Kaffe

reyni

Glad i forumet
Himmelbarn
❤️ Februarskattene 2019 ❤️
Marshmallows2021
Jeg merker at det er veldig mye vanskeligere å holde telling på antall kaffekopper med en liten som farger rundt og krever mye hele dagen! I alle fall når det plutselig blir en kopp te eller en cola til middag også. Hvor nøye er dere på det? Og har dere noen gode alternativer å tipse om? Er sånn kverne selv-person, så koffeinfri pulverkaffe er et dårlig alternativ :p
 
Ganske nøye på det, da koffeinet har uheldige virkninger. Legemiddelhåndboka:

«Nyere studier tyder på at koffein øker risikoen for spontanabort og lav fødselsvekt.»

Jeg drikker bare kaffe da, ikke noe annet med koffein stort sett. Så da er det enklere å holde oversikt. sleit på kontoret, men det går bedre på hjemmekontoret.

Drikker kapsel-kaffe, 1-2 kapsler pr dag. Funker for meg å drikke koffeinfri kaffemelk, men min kaffe er alltid 90 % melk da.. Tenkte å kjøpe koffeinfrie kapsler.

Hva med å finne koffeinfri te?
 
Jeg går bare hjemme for tiden, er permittert, så har kuttet tvert. Det går overraskende greit, men har aldri vært noen stordrikker hjemme heller, har fylt kvota på jobb og vel så det :hungry: Men tok meg en liten kopp da vi var hos svigers på onsdag.
Jeg begynner på jobb igjen i august, og er som sagt vant til å drikke «litervis» der, så det kan bli litt utfordrende... men jeg tenker å holde meg unna mest mulig framover.
 
Jeg går bare hjemme for tiden, er permittert, så har kuttet tvert. Det går overraskende greit, men har aldri vært noen stordrikker hjemme heller, har fylt kvota på jobb og vel så det :hungry: Men tok meg en liten kopp da vi var hos svigers på onsdag.
Jeg begynner på jobb igjen i august, og er som sagt vant til å drikke «litervis» der, så det kan bli litt utfordrende... men jeg tenker å holde meg unna mest mulig framover.

Vant til å drikke mye kaffe på kontoret jeg også, så det blir vel en utfordring når vi skal tilbake for fullt i august.
 
Jeg elsker kaffe.... Nå er det maks to kopper om dagen.. Var noen som sa at den koffeinfrie pulverkaffen til Nescafé gull var heelt ok, så tenkte å ta med på kontoret å teste.
 

Vedlegg

  • E6E67B4C-E27B-4132-9FC7-27793EB1DE33.png
    E6E67B4C-E27B-4132-9FC7-27793EB1DE33.png
    102,5 KB · Visninger: 6
Jeg har byttet til den koffeinfrie kaffen fra Nescafé gull! Og den er god synes jeg Er stort sett bare kaffe som mer koffeinholdig som jeg drikker...

Men er dessverre en del Pepsi Max også! Forrige gang jeg ammet kunne jeg ikke drikke Pepsi Max, så «fyller kvota» nå før ny runde med amming
 
Skulle ønske jeg syntes pulverkaffe og kapselkaffe er godt, hadde vært lettere å bytte fra pulverkaffe til koffeinfri pulverkaffe enn det er fra hele bønner til pulverkaffe :p er så vant til å lage et håndbrygg om morgenen, men det er jo nesten kvota bare det. Sist mistet jeg lysten på kaffe med en gang, da var det mye enklere! Jaja, får øve meg på å drikke noe annet enn sort te i første omgang, så kan jeg beholde morgenkaffen :p er i utgangspunktet ikke redd for lav fødselsvekt, vi får ganske store unger i familien, men jeg blir jo sint på meg selv hvis noe annet kan linkes til for mye kaffe går galt. Blir lettere på jobb, der er det stort sett ikke tid til annet enn kald kaffe uansett :hilarious:
 
Last edited:
Jeg har byttet til den koffeinfrie kaffen fra Nescafé gull! Og den er god synes jeg Er stort sett bare kaffe som mer koffeinholdig som jeg drikker...

Men er dessverre en del Pepsi Max også! Forrige gang jeg ammet kunne jeg ikke drikke Pepsi Max, så «fyller kvota» nå før ny runde med amming


Kunne du ikke drikke Pepsi Max? Kan jeg spørre hvorfor? :)
 
Jeg er også vandt til å kverne bønner selv, og koffeinfri pulverkaffe er derfor ikke aktuelt. Så istedenfor så har jeg byttet ut hele kaffen med koffeinfri te. Jeg gjorde det sist svangerskap også :)
 
Jeg er også vandt til å kverne bønner selv, og koffeinfri pulverkaffe er derfor ikke aktuelt. Så istedenfor så har jeg byttet ut hele kaffen med koffeinfri te. Jeg gjorde det sist svangerskap også :)
Var så mye lettere å være nygravid sommeren 2018 da det var så varmt at jeg helst ville drikke kalde drikker. Har du noen tips til god koffeinfri te? Hilsen «synes yogite smaker helsekost og drikker heller varmt vann uten te hvis det er alternativet».
 
Var så mye lettere å være nygravid sommeren 2018 da det var så varmt at jeg helst ville drikke kalde drikker. Har du noen tips til god koffeinfri te? Hilsen «synes yogite smaker helsekost og drikker heller varmt vann uten te hvis det er alternativet».
Jeg liker flere fra Pukka, synes de er best :)
 

Vedlegg

  • Screenshot_20200704-101359_Chrome.jpg
    Screenshot_20200704-101359_Chrome.jpg
    19,6 KB · Visninger: 5
Var så mye lettere å være nygravid sommeren 2018 da det var så varmt at jeg helst ville drikke kalde drikker. Har du noen tips til god koffeinfri te? Hilsen «synes yogite smaker helsekost og drikker heller varmt vann uten te hvis det er alternativet».

Denne fra Pukka med peppermynte og lakris synes jeg er kjempegod! Og Rooibos-te av ulike typer :)
 

Vedlegg

  • 523A84DA-45EE-4CF0-B8BE-7D6E56F7CCA2.jpeg
    523A84DA-45EE-4CF0-B8BE-7D6E56F7CCA2.jpeg
    43,3 KB · Visninger: 0
Denne fra Pukka med peppermynte og lakris synes jeg er kjempegod! Og Rooibos-te av ulike typer :)
Jeg vet ikke helt hvorfor, men på lakris teen min står det at gravide ikke burde drikke den. :confused:
 

Vedlegg

  • Snapchat-1934347319.jpg
    Snapchat-1934347319.jpg
    32,9 KB · Visninger: 11
Jeg hørte også at lakris skulle ikke gravide spise, drikke

selv sluttet jeg med kaffe for å ikke beskylde seg dersom det skjer noe, som sist og ellers er kaffe ingen verdi for foster
Drikker kaffe av en flat skje pulver fra sunnkost en gang i uke:angelic:
Drikker matcha med havremelk, ble vant til smaken
 
Jeg vet ikke helt hvorfor, men på lakris teen min står det at gravide ikke burde drikke den. :confused:

Herlighet, dette visste jeg ikke! :wideyed: Tror ikke det står i de offisielle kostrådene? Men kommer nok til å holde meg unna hvis det ikke er anbefalt! Flaks at jeg ikke har hatt så stort tekonsum i det siste da!
 
Herlighet, dette visste jeg ikke! :wideyed: Tror ikke det står i de offisielle kostrådene? Men kommer nok til å holde meg unna hvis det ikke er anbefalt! Flaks at jeg ikke har hatt så stort tekonsum i det siste da!
Jeg har lest at man ikke skal spise lakris. Googlet matvarer man ikke skal spise som gravid, og da fikk jeg opp en liste. Fra FHI lurer jeg på om det var.
 
Jeg liker flere fra Pukka, synes de er best :)


Denne fra Pukka med peppermynte og lakris synes jeg er kjempegod! Og Rooibos-te av ulike typer :)

Men pukka smaker også helsekost :depressed: jaja, får prøve å holde det til bare morgenkaffen, og droppe den hvis jeg skal på besøk hvor jeg vet drt blir kaffe. Rooiboste er heldigvis helt greit på smak, jeg visste ikke at den var koffeinfri. Ikke barebare å være fostret opp på sort te med litt melk og svart kaffe fra konfirmasjonsalder :p

Men dere som avstår helt fra koffein, hva er grunnen til det? De offisielle rådene sier jo ikke null koffein, og ikke like fatale konsekvenser som alkohol/andre rusmidler/listeria/salmonella. Er bare nysgjerrig, jeg skjønner veldig godt at man ikke tar noen sjanser.
 
Back
Topp