighet mellom hver gang jeg drikker f.eks. Cola når jeg ikke er gravid også. Energidrikker sluttet både jeg og mannen med tidlig i mars, da vi fant ut at det gikk litt mer penger enn hva vi trodde, og det ikke akkurat var så bra for oss heller (vi drikker vanligvis mye kaffe begge to på jobb utenom). Fant ut et par uker etterpå at jeg var gravid første gang, så etter det har det bare blitt en ny vane å ikke kjøpe/drikke det noe mer. :)

Kaffe har jeg ikke vært 100% streng med så langt, annet enn her hjemme hos meg selv. Jeg har drukket 2 små kopper i løpet av de siste 2 ukene, etter jeg fant ut at jeg var gravid igjen, på besøk hos hhv svigers og en venninne. Ellers kommer jeg til å fortsette å avstå fra det hjemme og på jobb når jeg begynner på igjen. Jeg har dessverre så mye "i mot meg" når det kommer til f.eks. vekt og alder fra før av, så vil ikke ta så mange sjanser utenom på ting jeg kan styre. :)

Back
Topp